Huis te koop topic

Discussie in 'De lounge' gestart door jumphola, 2 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.186
    488
    83
    Zuid Holland
    Goedenavond :D


    De laatste tijd zie ik veel voorbij mbt koophuizen. Wellicht is het een leuk idee om hier tips adviezen of andere dingen met elkaar te delen? Of misschien staat jou huis wel te koop, en is dat net HET droomhuis van een ander lid hier. Wie weet.

    Dus kom maar op!


    Ik kan zelf wel wat advies gebruiken , dus ik trap af. We willen ons huis in de verkoop doen en hebben een huis op het oog. Alleen de meneer van wie het huis is heeft nog geen idee wat hij er voor wilt hebben. Hij heeft pas de sleutels gekregen van een seniorenwoning en wil binnen een jaar over. ( eerst op zijn gemak verven behangen ect )
    Er komt aankomende week al een taxateur zodat wij weten voor hoeveel we ons huis kunnen gaan aanbieden.
    Maar hoe nu verder? En kies je dan voor een bieden van af prijs of toch gewoon een prijs ?
     
  2. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Wat leuk dat jullie gaan verhuizen, wij ook!:D
    Bieden vanaf betekent dat je geen bod lager dan het x bedrag wilt. Een vraagprijs is een uitnodiging tot een bieding waarvan de (misschien wel) aanstaande koper het huis waard vind. Dat betekent natuurlijk niet dat jullie de prijs die geboden word het waard vinden. (Tegenwoordig bied iedereen boven de vraagprijs hier in de randstad, ik weet niet waar jullie woonachtig zijn?)
    Met je verkoop makelaar bespreek je al deze dingen. Misschien komen er wel zoveel mensen op af die willen bieden dat het via een inschrijving gaat. Dat betekent dat iedereen zijn of haar uiterste bod mag doen op jullie woning.
     
  3. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.186
    488
    83
    Zuid Holland

    Wij wonen zelf in Rotterdam , huizen gaan best hard hier. We zitten te denken om het via Makelaarsland te gaan doen , dus die zouden ons dan nog even moeten informeren hoe of wat.

    Wat leuk dat jullie gaan verhuizen. Waar gaan jullie wonen? En is alles al rond met de verkopende partij?
     
  4. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Oh nou dat huis van jullie word dan vast boven de vraagprijs verkocht!
    Wij wonen bij Amsterdam en gaan richting de Veluwe. Aanstaande week gaan wij tekenen en daarna ons huis verkopen!

    Ja laat je gewoon informeren en misschien is het handig om meerdere makelaars langs te laten komen om te kijken bij wie je het beste gevoel hebt. Die gene moet toch jou huis gaan verkopen.
     
    Suusjeee vindt dit leuk.
  5. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.186
    488
    83
    Zuid Holland

    Boven de vraagprijs zou super zijn Haha. Hoop dat we binnenkort ook weten wat de prijs word van het huis wat we willen kopen , dan kunnen we alles al op papier zetten.

    Wat spannnend ! Denk je dat jullie je huis snel kwijt zijn? Vaak gaan ze als warme broodjes maar ik zie soms huizen ook maanden te koop staan. Gek eigelijk wel.
     
  6. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.692
    3.476
    113
    Wij hebben net een nieuwbouwwoning gekocht, de oplevering wordt pas eind 2019 verwacht, dus we hebben nog wel even om onze huidige woning te verkopen. We hebben een beetje getwijfeld of we niet alvast moeten verkopen: onze woningen gaan als warme broodjes op het moment en na een jarenlange restschuld is het vooruitzicht van een flinke winst bij verkoop erg aanlokkelijk. Mochten de prijzen de komende anderhalf jaar weer gaan dalen, dan zou dit voor ons echt wel een beetje rampzalig kunnen zijn. Maar ja, een jaar lang met je gezin en hele hebben en houwen in een huurwoning is ook niet ideaal. We zijn nu van plan om onze woning ergens na de zomer/tegen het einde van het jaar in de stille verkoop te doen, om eens te bekijken of er geïnteresseerden zijn die er geen bezwaar tegen hebben om een jaar te wachten (hebben we zelf destijds ook met deze woning gedaan). Een spannende tijd hoor!
     
