Hoge bloeddruk 20 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Draaikont, 16 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    dit is mijn 2de zwangerschap! Waar normaal rond dit termijn je bloeddruk op zijn laagst is is hij bij mij al hoog.
    Van de week meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat ik er ook klachten bij had.
    Wie heeft dit ook zo vroeg gehad? En hoe is dit verlopen?
    Bij mijn vorige zwangerschap ging het vanaf week 32 een beetje wisselend. Uiteindelijk pre eclamsie gekregen en direct ingeleid.

    Ik maak me wel een beetje zorgen dat ik dit nu al zo vroeg heb en benieuwd naar mensen die hier ervaring mee hebben.
     
  2. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Spannend zeg, bah! Hoe was je bloeddruk? En wanneer moet je naar t ziekenhuis?. Ik heb geen ervaring om te delen. Sterkte!
     
  3. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Dank je wel!
    Hij was 155/105 moet woensdag weer voor controle. Opzich wel te verwachten dat ik hiermee weer te maken zou krijgen maar dit is zo vroeg.
     
  4. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hoi draaikont

    Bij mijn eerste dochter vanaf week 37 een hoge bd, met 39 weken ingeleid omdat de medicatie niet aansloeg.

    Bij mijn 2e dochter vanaf week 29 een hoge bd.
    5 keer in het ziekenhuis gelegen en op zijn max 3x daags 750 mg aldomet
    Met 38 weken ingeleid

    Deze zwangerschap vanaf 25 weken een hoge bd.
    Zit nu aan 3x daags 250 mg aldomet en heb toevallig morgen weer een afspraak.
    Mijn bd was vorige week 140-100
    Vind jou bd wel erg hoog hoor! Mij nemen ze op met zo een bloeddruk. Ik mocht vorige week echt net naar huis.
    Bij mij is het nog nooit op zw vergiftiging uitgelopen dus daar kan ik je niet bij helpen.
     
  5. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Ja dit is indd vroeg :( kan je er zelf iets aan doen? Met voeding, rust etc? Of maakt dat weinig uit? Hopelijk blijft t voorlopig stabiel meid.
     
  6. summer22

    summer22 Fanatiek lid

    24 mei 2014
    1.007
    130
    63
    Oeii, ik kan je niet helpen. Maar schrik er toch wel van. Had namelijk bij mijn dochter ook de hoge bloeddruk vanaf week 33. Dacht dat het bij een volgende zwangerschap juist later kwam. Nu ben ik dus best wel bang om het nu ook eerder te krijgen.

    Jij sterkte en hopelijk blijft hij stabiel, en anders met medicijnen.
     
  7. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Nee ik heb al erg veel rust ivm bekkeninstabiliteit en ik heb van mezelf al hoge bloeddruk. Normaal in de zwangerschap is hij dus laag en stijgt pas op het einde weer.
     
  8. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Normaal gesproken is dat bij een 2 de zwangerschap ook later hoor! Gewoon goed in de gaten houden.
    Succes en dank je wel
     
    summer22 vindt dit leuk.
  9. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Hoe is t vandaag? Voel je je een beetje ok? Wat vervelend van je bekken!!
     
  10. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Lief dat je het vraagt! Voel me nog steeds niet helemaal fit.
    Morgen nog een keertje naar de gyn
     
  11. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Succes vandaag bij de gyn! Mijn uitslagen waren gister helaas nog steeds niet goed, nu medicatieverhoging en vanmiddag opnieuw alles testen. Mocht het vanmiddag niet ok zijn Word ik opgenomen:(
     
  12. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Moet je naar de gyn om je bloeddruk nogmaals op te meten? Hopelijk is hij nu weer minder hoog!
     
  13. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Mijn bloeddruk wisseld heel erg! wat erg apart is.
    Helaas eiwitten gevonden in urine dus meteen bloedonderzoek en 24 uurs urine onderzoek.
    Wel een hele fijne gyn.
     
  14. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    O jeetje wat vervelend?
    Hebben je bij jou ook eiwitten gevonden? Of was het tot nu alleen je bloeddruk?
    Sterkte meid. Vanaf welke week is het bij jou gaan rommelen? En wat is je bloeddruk?
     
  15. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland

    Zie hier mijn eerdere bericht:)
    Vandaag nog steeds onderdrukken variërend van 90 tot 103.
    Weer opgehoogd naar 3x 500 nu en vrijdag weer controle.
    Vind de medicatie zo hoog echt geen pretje en heb ook veel last van bijwerkingen helaas:(
    Vrijdag wordt het een opname wanneer hij nog steeds niet stabiel is aangezien ik ook nog "maar" 26 weken ben willen ze het echt terug stabiel krijgen.
    Bloed en urine waren in orde vandaag.
    Hoe ging jou controle ?
     
  16. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Het is dus wel met elke zwangerschap eerder begonnen! Pfff vind het maar eng... ik durf niet meer hierna. Vervelend joh en hopelijk geen opname. Gister was die van mij weer 120-80 en even later iets van 135/85 en thuis in de avond weer 135/90
    Ben nu 24 uur urine aan het opvangen en is gister bloedgeprikt. Hier krijg ik vrijdag de uitslag van.
    Sterkte met alles! Geef je even een update vrijdag ?
     
  17. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Heb je zelf nu zo'n bloeddrukmeter thuis?
    Je zou kunnen proberen om zoutloos te eten. Wellicht helpt dat?
     
  18. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Doe ik @Draaikont !
    24 uurs urine heb ik nog nooit gedaan wat is dat precies? Ik moet gewoon 1 potje urine inleveren.
    Bij mij begint het elke zwangerschap vroeger idd al heb ik ook zat mensen om mij heen die het alleen bij de 1e hadden of tegen het einde vd zwangerschap pas.
    Nu heb ik deze zwangerschap al vanaf 12 weken complicaties helaas:( want naast deze bd heb ik ook een hematoom tussen mijn vliezen waardoor ik aardig wat bloed verloren ben en mijn placenta ligt tot op heden nog te laag.. hierna ben ik dus ook even goed klaar met dat zwanger zijn ..
    Hoe oud zijn je andere kind (eren) ?
    Hier 2 meiden van 5 en 1.5 dus echt 100% bedrust lukt niet vooral niet nu in de vakantie ..

    @Pitahaya zoutloos is volgens mijn gyn zinloos, nou moet ik zeggen dat ik al weinig zout eet.
     
  19. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    @Mariahh mijn dochtertje is 1,5 nog net geen 2 als deze komt.
    Je moet echt bedrust houden met je bloeddruk?
    Hebben ze tegen mijn nog niks van gezegd. Heb me wel volledig ziekgemeld op het werk nu even.
    24 uur urine opvangen en dat gaan ze dan bekijken op eiwitten. Is betrouwbaarder dan een potje met een stickje. Want dit wordt door het lab gecheckt.
    O jeetje ook nog een hematoom. Zit je niet mee
     
  20. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ja ik heb een goedgekeurde meter thuis.
    Zoutloos eet ik al maar dat is een achterhaald dingetje zeggen ze bij mij.
     

Deel Deze Pagina