Hoge bloeddruk 20 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Draaikont, 16 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    dit is mijn 2de zwangerschap! Waar normaal rond dit termijn je bloeddruk op zijn laagst is is hij bij mij al hoog.
    Van de week meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat ik er ook klachten bij had.
    Wie heeft dit ook zo vroeg gehad? En hoe is dit verlopen?
    Bij mijn vorige zwangerschap ging het vanaf week 32 een beetje wisselend. Uiteindelijk pre eclamsie gekregen en direct ingeleid.

    Ik maak me wel een beetje zorgen dat ik dit nu al zo vroeg heb en benieuwd naar mensen die hier ervaring mee hebben.
     
  2. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Spannend zeg, bah! Hoe was je bloeddruk? En wanneer moet je naar t ziekenhuis?. Ik heb geen ervaring om te delen. Sterkte!
     
  3. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Dank je wel!
    Hij was 155/105 moet woensdag weer voor controle. Opzich wel te verwachten dat ik hiermee weer te maken zou krijgen maar dit is zo vroeg.
     
  4. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hoi draaikont

    Bij mijn eerste dochter vanaf week 37 een hoge bd, met 39 weken ingeleid omdat de medicatie niet aansloeg.

    Bij mijn 2e dochter vanaf week 29 een hoge bd.
    5 keer in het ziekenhuis gelegen en op zijn max 3x daags 750 mg aldomet
    Met 38 weken ingeleid

    Deze zwangerschap vanaf 25 weken een hoge bd.
    Zit nu aan 3x daags 250 mg aldomet en heb toevallig morgen weer een afspraak.
    Mijn bd was vorige week 140-100
    Vind jou bd wel erg hoog hoor! Mij nemen ze op met zo een bloeddruk. Ik mocht vorige week echt net naar huis.
    Bij mij is het nog nooit op zw vergiftiging uitgelopen dus daar kan ik je niet bij helpen.