WAJONG binnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Myrthe, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief

    Dag lady,s

    Was even benieuwd of de wajongers onder ons hun geld al hebben ontvangen.
     
  2. lautjuhhh

    lautjuhhh Niet meer actief

    nope komt morgen denk ik..
     
  3. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief

    Chips had daarvan dus boodschappen willen doen....
     
  4. esje en mo

    14 feb 2011
    12
    0
    0
    apeldoorn
    ik heb vandaag nog even gebeld wanneer ze het hebben overgemaakt en ze zeiden vrijdag dus dan moet het morgen wel binnen zijn! ik hoop het heb echt zin om van alles te halen:p
     
  5. lautjuhhh

    lautjuhhh Niet meer actief

    ja ik ook maar dat word morgen dus..
     
  6. Gwen81

    Gwen81 Fanatiek lid

    24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook morgen.
    Ik had nog stiekem de hoop dat het vandaag zou zijn.. maar ook uwv doet niet aan valentijnsverassingen;);)
     
  7. MaaikeS

    MaaikeS Fanatiek lid

    16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    wia,wao,wajong enz staat de 15e op de rekening ;) heb zelf bij het uwv gewerkt en nog mijn contacten daar dus heb het even nagevraagd voor jullie!
     
  8. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief

    Tussen de 11de en de 15de meestal heb ik het rond de 13of14de het erop staan.
     
  9. Ilona23

    Ilona23 Actief lid

    30 okt 2009
    343
    0
    0
    Tilburg
    Nee, hier ook nog niet binnen.
    Had het eerst altijd al rond de 12e op mijn rekening, maar sinds 2 maanden echt pas op de 15e
     
  10. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wees blij.. al die crematies is ook niets...
     
  11. Gwen81

    Gwen81 Fanatiek lid

    24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige maand heb ik het voor het eerst gekregen en toen stond het de 14e erop. Maar ik zag net dat het op een vrijdag was, dus waarschijnlijk daarom.
    En ik wil zo graag nieuwe batterijen kopen voor mijn beeb zijn muziek/lichtmobiel. Hij snapt er niks van dat dat ding niet meer aangaat als hij gaat slapen. Tenminste dat denk ik want hij wou niet slapen gisteren. Nog 1 nachtje slapen.:(
     
  12. Gwen81

    Gwen81 Fanatiek lid

    24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    uhm, ik snap hem niet..:)
     
  13. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Het is veRRassing, jij schrijft ver-assing, dus een crematie..
     
  14. lautjuhhh

    lautjuhhh Niet meer actief

    eerst kreeg ik het op de 12e en soms op de 11e daarnaa werd het 13 en vorige maand 14 en nu 15 haha.. ze maken het steeds later.. maar ach tis wat :)
     
  15. LuckyMommy

    LuckyMommy Fanatiek lid

    17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Meiden mag ik vragen waarom iemand een wajong uitkering krijgt?
    Ik wil niemand voor het hoofd stoten met mijn vraag!
     
  16. Assje

    Assje Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Zelfde hier en ik erger me er groen en geel aan! Ik had al mijn automatische betalingen namelijk ingesteld op de 13e. UWV betaalde altijd op de 12e, soms de 11e als dat vrijdag was of hooguit eens op de 13e als dat een maandag was. Ik wil mijn vaste lasten er direct af zodat ik mijn budget per maand kan bepalen. Dus heb ik dat ingesteld op de 13e, vaak met moeite want bedrijven willen het liefste in de eerste week van de maand afschrijven. Veel gezeur gehad o.a. met telefoonmaatschappij, maar uiteindelijk werkte het goed.

    Dat heb ik dus allemaal weer om moeten gooien eind van het jaar omdat mijn geld steeds maar te laat bleef komen. Weer al dat gezeik met bedrijven, want waarom moest ik het dan per sé twee dagen opschuiven? Dan moet ik dat overal weer gaan verantwoorden. Het heeft me enorme stress opgeleverd over een aantal weken. Heel slecht, want ik zit niet voor niets in de Wajong!

    Ik vraag me vaak af, ook als ik bijvoorbeeld voor een vraag contact wil me UWV, of ze zich wel realiseren dat ze het hun cliënten soms ongelooflijk moeilijk maken. Je wordt zo vaak van het kastje naar de muur gestuurd en van de een naar de ander, ik zit altijd met een knoop in mijn maag als ik ik een vraag heb :( Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat ik in m'n handjes mag knijpen dat we in dit land iets hebben als een Wajong en een UWV! Maar het is soms erg frustrerend.
     
  17. Gwen81

    Gwen81 Fanatiek lid

    24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    ach zo.. ik maar denken en denken.. snapte er niks van! maarja het blijft ook lastig om met 1 hand te typen en een baby op schoot.
     
  18. Assje

    Assje Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Het is een arbeidsongeschiktheidsuitkering die je krijgt als je voor je 18e al arbeidsongeschikt was. Je kunt het ook lezen als WA-jong (dus WA voor jongeren). Je blijft wel een Wajong houden als je ouder dan 18 bent, maar als je bijvoorbeeld een ongeluk krijgt op je 30e dan krijg je gewone WA (wat nu WIA heet dacht ik). Mensen met Wajong zijn meestal mensen met aan aangeboren afwijking, zowel lichamelijk als geestelijk, die het moeilijk(er) tot onmogelijk maakt om normaal te kunnen werken.
     
  19. MaaikeS

    MaaikeS Fanatiek lid

    16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Deze maand betalen ze de 15e bedoelde ik ;)
    heb ff oud collegaatje gebelt of ze wou kijken want inderdaad normaal staat het er eerder op...maar nu is het dus morgen pas
     
  20. lautjuhhh

    lautjuhhh Niet meer actief

    ik heb een wajong vanwege spierziekte waardoor ik niet kan werken..
     

Deel Deze Pagina