Horen huilbuien ook bij de laatste loodjes..

Discussie in 'De bevalling' gestart door p1974, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1974

    p1974 Lid

    28 dec 2007
    95
    0
    0
    Hoi,

    Volgens mij spelen mijn hormonen vreselijk op, ik heb last van huilbuien pfff. Ben as zondag uitgerekend en ik kan bijna niks meer, dat maakt dat ik me enorm kl*ten voel naar mijn dochtertje van bijna 2,5 jaar. Voel me echt een falende moeder af en toe. Gelukkig heb ik wel wat hulp van buitenaf die een paar keer in de week iets met dr gaan doen. Maar toch, het voelt als falen dat ik het zelf niet kan doen. En dan komen er weer huilbuien...
    En soms ook om niks hoor.

    Ik was benieuwd of jullie dit herkennen. Ik kan me niet herinneren dat ik dit in mijn 1ste zw,schap had, maar toen liep er ook nog geen kindje bij rond natuurlijk.

    Liefs p
     
  2. limidje

    limidje Actief lid

    11 mrt 2008
    114
    0
    0
    huisvrouw/postbode
    ijsselmuiden
    ja ik erken het wel heb er al 3 rondlopen de oudste 2 kunnem ewel helpen maar die van 6en half vraagt veel aandacht door de beperking\
    je hebt het idee dat je faalt ala moeder
    maar denk dat je net als bij eerste de voorwil gaan maar het steeds zwaarderwordt en het niet meer gaat e nuit handen moet geven
    heb ik ook gedaan blij was ik er niet mee
    maar ik kon niet anders ik kan nu ook bijna niet lopen dus familie brengt ze naar school

    als er een kindje of meerde rond lopen is het ookwel zwaarder je hebt de baby in je buik +je andere kinderen waar je zorg voor moet dragen
     
  3. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik had het ook op het eind... heb er eentje rondlopen van 1,5jr en ik had door vreselijke ischias echt heel weinig mogelijkheid om echt leuk met hem te spelen enzo, ik voelde me echt heel heel rot eronder. en buiten dat, ook nog allerlei andere dingen om te huilen, echt onzinnige ook hihi
    denk dat het er toch wel bij hoort, en dat als je er al eentje rond hebt lopen, de balans sneller doorslaat naar huilen ;)
     
  4. Marleen2109

    Marleen2109 Niet meer actief

    Ik had het berichtje zelf kunnen schrijven! Ik heb er eentje van 2 rondlopen en voelde me net als jou echt een falende moeder. Ik vond het vreselijk dat ik niet meer lekker met m kon dollen en spelen enzo. Op het laatst zat ik er echt doorheen en voelde me rot en als ik dan ook nog eens lelijk deed tegen die kleine dan kwamen daarna de tranen...
    Nu ben ik bevallen van ons 2e mannetje en ben blij dat Thomas goed opgevangen word door iedereen, want ik lig nog in m'n kraambed, maar straks als ik weer op de been ben ga ik het echt wel goed maken met m!
     
  5. p1974

    p1974 Lid

    28 dec 2007
    95
    0
    0
    wat fijn die herkenning!

    Marleen nog van harte met je zoontje!

    Het zal hier ook vast niet heel lang meer duren, vanochtend wat slijm met bloed verloren..

    We wachten nog maar even af.
    De huilbuien zijn redelijk onder controle trouwens hihi..

    liefs p
     
  6. Troeltje

    Troeltje VIP lid

    28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik had de dag voor mijn vliezen braken ook een vette huilbui, of nee ik had dezelfde dag ook nog een vette huilbui! Ik had steeds harde buiken en me vriend zei iets als: "ja en als het weer stopt moet je gewoon doorlopen" en het was natuurlijk de waarheid maar het viel me zo ontzettend verkeerd, was het zwanger zijn zo zat!

    Nou 2 uurtjes later braken mijn vliezen!
     