  7. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.186
    488
    83
    Zuid Holland
    Wat leuk gefeliciteerd! Ja kan me idd voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.
    Maar idd je weet niet wat de huizenmarkt gaat doen he. Onze overburen hebben pas hun huis verkocht 50.000 boven de vraagprijs. Huis stond net 5 dagen te koop.
    Wat houd een stille verkoop precies in?
    Wij willen namelijk ook pas volgend jaar gaan verkopen maar zijn bang dat kopers niet zolang willen wachten.
    En idd wat als de huizenmarkt volgend jaar weer een groot drama word :eek:
     
  8. Niicci

    Niicci Fanatiek lid

    1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Hier het huis ook te koop. We gaan alleen kort "pauzeren".

    Met de hoofdreden dat onze werkgever in april failliet is gegaan.
    Wel is er een doorstart gemaakt, maar er mogen het eerste half jaar geen vaste contracten gegeven worden. En ik wil weten hoe het de komende tijd gaat lopen met het bedrijf.

    Punt 2 is de prijsklasse waar we de woning in eerste instantie in te koop gezet hebben. We zitten op een bieden vanaf prijs van €92.000.

    Mensen willen werkelijk ALLES voor niets, en dan nog even een bod komen doen van €75.000 of €85.000 omdat boven nog hardhouten kozijnen met enkel glas zit.

    De overige woningen hier met boven dubbel glas zaten gemiddeld rond de €120.000.

    Nu gekozen om zelf, gezien we toch even niet willen verkopen de kozijnen te vervangen, gaan verder extra onderhoud weer doen zoals beneden kozijnen verven, achterdeur vernieuwden door een mooiere met dubbel glas, dak van buurman lekt van het schuurtje dus we gaan gezamelijk in een keer het dakleer vervangen, schuurtje opnieuw beter isoleren, etc etc.

    En dan zodra wij het weer zover hebben een hogere vraagprijs erop.
    Woning is al veel aan gedaan, in 2017 beglazing beneden vervangen, ketel vervangen, begin dit jaar vaatwasser vernieuwd.
    Douche, toilet en keuken zijn gemoderniseerd, woning is geisoleerd etc.

    Vorige week nog wel een kijker gehad, hierbij was aangegeven dat de kozijnen boven vervangen worden (staat al ingepland, etc) was het net een schilder die hardhouten kozijnen wou..
     
  9. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Hier rustig op zoek naar een ander huis.
    Vind het vooral lastig met bieden.
    Is een dorp tussen Utrecht en Amsterdam in.
    Man wil absoluut niet boven de vraagprijs bieden, maar ik weet niet of je er daarmee wel komt.
    Als het huis ons aanstaat bieden we wel de vraagprijs en dan hopen dat er geen andere koper is die hoger gaat bieden.
    As dinsdag bezichtiging, ben benieuwd!

    Wel al ons huis verkoopklaar aan het maken!
     
    Wenda vindt dit leuk.
  10. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.839
    2.715
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben vorige week verkocht en ook al een ander huis gekocht. Eind augustus krijgen wij de sleutel en eind september moeten wij ons huidige huis uit.

    Mijn zwager heeft zijn huis ook te koop gezet met een bieden vanaf prijs. Onze makelaar gaf aan dat je dat alleen doet op het moment dat de bellers binnen blijven stromen en je 20 kijkers krijgt. Anders hebben mensen het gevoel dat ze te veel betalen. En zij staan dus inmiddels al ruim 3 maanden te koop, 1 bod gekregen welke ver onder de vraagprijs lag. Daar werkt het dus niet.

    Wij wilden zelf een bepaalde prijs hebben voor ons huis. Onze makelaar gaf aan het daar ook voor te koop te zetten. Zij wist zeker dat ze de vraagprijs wel zou krijgen en dat is ook gelukt. De eerste kijker direct, er stonden er 4 ingepland. Het had niet beter kunnen gaan!
     
  11. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.186
    488
    83
    Zuid Holland
    Pff wat vervelend zeg , wel fijn dat er een doorstart gemaakt gaat worden. En een logische stap om even te wachten .

