friso comfort mengen met friso extra,ervaringen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door dame, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame

    dame Bekend lid

    19 jun 2007
    587
    0
    0
    hallo

    sinds een week drinkt mijn zoontje friso comfort gemengd met friso standaard, dit i.v.m met verstoppingen.. ik zat eerst op de nutrilon omneo
    daar werd het spugen en de verstoppingen erger door..

    nou merk ik dat hij niet genoeg heeft aan een fles, hij drinkt 150 cc om de 4 uur maar blijft soms honger hebben na de voeding of na 2 uur begint hij al krijsen.. nou las ik dat je de friso comfort mag mengen met de extra en vroeg me af wie daar ervaringen mee heeft, ik heb al zoveel
    voedingen geprobeert en gemengd, nu is de combinatie van standaard met comfort wel goed voor het spugen en verstoppingen maar hij
    raakt er niet verzadigd door..

    ervaringen zijn zeer welkom! :)
     
  2. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
  3. Mirthe81

    Mirthe81 Bekend lid

    21 feb 2008
    590
    0
    0
    Is goed te doen. Ik heb het ook een tijdje gedaan. Let er wel op dat ze verschillende bereidingswijzen hebben.
    Ik deed altijd eerst de Comfort in de fles, helft van het water er kokend bij, schudden, andere helft water er koud bij en dan de Extra.
    Dit ging prima. Ik voegde er ook nog jbpm aan toe vanwege de reflux, want de Extra is wel dunner als de Comfort.
     
  4. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    hier ging het helemaal mis. onze uk ging er een soort behangplaksel van spugen.het kwam door zijn neus naar buiten, en kreeg er flinke krampjes van. Maar het ene kind is het andere niet. de onze doet het het beste op de standaard Friso.
     
  5. dame

    dame Bekend lid

    19 jun 2007
    587
    0
    0
    ik ga zo het eerste flesje maken van comfort en extra. ben benieuwd.. altijd spannend ;)
     
  6. dame

    dame Bekend lid

    19 jun 2007
    587
    0
    0
    kramp, kramp, kramp! 3 uur na de eerste voeding van friso extra en comfort..
    heb er spijt van en voel me zo schuldig tegenover de uk als ik hem zo'n pijn zie hebben :( :(
     
  7. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    je hoeft je niet schuldig te voelen, je hebt het geprobeerd. die van ons raakte meer verzadigd met meer normaal in de fles. ik zou gewoon teruggaan naar wat je deed. comfort met normaal en even een weekje alles tot rust laten komen. dan kun je altijd nog een schepje comfort voor normaal vervangen. oh ja, de onze kreeg echt vettige, stinkende poep van de extra. was ook zo weer weg, toen hij dat niet meer kreeg.

    groetjes.
     
  8. dame

    dame Bekend lid

    19 jun 2007
    587
    0
    0
    hij heeft uiteindelijk pas om 4 uur s'morgens geslapen, hij gilde het uit van de krampen en pijn..
    ook het overgeven was net als behangplaksel..
    hij is vandaag wat rustiger, ik hoop dat hij zo blijft
    want werd even erg wanhopig vannacht :(
     
  9. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mij is verteld dat het ongeveer twee dagen duurt voor iets weer door de darmpjes heen is. het komt wel goed. je kunt van te voren niet weten hoe je kindje op iets reageert. sterkte
     
  10. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Hier gaat het mengen van de Comfort en de Extra prima.

    Waarom verhoog je de fles anders niet naar 200cc? Wat hij niet opkan, laat hij gewoon staan. Wellicht houdt hij dan wel wat langer tijd tussen de voedingen.
     
  11. dame

    dame Bekend lid

    19 jun 2007
    587
    0
    0
    hallo

    ik ben niet meer verder gegaan met het mengen met de friso extra, maar heb inderdaad de voeding verhoogd naar 180cc met 6 schepjes i.p.v 150cc met 5 schepjes, dat gaat wel goed. ook zijn ontlasting komt weer op gang want hij had nogal een verstopping steeds.. ik zie dit nog even aan..

    vind het wel zonde van de friso extra, heb inmiddels al zoveel pakken voedingen staan van nutrilon, kruitvat merk en nu die friso extra, best zonde
     
  12. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Als je wat dichterbij had gewoond, dan had ik de Extra wel van je overgenomen.... maar ja, Rotterdam is een beetje te ver fietsen :)
     

Deel Deze Pagina