Iemand nog tips voor een hoestertje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vero0504, 22 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Dochter is fiks verkouden heeft mijn ook lekker aangestoken dus weet zowaar een keer waar ze o.a. tegenaanloopt. Keel schraal/vervelend, gevoel van lamlendig, snotneus en slijm in dr longen. Elke hoestbui niet fijn.

    Ze is nu al uren in dr bed aan t kuchen en huilerig, slaapt wel weer verder tot nu toe op wat uitzonderingen na. Maar per saldo slaapt ze dus voor geen meter.

    Daro heeft ze al gehad, dat helpt geen fluit. Bed staat schuin maar waarom zou je met je hoofd boven gaan liggen als onder zoveel lekkerder ligt (en de andere kant schuin zetten helpt niet). Luuf heeft ze al om de boel vrij te houden. Want o wee als dr neus verstopt zit. Koorts heeft ze niet, alleen lichte verhoging.

    Iemand nog tips afgezien paracetamol om t dr gemakkijker te maken? Vindt dit zo zielig. Hoestprikkel weghalen lijkt me niet zo handig, ze heeft echt een reuteltje bij dr ademhaling dus die rotzooi moet nog weg maar ik weet uit ervaring ook hoe t voelt om te hoesten. Gaat met name dus om dat keeltje. Ze is bijna 2 (december). Met name de nachten gaat t om, overdag is ze wel snel moe maar komt ze bij tijd en wijlen ff mamatanken en dan gaat t wel.

    Ik ga morgen sambucol for kids halen voor dr, knapt ze allicht wat sneller op en is ze misschien wat beter gewapend tegen die griep/verkoudheid. Kreeg m net als tip mee, dus ben heel benieuwd. Vorig jaar was t een drama met elke verkoudheid.
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.610
    13.154
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Honing om dr keel te smeren. Koud ijs helpt ook wel wat.

    Verder tegen een verstopte neus een doorgesneden ui op een schoteltje naast dr bed zetten.
    Evt. nog een goede neusspray kopen (huismerk is prima!).

    Oma's trics ;)

    Ik wil zojuist zelf naar bed gaan en nu begint die oudste van ons ook wakker te worden en te kuchen. Baddd timing :rolleyes:
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Die van ons begon t wel erg benauwd te krijgen dus ligt nu ter observatie in t ziekenhuis...longen met slijm, op zichzelf niet gek ze hoest tenslotte niet voor niks.

    Maar saturatie niveau waren ze niet dolenthousiast van, in combinatie met dat t in dr slaap nog lager kan worden. Die ligt nu eindelijk een keer te slapen na meer dan 12 uur wakker te zijn geweest met papa aan dr zijde. Ben benieuwd, verwacht er niet heel veel spectaculairs van omdat ze vorig jaar dit ook eenmalig heeft gehad terwijl ze bij de vleet verkouden was. Maar tis even afwachten.
     
  4. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Beterschap.en sterkte! Hopelijk mag ze snel.weer naar huis!
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.164
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Beterschap voor je meisje! Hopelijk is ze snel weer thuis.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Ziet er naar uit dat ze een nog een nachtje extra blijft. Ze noemen t hier bronchiolitus. Overigens stond ze net te boefen, te rennen en te springen in dr bed. Dus heel slecht voelt ze zich niet, of ze laat zich gewoon niet kennen. En dat na zoveel uur niet tot nauwelijks geslapen te hebben.
     
  7. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ah beterschap!
     

Deel Deze Pagina