hulpboeken,sites en tips na overlijden baby

Discussie in 'Vlinder kinderen' gestart door nathalievstijn, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalievstijn

    19 aug 2014
    38
    0
    0
    juf
    gouda
    Hallo lieve moeders,

    Ook hier een moeder van een vlinderkindje. Momenteel ben ik heel druk met een blog (mylifeblogs.nl) en een boek over het leven na het verlies van een baby. Daarnaast ben ik aan de slag bij de redactie van Lieve Engeltjes. Nu ben ik heel benieuwd of er dingen zijn waar jullie erg veel aan gehad hebben of dat er juist dingen zijn die je heel erg mist in alles wat er aangeboden wordt.

    Ook doe ik momenteel een cursus uitvaartverzorging. Ik heb gemerkt dat er te weinig aandacht wordt besteed vanaf de buitenwereld aan de uitvaart van een baby. Men is niet goed op de hoogte van wat allemaal kan en mag...Ik wil hier echt verandering in brengen!

    Ik heb een doel en verschillende wegen hiernaartoe, maar heb jullie hulp nodig! Alle informatie is belangrijk, van de steun van vrienden tot boekentips tot goede uitvaartverzorgers. Wat willen we onder de aandacht brengen?

    Alvast ontzettend bedankt voor je tijd! En wie weet heb je zelf nog steun aan mijn blog...

    Liefs Nathalie
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De verschillende mogelijkheden qua fotografie. (voor 24 weken en vanaf 24 weken zwangerschap)

    Herdenkingssieraden, is ook nogal een zoekwerk om iets te vinden en wat je vind is ook nog vreselijk duur.

    mandjes, dekentjes, kistjes, kleding voor zeer vroeggeborenen
     
  3. kaily

    kaily Lid

    7 aug 2008
    57
    0
    0
    De begeleiding van broertjes/zusjes van het overleden kindje. Wij wisten niet wat te doen, waar betrek jij ze in? En tot hoever (bv sluiten van het kistje). De uitvaartverzorger zei volg je gevoel, jullie kennen jullie kindje het beste. Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, maar de begeleiding was er dus echt niet.

    Trouwens, heel goed initiatief, succes!
     
  4. nathalievstijn

    19 aug 2014
    38
    0
    0
    juf
    gouda
    Dankjulliewel voor jullie bijdrage! Ik zal hier binnenkort een item (of misschien wel meerdere) over plaatsen.

    Ik zal zeker gaan zoeken naar die begeleiding, sieraden enz.

    Hebben jullie het blog al gezien/gelezen?

    liefs naat
     
  5. kaily

    kaily Lid

    7 aug 2008
    57
    0
    0
    Ja ik heb gekeken en vol bewondering gelezen. Ik heb veel bewondering voor je, hoe je alles verwoord. Bijzonder knap. Ik zal jouw blog in de gaten houden. Succes!
     
  6. appel13

    appel13 Lid

    25 dec 2012
    44
    0
    0
    NULL
    Gorinchem
    Wij vonden het heel moeilijk om een passende baby urn te vinden. Onze dochter is geboren bij 23 weken en 6 dagen.

    Na ruim een jaar zoeken en op bezoek te zijn geweest bij een bedrijf dat urnen verkocht hebben wij besloten om een nijntje knuffel te kopen en hier het as van onze dochter in te bewaren. Wij wilde graag iets liefelijks en knuffelbaars hebben waar we het as in konden bewaren. Wij vonden de meeste urnen donker en kil. Wij hebben besloten het as in een nijntje te doen met een knalroze shirt aan met de tekst a star is born.

    Een klein deel van het as zit ook in een vlinderashanger die aan mijn ketting hangt. In de ashanger hebben we een steentje laten plaatsen en haar naam laten graveren. Wij vinden het belangrijk om er onze eigen draai aan te geven.

    Veel veel succes met je blog en je boek..
     
  7. nathalievstijn

    19 aug 2014
    38
    0
    0
    juf
    gouda
    Oh wat erg om te horen...Wat slecht ook dat niemand je kon helpen aan een plek waar je dat kon vinden. Wij hebben een hele mooie laten maken bij de Kneedbare steen. Zij kan alles maken naar wens en is helemaal niet duur! Een superlief mens die met respect met je omgaat!Mocht je toch nog verder willen kijken raad ik je haar aan! Ze heeft ook een site DE KNEEDBARE STEEN - Bijzondere urnen - Speciaal voor u gemaakt
    maar ik vind heel eerlijk gezegd het nijntje idee ook super!
     
  8. appel13

    appel13 Lid

    25 dec 2012
    44
    0
    0
    NULL
    Gorinchem

    Bedankt voor de tip ik ga zeker even op de site kijken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      13,9 KB
      Weergaven:
      34
  9. robentes

    robentes Actief lid

    25 okt 2006
    109
    0
    16
    Na het overlijden van ons zoontje na een zwangerschap van 7 mnd, kreeg ik na de bevalling veel last van de stuwing. Dit heb ik 1 keer afgekolfd... Deze voeding heb ik meegegeven met de crematie. Maar als ik ervan af had geweten, had ik een klein deeltje bewaard om een sieraad van te maken!
    Deze vrouw maakt prachtige sieraden: MommyMilk Creations

    Maar ik heb ook een andere site gevonden, gewoon een Nederlandse. Wat een mooi aandenken lijkt me dat! Als ik dit had geweten....

    Groetjes en succes!
     
