Eet jouw peuter elke dag fruit?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mamvannu, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamvannu

    Mamvannu Niet meer actief

    Ik heb een zoon van 2 en een half.
    Hij is pas sinds kort weer gaan eten,
    hij heeft vlak voor zijn eerste verjaardag hele erge ooronsteking
    gehad en buisjes gekregen en hij wou niet meer eten,
    van alles geprobeerd!!! De dokter zei dat ik me er niet druk om
    moest maken want hij groeide goed.
    Nu eet hij sinds kort gelukkig, na een DIK JAAR dus.
    Hier ben ik heel blij om en nou wil ik binnenkort ook weer
    fruit gaan proberen.
    Maar eten jullie peuters elke dag fruit en hoe geef je dit?
    Gewoon in stukjes?
    Hoop zo dat hij dat ook gewoon weer wil eten, dan ben ik helemaal blij!
     
  2. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Lukt het je zoon stukjes te eten? als ik jou verhaal zo lees heeft/had hij angst voor eten. doet ook zeer met een oorontsteking. Mijn zoon eet elke dag een gele kiwi en een appel en af en toe een peer. maar kiwi en appel vind hij heerlijk, dit krijgt hij is stukjes in een bakje. maar als het jou zoon niet lukt zou ik het pureren en dan met een lepel geven.
     
  3. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Onze dochter is geen grote fruiteter. Ik bied wel elke dag fruit aan. Meestal banaan, manderijn of appel. Mocht ze nog geen fruit hebben gegeten dan krijgt ze 's avonds bij (of na) het eten een beetje moes (gewoon gepureerde appel, van AH). Of wat verse sap.
    Banaan eet ze gewoon uit het vuistje, manderijn in partjes en een appel snijd ik in 8 stukken en die bijt ze af..
     
  4. Mamvannu

    Mamvannu Niet meer actief

    ja maar meneertje kon in al die tijd wel pannenkoeken eten of patat koekjes dus dat valt wel mee, toen deed het zeer en daarna wou hij gewoon niet meer eten.
    (hij wou wel weer gaan eten omdat hij grote broer was geworden:))
     
  5. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    ja eigenlijk elke dag hier. misschien hooguit es ene dagje niet als we heel de dag op pad geweest zijn en er gewoon geen gelegenheid voor geweest is. maar laat dat es hooguit 1x per 2 maanden zijn. voor de rest: elke dag!
     
  6. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Hier 2 hele grote fruiteters, appel (krijgen ze zo, gewoon afhappen) manderijntjes, mango, peer, aardbeien, perzik, lichees, tsja, eigenlijk alles wel, ben nog niets tegen gekomen wat niet in de smaak viel. Oudste is gek op bosbessen, bramen en die vruchten.
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Terwijl ik dit schrijf zitten ze allebei nu met een bakje fruit voor zich met appel, mandarijn, kiwi en banaan wat ik gewoon in grote stukken snijd. Elke dag krijgen ze fruit, soms op vakantie ofzo een dagje niet, maar verder altijd. Op het kdv ook. Ze vinden het allebei erg lekker. Voor mezelf ook wel goed, want ik eet 's ochtends ook gelijk wat fruit mee, voor ik kinderen had, vergat ik dat regelmatig.
     
  8. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Ik geef mijn dochter elke dag 2x fruit, ook omdat ze geen groente eet (ja de 3 verplichte hspjes die echt inimini zijn).
    Ze at ook eerst geen fruit, maar met de tijd gaat ze steeds meer lusten.

    Ze eet nu:

    Banaan (zo of in stukjes), Appel (zo of in stukjes of partjes, peer (in stukjes), mandarijn, aardbei, frambozen.
     
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook elke dag in elk geval 1x fruit.. Banaan (gewoon heel) een appel in stukjes, soms hapt ze af bij mijn hele appel. En tegenwoordig vind ze het leuk als ik hem uitboor met de appelboor en dan in plakjes snijd (dan kan haar duim er door en dan afhappen :p ) of uitgeboord zonder in plakjes te snijden.
    Manderijntjes in partjes -pas sinds heel kort snijd ik ze niet meer doormidden. Peer ook in stukjes.
    En verder krijgt ze af en toe een zakje knijpfruit -van de lidl geloof ik, die zijn een stuk minder duur dan 'de echte' zeg maar... vind ze erg lekker en leuk ;) .
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Die knijpfruitjes die bij de groente en fruitafdeling bij AH staan zijn ook een stuk goedkoper dan die knijpfruitjes die bij de kinder/baby-afdeling liggen.
    Heb ze wel eens naast elkaar gehouden om te kijken of er nou verschil in zat, maar het maakte weinig tot niets uit, de inhoud is hetzelfde, alleen het ene is huismerk, dan hebben ze ook nog iets wat slurpfruit heet en net zoveel kost en die dingen bij de baby-afdeling zijn gelijk een Euro duurder.
    Vind die knijpfruitjes wel makkelijk als we weg gaan, geef ze nog wel eens in de auto.
     
