IJzersupplementen en spierpijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nescio, 17 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Vorige week donderdag heb ik een ijzerinfuus gehad omdat mijn hemoglobine te laag stond. Met supplementen alleen zouden de effecten niet op tijd voor de bevalling merkbaar zijn.
    Ik kreeg ook ijzersupplementen voorgeschreven en daar slik ik er nu 2 per dag van.

    Maar nu het volgende, ik heb sinds drie dagen enorme spierpijn in mijn armen. Het is niet alleen als ik iets optil ofzo, maar ook als ik mijn pols even scheef houd. Ik word 's nachts meerdere malen wakker van een diepe pijn, vooral rond mijn polsen en rond mijn elleboog. Ik heb geen ervaring met RSI of met carpaal tunnelsyndroom, maar het lijkt me dat die pijn zo kan voelen. Het wordt niet erger, maar ook niet minder.

    Ik kan op internet niet veel vinden, daar staat dat een laag ijzer juist kan zorgen voor spierpijn. Nou, ik merkte er niets van voor dat infuus en die supplementen. Pas nu heb ik last van spierpijn en ook die andere kwaal: obstipatie.

    En de 'voordelen' heb ik ook nog niet ervaren. Ben nog altijd even moe. Iemand ervaring met bijwerkingen van ijzer?
     
  2. Moess

    Moess Niet meer actief

    Ik heb geen verstand van te veel of te kort aan ijzer. Maar heb wel deze klachten aan mijn gewrichten (elleboog, enkels, pols en vooral vingers) de vk zegt dat dit door vocht kan komen, wat ik zelf ook vermoed. Het is niet heel erg zichtbaar vocht maar het zit er wel aangezien ik mijn ringen met geen mogelijkheid om kan. Ook schieten mijn vingers een aantal keer per dag 'op slot'. Ze knakken dan krom en ik moet ze met mn andere hand dan echt terugzetten. Jet voelt vervelend maar ik wacht het af of het na de bevalling wegtrekt
    ..
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Ik heb het al eerder aangegeven in andere topics :p