Hond laten wennen aan kindje

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Merell90, 31 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Hoi hoi,

    Ben 19 weken zwanger en ik ben nieuwsgierig hoe anderen hun hond aan de baby hebben laten wennen.

    Het trucje met het laten ruiken aan de poepluier is mij al bekend. Heeft dit bij jullie gewerkt? Of werkte iets anders beter? Hoe reageerde je hond op de baby? Wij hebben een Jack Russel van 5 jaar oud, die over het algemeen best voorzichtig met kleine kindjes is.

    Ben benieuwd.
    Thanks
     
  2. EvaD

    EvaD Actief lid

    16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    Ik volg dit topic even, want zit met dezelfde vraag.

    Ik heb dus zelf geen ervaring, maar zal je vertellen hoe wij het gaan aanpakken.

    Deze week zette ik de wieg in de woonkamer, zodat de hond alvast kan wennen aan een extra meubelstuk. Deze staat aan een raam waar ze al eens naar toe durft rennen als ze iets hoort. We kunnen de hond dus al trainen dat dit niet meer kan. Verder hebben we er alvast voor gezorgd dat de hond haar mand niet verhuisd is. Op deze manier is ze nog altijd betrokken bij het gezinsgebeuren.
    Als ik spullen in huis haal voor de baby laat ik de hond vaak al eens kijken en ruiken. Het heeft nog niet de juiste geur, maar ze maakt alvast kennis met nieuwe voorwerpen die ze binnenkort vaak gaat tegen komen.

    Eens de dochter geboren is denken we er aan om een gedragen body in de mand te leggen. Inderdaad eventueel laten ruiken aan poepluier. Ml zal elke dag naar huis gaan en brengt zo ook de baby haar geur mee.