Iemand nog goeie tips tegen migraine tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Elocina, 13 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elocina

    Elocina Actief lid

    19 aug 2015
    472
    105
    43
    Ik heb altijd wel last gehad van (hormonale) migraine, maar met de medicijnen die ik daarvoor slikte had ik t snel onder controle. Nu mag ik die niet meer en heb bijna wekelijks wel 1 dag migraine.

    Van de huisarts kreeg ik de combi paracetamol, een zetpil tegen misselijkheid en een codeinepilletje, maar dat helpt ook niet.

    Huis tuin en keukenmiddeltje dat ik heb geprobeerd is een geperste citroen met 2 lepels zeezout en water, helpt een beetje (denk ik).

    Maar wellicht heeft iemand hier nog een andere tip waardoor het wat sneller overgaat?
     
  2. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Hoi, deze zs had ik rond jouw termijn ook wekelijks heftige migraine aanvallen. Misschien een beetje gek, maar wat mij hielp was ervoor zorgen dat mijn hoofd warm bleef. Betekent dus letterlijk muts opzetten of zelfs een hete kruik op mn hoofd. Dan pcm en in het pikdonker zitten en wachten tot t over was.
     
    Elocina vindt dit leuk.
  3. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Wat grappig, ik wilde juist totaal het tegenovergestelde gaan zeggen.:roflmao: Ik doe altijd als ik migraine heb een coldpack op mijn hoofd helpt vaak tegen de pijn bij mij.
     
    Elocina vindt dit leuk.
  4. HvO

    HvO Niet meer actief

    Buiten zwangerschap om ook hormonale migraine. Vaak in de aanloop naar menstruatie.

    En nu tijdens de zwangerschap heb ik het wel eens vier dagen achtereen elke dag gehad. :cry:

    Wat mij helpt is een glas cola drinken, de echte! Of een kopje koffie.

    Verder helaas geen gouden tips. :(
     
    Elocina vindt dit leuk.
  5. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    - St. Janskruid, dit kan als thee, olie of als tabletje (overleg wel even met je verloskundige of je dit mag hebben tijdens je zwangerschap)
    - Wees matig met zout
    - Acupunctuur (biedt natuurlijk niet direct bij migraine de oplossing, maar wellicht op de lange termijn)
     
    Elocina vindt dit leuk.
  6. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Er zijn bepaalde migraine middelen die geen kwaad kunnen tijdens je zwangershap. Je HA zou dit moeten weten en anders even op moeten zoeken. Mijn gyn gaf het namelijk aan in het begin van mijn vorige zwangerschap, omdat ik vaak migraine heb. Uiteindelijk heb ik het tijdens de zwangerschap niet gehad.
     
    Elocina vindt dit leuk.
  7. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Je kan eigenlijk alle kanten op dus!! :roflmao:
     
    Ysabella en Elocina vinden dit leuk.
  8. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Mijn gyn raadde me verse gemberwortel met verse citroen in heet water (thee ervan maken) aan. Ook ik heb juist in mijn zwangerschaap geen aanvallen gehad.
     
    Elocina vindt dit leuk.
  9. Elocina

    Elocina Actief lid

    19 aug 2015
    472
    105
    43
    Bedankt voor alle reacties! Ga het gewoon allemaal uitproberen :)
     

Deel Deze Pagina