IJzersupplementen en spierpijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nescio, 17 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Vorige week donderdag heb ik een ijzerinfuus gehad omdat mijn hemoglobine te laag stond. Met supplementen alleen zouden de effecten niet op tijd voor de bevalling merkbaar zijn.
    Ik kreeg ook ijzersupplementen voorgeschreven en daar slik ik er nu 2 per dag van.

    Maar nu het volgende, ik heb sinds drie dagen enorme spierpijn in mijn armen. Het is niet alleen als ik iets optil ofzo, maar ook als ik mijn pols even scheef houd. Ik word 's nachts meerdere malen wakker van een diepe pijn, vooral rond mijn polsen en rond mijn elleboog. Ik heb geen ervaring met RSI of met carpaal tunnelsyndroom, maar het lijkt me dat die pijn zo kan voelen. Het wordt niet erger, maar ook niet minder.

    Ik kan op internet niet veel vinden, daar staat dat een laag ijzer juist kan zorgen voor spierpijn. Nou, ik merkte er niets van voor dat infuus en die supplementen. Pas nu heb ik last van spierpijn en ook die andere kwaal: obstipatie.

    En de 'voordelen' heb ik ook nog niet ervaren. Ben nog altijd even moe. Iemand ervaring met bijwerkingen van ijzer?
     
  2. Moess

    Moess Niet meer actief

    Ik heb geen verstand van te veel of te kort aan ijzer. Maar heb wel deze klachten aan mijn gewrichten (elleboog, enkels, pols en vooral vingers) de vk zegt dat dit door vocht kan komen, wat ik zelf ook vermoed. Het is niet heel erg zichtbaar vocht maar het zit er wel aangezien ik mijn ringen met geen mogelijkheid om kan. Ook schieten mijn vingers een aantal keer per dag 'op slot'. Ze knakken dan krom en ik moet ze met mn andere hand dan echt terugzetten. Jet voelt vervelend maar ik wacht het af of het na de bevalling wegtrekt
    ..
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Ik heb het al eerder aangegeven in andere topics :p

    Maar ik krijg gigantisch hoofdpijn van die tabletten...

    Dus ik geloof zeker dat er bijwerkingen kunnen zijn van die supplementen... alleen is er volgens mij niet zo heel veel over bekend

    Neemt niet weg dat ik het heel vervelend vind voor je!

    Wbt de obstipatie, ik heb bruistabletten en daar krijg je geen obstipatie van, althans zou niet moeten haha, het heet losferron, misschien kan je daar naar vragen?
     
  4. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    @Moess bedankt voor je reactie. Dat terugknakken heb ik dan niet en er is ook niets van zwelling te zien. Zal het in de gaten houden.

    @Biny ja heel vervelend die bijwerkingen! Blijf je ze toch slikken ondanks de hoofdpijn? Ik zal eens vragen naar die andere soort.
     
  5. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Obstipatie is een bekende bijwerking van ijzersupplementen. Helaas... niet iedereen heeft er last van maar het komt wel regelmatig voor.
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Nee blijf ze niet slikken, ik heb zelfs snachts hoofdpijn dan en overdag functioneer ik amper.

    Gevolg was het infuus :p
     
  7. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    En merk je er al iets van? Meer energie?

    Ik helaas niet, nu heb ik ook een zware verkoudheid dus dat geeft misschien ook een vertekend beeld :rolleyes:
     
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Nee merk een nog helemaal niets van haha, maar goed we zitten natuurlijk op het eind, alles word zwaarder...

    Ik weet in ieder geval dat het straks hoog genoeg is voor de bevalling :)
    Althans, dat zou het moeten zijn.
    Moet over 1,5 terug om bloed te prikken om te kijken of het genoeg is


    Vervelend zeg dat je nu ook nog eens zo verkouden ben!
     