  11. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik bied ze iedere dag fruit aan, M houdt er niet zo van, maar ze moet iedere dag wel wat fruit eten. Meestal is ze bij het eerste hapje om en eet ze de hele appel, peer, mandarijn op. Als baby was het drama ...

    T eet redelijk fruit.


    Ze eten trouwens wel goed groente. Dat vond ik altijd erg prettig: als M geen fruit at, dan kreeg ze in ieder geval wel vitamine ed binnen.
     
  12. tulip

    tulip Niet meer actief

    hier ook een grote fruiteter, de max ligt hier op 4 stuks per dag.
     
  13. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    pfoe, dat mocht ik willen. Knijpfruit is ze gek op, maar gewoon fruit, ho maar. Pas sinds ze naar de PSZ gaat moet ze wel, want de andere kindjes eten ook fruit, maar dan alleen banaan. Dus hier 2 bananen in de week, en knijpfruitjes.
     
  14. Mamvannu

    Mamvannu Niet meer actief


    Zo he die lussen veel!!

    Maar heeee het is vanochtend gelukt!!
    Bij moest helemaal huilen dat ik er met een banaan kwam aanzetten
    ik had hem in stukjes gesneden, een kwart van de banaan ong.
    Helemaal huilen dus, maar op den duur deed hij toch maar zijn mond open,
    toen kwam hij er toch achter dat het best smaakte. En zo heb ik hem alles kunnen geven, hij wou het niet zelf doen maar dat maakte me niet uit.
    Morgen maar eens appel proberen.

    Maar als je het mee naar school geeft dan,
    snijden jullie het dan ook in stukjes? Word het dan niet bruin?
     
  15. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier 2 goede fruiteters gelukkig.

    Geef ze gewoon beide een hele banaan, appel de oudste gewoon een hele uit de hand de jongste in 4 stukken gesneden, aardbei, peer, kiwi, perzik, peer
     
  16. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Gewoon in stukken geven. En laat hem maar kijken hoe je het snijdt, een beetje zijn interesse wekken. En zelf ook lekker mee gaan eten:)

    Mijn dochter is dol op fruit. Ze eet elke dag wel een bak fruit op met bijvoorbeeld een banaan (moet heel blijven tegenwoordig), druiven, een stuk peer en mandarijnen. Ze wil nu ook de mandarijnen zelf pellen, prima:)
    Ze zit vaak op het aanrecht en ik sta er dan voor, samen een bak fruit klaar te maken, heel gezellig:)

    In de zomer zijn aardbeien en ananas favoriet. Vindt ze heerlijk!
    Nu eet ze dus meer mandarijntjes enzo. Kiwi vond ze lekker, nu niet meer. Denk een keer een vies stukje geproefd. Jammer want die zijn juist zo gezond.

    En zij eet dus ook geen groente;)
     
  17. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hier ook elke dag minimaal 2 stuks fruit maar vaak veel meer. Vinden fruit echt lekker, gelukkig.
     
  18. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Mijn zoontje 2,5 eet elke dag 2 - 4 stukken fruit. Hij eet alles gewoon zoals aangeleverd wordt: banaan uit het vuistje, appel of afbijten of in partjes gesneden, in zijn geheel:bessen, druiven, aardbeien, mandarijnen (die pel ik voor hem), in stukken (pruimen), kiwi's, mango, ananas, bramen, frambozen, passievrucht, kersen etc etc.

    Het enige fruit wat hij niet zo lekker vindt is meloen. Ik denk dat het aan de textuur ligt, de smaak lijkt me zoet genoeg. Het is met alle meloensoorten. Maak ik er een ijsje van dan lust hij het wel.

    Op sommige drukke dagen of als we weggaan wil ik nog wel een knijpfruit van Zonnatura of ongezoet van de AH meenemen en geven.
     
  19. ohmama

    ohmama Niet meer actief

    Elke dag bij het ontbijt een mandarijntje en 's avonds een fruitpoppetje ;), dan maak ik een mannetje van allerlei soorten fruit, vind hij erg leuk altijd. Misschien ook een tip voor jou, dan vindt je zoontje het misschien leuker om fruit te eten? :)
     
  20. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter eet haar fruit in stukjes, dit al sinds ze een maand of 9 was. nu verschilt het nogal wat voor fruit ze eet. banaan gewoon zo, appel peer in stukjes en kiwi met een lepeltje

    zoontje is nog wat traag wat betreft vers fruit. ook in stukjes iwl hij het niet al gaat het wel steeds meer proberen. hij krijgt vaak z'n kant en klaar fruitprakje.

    dochter krijgt altijd 2 stuks fruit op een bordje. ze mag dan zelf kiezen en zorg dat ik genoeg keus in huis heb. meestal is het een piet piraat peer met een kabouterplop appel (ah). en ze is dol op aardbeien en witte druiven
    nando bied ik 1 stuk fruit aan en steeds vaker gaat hij er van eten dus ook met hem komt het wel goed met vers fruit
     

Deel Deze Pagina