  7. elies

    elies Lid

    22 feb 2008
    40
    0
    0
    verre oosten
    heel mannelijk misschien om meteen met oplossingen te komen, maar laat iedereen die wil en tijd heeft gewoon lekker met die kleintjes spelen, geen schuldgevoelens, wij zorgen nu ook juist goed voor de baby die er bijna aankomt!

    ik ben liever een paar uur uitgerust en gezellig met ze, dan de hele dag bij ze maar niet echt de vrolijke moeder die ik wil zijn...

    oja, en verder is huilen heeeel goed om alle spanning lekker te laten varen...
    ik probeer huilbuien juist op te wekken door zielige films enzo te kijken... (heeft iemand nog een tip?!?)
     
  8. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    brother bear haha offuhm spirit stallion of the cimarron
    disneyfilms maar opeens om te janken toen k zwanger was hahahaha
     
  9. Jody79

    Jody79 Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Heel herkenbaar. Ik voelde me ook een falende moeder, maar nu ik sinds 2 weken hulp krijg van (schoon)moeder merk ik dat ik weer een klein beetje kan bijtanken ipv dat ik alleen maar 'leeggezogen' wordt. En daar heeft Mick meer aan denk ik. Daarom kan ik me er nu ook wel bij neerleggen. Het is gewoon even niet anders en bovendien vermaakt hij zich prima bij de opa's en oma's!

    Zeg, wat doen jullie eigenlijk met de kleintjes als je wel de zorg voor ze hebt. Eerder ging ik veel wandelen, maar dat lukt nu niet meer. Fietsen is leuk, maar het slechte weer komt er weer aan. We gaan wel op bezoek enzo en naar de kinderboerderij en voor de rest in huis spelen, maar dan ben ik uitgedacht....
     
  10. Eefje28

    Eefje28 Fanatiek lid

    2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Oooh zo herkenbaar!
    Ik kon overal om janken...zelfs tekenfilms ,,oja...traaanen..
    Mijn man was veel weg in mijn zwangerschap en als mn dochter op bed lag had ik ook echt de behoefte om 'zielige' dingen te kijken...Brullen..Vond dat soms ook heerlijk ...Na de tijd weer helemaal opgeladen..
    Gek he?
     
  11. Missmutz

    Missmutz Lid

    22 mrt 2008
    56
    0
    0
    volgens mij hooord het er gewoon bij want ook ik heb het maar moet zegge lucht wel op als k ff gehuild heb zi nu wel beetje tege de bevalling op te kijken
     
  12. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    jep heb hier de laatste weken ook huilend doorgebracht
     
  13. Missmutz

    Missmutz Lid

    22 mrt 2008
    56
    0
    0
    hormonen spelen goed op als je zwanger bent ..
    Nu moet k zeggen dat k gister enorme huilbuien had omdat ik zoveel pijn had en er best wel tegen op zag,
    Hoorde van anderen over de bevalling en werd tog wel bang terwijl k dr 9 mnden niet tegen op heb gezien maar ja het komt natuurlijk steeds dichterbij ....
     
  14. ik heb ook veel last van huilbuien en weet vaak niet eens waarom precies of het is om hele kleine dingen waar ik dan helemaal overstuur van kan raken.. word een beetje gek van mezelf hoor :)
     
  15. Missmutz

    Missmutz Lid

    22 mrt 2008
    56
    0
    0
    Ach het schijnt erbij te horen en je kan je maar beter laten gaan want in de kraamtijd kan je het vast niet gebruiken :D
    Zou zegge huil dr lkkr op los nu het nog kan!
     
  16. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    nou dan moet ik wel tegen een bevalling aan zitten te hikken nu.....het is mijn 1e kindje maar ik voel me echt een zoutzak. huilen huilen huilen en geen rust in m'n lijf vinden, zelfs naar de supermarkt gaan om eten te halen is teveel....nu je het zegt: ik heb nog niet eens de moed verzameld om een bakkie thee te zetten. :cry: het overvalt me zo allemaal ineens, echt bagger dit.
     
  17. ja hier gisteren ook weer hoor...kreeg een flinke huilbui in bed omdat ik me van de pijn in mn liezen niet eens meer om kon draaien... :(
     

Deel Deze Pagina