  10. Daisyyy

    Daisyyy Lid

    10 okt 2014
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mis veel info. Zoals een mandje of kistje. Waar koop je dat? Ik kom maar steeds 1 winkel tegen, maar we schrokken van de prijzen.

    Verder kan niemand me helpen hoe om te gaan met mijn andere zoontje van 2. Is daar echt niks voor?
     
  11. nathalievstijn

    19 aug 2014
    38
    0
    0
    juf
    gouda
    Wauw, hij is echt heel mooi!!!
    Deze tip ga ik absoluut meenemen. Heel anders dan een urn. Prachtig!!
     
  12. nathalievstijn

    19 aug 2014
    38
    0
    0
    juf
    gouda
    Oh dat heb ik ook nooit geweten....! Mooi zeg!
     
  13. nathalievstijn

    19 aug 2014
    38
    0
    0
    juf
    gouda
    Dankje voor je reactie. Wat lief van je!
     
  14. Ongeduldje31

    Ongeduldje31 Fanatiek lid

    16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Wij zijn echt heel goed begeleid zowel door het zkh als door de begrafenis ondernemer.
    Een urn vond ik ook erg lastig. Heet meeste is zo standaard. Wij hebben de urn ook via de kneedbare steen. Ashangers kon ik ook niet vinden naar mijn smaak dus die laten ontwerpen bij een Goudsmid.
    Vanuit t zkh werden we gewezen op stichting make a memory ook erg blij mee.
     
  15. Springday

    Springday Fanatiek lid

    20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Wij hebben gekozen voor het kussentje (slaap zacht) met een roze sterretje erop. Onder het sterretje konden we de naam van ons dochtertje erop laten graveren. Het is wel prijzig, maar ik vond het dat wel waard, omdat ik het er ook niet als een echte urn eruit vond zien.

    baby urn babyurn babyurnen baby urnen urnwinkel.nl
     
  16. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Ik ben nog steeds opzoek naar een sieraad om haar haar in te laten verwerken.
    maar is lastig te vinden :(
     
  17. nathalievstijn

    19 aug 2014
    38
    0
    0
    juf
    gouda
    Dames, mag ik jullie hartelijk bedanken voor jullie bijdrage. Momenteel ben ik erg druk met schrijven en ga eerdaags jullie hulp verwerken in een blog.
    Ook ben ik op mijn blog een forum begonnen. Ik merk dat ik vaak te druk ben om andere sites af te gaan voor hulp en informatie. Ik zal ook hier af en toe blijven kletsen hoor. maar ik merk gewoon dat ik het vaak vergeet! Ik zal wel nog laten weten wanneer het blog klaar is. Daarnaast hoop ik dat met de tijd alle informatie ook via mijn eigen forum natuurlijk te vinden zal zijn. Heel veel liefde en geluk voor jullie gewenst.
     
  18. lely

    lely Fanatiek lid

    7 sep 2009
    1.328
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben op zich veel steun van het ziekenhuis en de uitvaartverzorging gehad.. maar voor begeleiding met het omgaan van het verlies van je kindje vind ik dat men aan het lot word overgelaten. Ze hebben ons wel verteld over de stichting VOOK, maar wel al erbij verteld of jullie daar iets aan hebben, want er zitten alle leeftijdscategorieën bij mekaar dus ieder een ander inlevingsvermogen. Maar iedereen ervaart het anders toch? Ook de stichting Make a Memory heeft veel voor ons betekend.

    Wij hebben ook het urntje van bij de kneedbare steen.

    Een boek schrijven over het hele verhaal van ons meisje is ook 1 van mijn wensen, maar heb er mijn hoofd nog steeds niet na :(

    Ik wens je heel veel succes met alle dingen waar je op dit moment mee bezig bent, ik heb er bewondering voor.
     
  19. nathalievstijn

    19 aug 2014
    38
    0
    0
    juf
    gouda
    Dag lieve invisible moms,

    Naar aanleiding van jullie berichten ben ik bezig geweest. Ik heb een lijst met rouwverwerkingsboeken voor kinderen gevonden.
    In onderstaand blog heb ik ze op een rijtje! Ook vind je daar een prentenboek verfilming.

    invisible siblings | My life Blogs

    Inmiddels Heb ik op mijn Facebook en twitter een oproep geplaatst of iemand kan helpen met tips over de omgang met kinderen die een broertje of zusje hebben verloren.

    https://www.facebook.com/mylifeblogs.nl

    Ik hoop dat hier bruikbare tips uitkomen! Ik hou jullie op de hoogte!
    Je mag uiteraard ook zelf via FB of twitter volgen. Ik heb al redelijk wat volgers die hetzelfde doormaken als ons en dat het fijn is dat ze een plek hebben waar je elkaar terug kunt vinden.

    En zijn jullie op de hoogte van Stichting Lieve Engeltjes???


    Liefs Nathalie
     
  20. nathalievstijn

    19 aug 2014
    38
    0
    0
    juf
    gouda
    Voor zusjes en broertjes van vlinderkindjes is er Stichting achter de regenboog

    Neem eens een kijkje!

    https://www.facebook.com/pages/Stichting-Achter-de-Regenboog/182854875107264?fref=ts

    Enne....ik ben druk met het proberen te realiseren van een platform voor moeders van een overleden baby. een site waar je zoveel mogelijk kunt vinden waar je naar op zoek bent na het verlies van je baby. Ik hoop dat het werkelijkheid kan worden. Het zal nog wel even duren....

    liefs nathalie
     

Deel Deze Pagina