    Ja die vanaf prijs is idd wel een dingetje he. Mensen willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang.

    Hopelijk waneer je het weer te koop zet gaat het een stuk beter.
     
  12. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.186
    488
    83
    Zuid Holland

    Ja mensen bieden tw een stuk boven de vraagprijs. Wat ik me dan afvraag is hoe ze aan dat extra geld komen? Aangezien je maar 100% mag lenen bij de bank.

    Heel spannend ! Hopen dat jullie mazzel hebben dan.
     
  13. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.186
    488
    83
    Zuid Holland

    Leuk gefeliciteerd ! Ik zou het fijn vinden als ons huis ook snel verkocht gaat worden al hebben we niet echt haast. Twijfel alleen nog of we het te koop gaan zette met een bieden vanaf prijs.
     
  14. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.839
    2.715
    113
    't Gezellige Brabant
    Voor je hypotheekaanvraag moet er een taxatie gedaan worden op het gekochte huis. Als deze voor de betaalde prijs word getaxeerd is er niets aan de hand. En anders zal je idd eigen geld in moeten brengen, of zoals in ons geval overwaarde uit het huidige huis.
     
  15. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.186
    488
    83
    Zuid Holland

    Duidelijk dankjewel !
     
  16. Niicci

    Niicci Fanatiek lid

    1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Ja gelukkig een doorstart, en hopelijk komt het goed. Het was uiteindelijk ook dezelfde werkgever voor zowel mijn partner als mij, dus gjng het dubbel op!

    Het liefst gaan we nu wel, gezien we 3 kinderen hebben en totaal 3 slaapkamers.. en de ruimte buitenom is ivm hobby gewoon te weinig. Maar eerst even geen risico's.

    Ja echt verschrikkelijk. Verder is de woning opzich instap klaar. Naar smaak maken moet je altijd wel, maar verder geen grote verbouwingen en kozijnen kost ons met wat extra's €4000. Dus een mega investering is het ook niet..

    Maar dan maar een hogere prijs straks, in de hoop dat er dan "een ander categorie mens" komt haha!
     
  17. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.186
    488
    83
    Zuid Holland
    Zo dan komt het idd dubbel zo hard aan.
    Kan me voorstellen dat je liever snel weg wilt , maar soms is op safe spelen ook wel prettig dan.

    Hopen idd dat als je dat hebt vervangen dat er ander biedingen gaan komen maar dat moet vast goedkomen.

    Wij gaan deze week als het goed is in de verkoop. Ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan en of ze ook onder onze prijs gaan zitten.
     
    Niicci vindt dit leuk.
  18. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Ik heb een vraagje aan jullie. Wij moeten ons appartement nog verkopen, maar wij kunnen pas over ongeveer 6 maanden in ons nieuwe huis. Iedereen om ons heen zegt dat wij moeten wachten met verkopen omdat mensen niet 7 maanden willen wachten met verhuizen. (1 maand extra om alle spullen etc over te brengen) Zouden jullie dat bij de aankoop van je nieuwe huis vervelend vinden als je nog 7 maanden moet wachten? Ik word er heel zenuwachtig van dat we ons appartement misschien pas over een x aantal maanden te koop gaan zetten...
     
  19. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.186
    488
    83
    Zuid Holland

    Ikzelf zou het niet erg vinden. Als je van te voren duidelijk bent tegen de kopers dan weten ze waar ze aan toe zijn. En wellicht moeten die ook eerst hun huis zien te verkopen.

    Stel j voor dat je later je huis te koop zet en je verkoopt hem toch niet zo snel als je dacht , dan zit je met dubbele lasten.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  20. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.839
    2.715
    113
    't Gezellige Brabant
    @Ysabella Het probleem zit 'm vaak ook in de offerte van de hypotheekverstrekker. Deze zijn doorgaans 3 maanden geldig. Ze kunnen vaak wel iets verlengd worden, maar zelden tot veel meer dan 4 maanden. Het is dus vaak geen onwil van een eventuele koper, maar wel van zijn hypotheekverstrekker om langer dan 3 maanden te moeten wachten op het huis.
     

Deel Deze Pagina