Ideën leuke, hippe naam webshop kinderkleding?

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesje86, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Ik ben me aan het orienteren om een webshop in kinderkleding te starten. Maar heb daar natuurlijk nog een leuke naam voor nodig.. Ik kom er maar niet uit en alles wat ik leuk vind is al in gebruik of in strijd met de regels.. (merkrecht). Ik hou van een leuke, vlotte, hippe naam. Waar ik ook een leuk logo bij kan maken in de vorm van lief, pip, oililly, enz...
    Wie helpt me?
     
  2. Nadja7

    Nadja7 Niet meer actief

    Misschien leuk om een naam te gebruiken en dan te schrijven naar de zegswijze van kinderen, bijvoorbeed:

    LOFLIE (lovely) en dan van de letter O een hartje maken
    Koeliewoelie
     
  3. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er zijn mensen die de kost verdienen met dit soort namen verzinnen. Probeer het echt zelf te doen dat verzinnen joh, of schakel een beroeps in. Meeste vrouwen die ik ken met dit soort bedrijfjes gebruiken in de een of andere vorm de namen van hun kinderen.
     
  4. Tess11

    Tess11 Actief lid

    12 jul 2008
    317
    1
    0
    Ff mijn brainstorm...

    Hipp
    Hip&co
    Moooi
    Hilliebillie
    Rizzl
    Jupp
    Lappies
    Kidzz
     
  5. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ik zou voor je met een naam, logo en webshop aan de slag gaat eerst kijken watje precies wil gaan verkopen en of daar vraag naar is. Er zijn al zo veel webwinkels dus concurrentie is enorm. Daarnaast gaan de kleine winkels steeds vaker ver de kop. Als je alleen maar kijkt hoeveel je in de uitverkoop nog kan scoren in de webwinkels zegt het al genoeg over wat er in de rest van de tijd verkocht wordt.
     
  6. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Nadja7, daar had ik nog niet aangedacht, leuk idee!! Dank voor de tip! De rest ook bedankt maar het meeste bestaat al of lijkt al op een bestaand merk...

    Ik wil kinderkleding gaan verkopen en dat schijnt nog behoorlijk goed te lopen.
     
  7. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Dat ligt er denk ik aan wat voor kleren je wil verkopen. Bekende merken zijn er al een hoop webwinkels van die in de uitverkoop nog genoeg keuze hebben dus normaal niet zo veel verkopen. Daarnaast kun je deze kleding alleen in een pakket kopen. Bijv. Een bepaalde trui moet dan in alle maten aangeschaft worden. Je hebt daarbij dus een grote voorraad nodig.

    Tegenwoordig hebben zelfs de goedkopere kledingwinkels bijv. H&m, C&A en de zeeman ook een webwinkel. Ik denk daarom dat het erg lastig wordt de juiste kleding te vinden om te verkopen.

    Kosten website, inschrijving KVK en als je je als website betrouwbaar wil laten overkomen is een keurmerk en kunnen betalen via ideal ook heel belangrijk.

    Ik denk zelf dat al deze kosten en de druk van 24/7 open zijn niet op wegen tegen de verdienste.
     
  8. macy77

    macy77 Fanatiek lid

    28 dec 2009
    3.239
    1
    0

    Je hebt helemaal gelijk!
    Wij hebben drie jaar een webshop in dameskleding gehad en we waren blij dat we na drie jaar gestopt zijn. No hard feelings.
    Door het veel te grote aanbod aan kleding en schoenen op zalando, wehkamp etc etc. Is het als startende ondernemer heeel erg moeilijk om je hoofd boven water te houden. Want kun jij je producten aanbieden met gratis verzenden en retourneren? Achteraf betalen met acceptgiro? Ruilen 30 dagen? Al deze punten zijn momenteel een pro voor de consument.
    Echt, de moeite en effort, verdiensten, het weegt niet tegen elkaar op.

    Denk aan een zakelijke inboedelverzekering voor je voorraad, zakelijke bankrekening, kvk kosten, website kosten, boekhouder, inkoop etc etc. Het gaat er elke maand erg makkelijke af, maar kotm het er ook bij? Speel je op zijn minst gelijk?

    Ik geef je een tip, denk er heel goed over na. Die naam die komt later wel.
     
  9. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb onze achternaam gebruikt en er Kokkiez van gemaakt... :p
     
  10. iMama

    iMama Actief lid

    21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je al een premade logo overwogen? Op Etsy zijn er genoeg ontwerpers die je een kant en klaar logo kunnen leveren. De kosten houd je daar mee redelijk in de hand.
     
  11. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Dank voor de tips! Ik ben inmiddels uit de naam! Nu nog het ontwerpen van het logo :) We hopen binnenkort naar een infoavond te gaan van de kvk en hoop daar wat meer info te krijgen over het hoe en wat! Ben erg benieuwd en heb er erg veel zin in! Ervaringen zin natuurlijk erg welkom.. Zowel positief als negatief..
     
  12. muppettje

    muppettje Fanatiek lid

    7 feb 2010
    1.490
    169
    63
    Een zakelijke bankrekening is niet nodig. Je kan ook een 2de bankrekening op je naam zetten en daar alles naar toe laten storten en betalen.
     

Deel Deze Pagina