  9. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Hopelijk staat met 1,5 week alles goed op peil :)

    Ik was bij mijn tweede ook zo zwaar verkouden aan het eind, echt heel irritant. Maar toen het eindelijk verbeterde ben ik ook bevallen, dus wie weet?:D
     
  10. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Oooeeehh idd wie weet! Spannend! Haha

    Nog 1,5 dag dan mag ik officieel ook.. maar zal vast nog even duren :(
     
    Nescio vindt dit leuk.
  11. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik dacht al dat het aan mij lag, maar niet dus!
    4 maanden terug geprikt toen was het al te laag dus kreeg ik pilletjes waar ik al naar van werd, nu ben ik met 27 weer geprikt en belde de vk vorige week op omdat de waarde nog lager is dan dat het was voordat ik begon. Dus ik heb nu nieuwe pillen en daar krijg ik onwijze hoofdpijn van...
    Merk ook nog geen verschil.. ben zoooo suf en benauwd!

    ik heb het nog niet gevraagd aan de vk maar mag je gewoon thuis bevallen als je ijzer zo laag is? de waarde was geloof ik 4,8.

    Ik probeer niet toe te geven aan de vermoeidheid maar dat is niet altijd even makkelijk.
    Zeker met de twee andere kids, ik merk zolang ik een lang stuk heb gewandeld ik me wat fitter voel maar na een uur stort het weer in.
     
  12. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Oei dat is wel heeeel laag! Ik weet niet of je dan zonder risico thuis kan bevallen, ik zou het eens vragen :)

    Verder kan ik je nog wel aanraden om floradix te kopen, de vloeibare aangezien dat beter opgenomen word.
    Misschien dat je daar nog wat van opknapt :)
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  13. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Bedankt ik zal dat nog eens halen!

    Neem de pillen zowiezo met Jus d'orange en ik zat er aan te denken om elke ochtend een shot spinazie met Jus d'orange te nemen .. alles voor een fittere ik!
     
  14. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
  15. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    @Nescio

    Hoe is het inmiddels met je? In zn algemeen :)

    En je ijzer? Merk je daar al iets aan?

    Ik lijk me wel iets minder doodmoe te voelen, wel gewoon nog moe haha
     
  16. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Het gaat eigenlijk wel goed :) minder vermoeid inderdaad en de rusteloze benen zijn bijna weg. Begint het toch te werken

    Heb vandaag controle en dan gaan ze weer kijken hoe het zit met vruchtwater. Ben heel benieuwd!

    Fijn dat je je minder moe voelt. Hoe is het met je bekken, trek je het nog?
     
  17. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Fijn zeg dat het toch lijkt te helpen! :)
    Oh benieuwd hoe het is met je vruchtwater, je voelt de baby verder nog wel gewoon goed?
    Hoelaat moet je?


    Ik moet over 2 weken nog bloedprikken om te kijken hoe Mn ijzer dan is.. Pff helemaal geen zin in om voor zoiets naar het zkh te gaan, moet even bellen en vragen of het ook bij de HA kan.


    En Mn bekken zijn gewoon aan gort denk ik haha kan in de nacht amper Mn bed uit om naar de wc te gaan en loop dan echt als iemand van 100...
    Overdag doe ik ook bijna niks meer, helaas
     
  18. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Balen zeg! Hopelijk laat de baby niet lang meer op zich wachten. Ben je bij je vorige 2 veel overtijd gegaan?

    Ik ben net op de afspraak geweest :) baby doet het prima, is lekker actief maar vruchtwater stagneert echt. Mijn buik is in 2 weken tijd ook niet gegroeid terwijl de baby wel goed groeit.

    Ik krijg maandag een extra controle en als het dan nog zo is, word ik ingeleid. De gyn wilde graag richting de 39 weken maar ziet geen reden nog langer te wachten als het vruchtwater blijft afnemen.

    Ben blij dat hij me zo goed in de gaten houdt maar vind het ook erg spannend allemaal :)
     
  19. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Bij de vorige helemAL niet ovettijd haha 1e 37+5 en 2e 38+5 al is die wel ingeleid, dus telt niet helemaal


    Fijn dat met de baby alles goed is!
    En wat vervelend dat het vruchtwater afneemt, is het echt al heeel weinig? Of 'gewoon' wat minder?

    En je word dan gelijk volgende week ingeleid als het maandag nog steeds weinig is?

    Spannend zeg
     

Deel Deze Pagina