Ik ben zwanger, maar stoppen met roken lukt niet

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Vixey, 8 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Wat goed van je!! Ik heb dat helaas ook, en ga af en toe een beetje fietsen. Maar nu met het mindere weer en het fietsen dat ook steeds moeilijke gaat, denk ik dat ik binnenkort maar eens ga zwemmen ofzo.
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    Iedere keer als je behoefte hebt aan een sigaret iets anders doen, afleiding zoeken.

    Toen mijn zoontjes na hun extreme vroeggeboorte (zonder aanleiding, ik heb nooit gerookt) in het ziekenhuis lagen, stond op een dag bij de ingang een hoogzwangere vrouw te roken. Ik had de sigaret uit haar handen willen slaan en haar heel graag willen vragen waar ze mee bezig was. Ik had andere prioriteiten, dus ik heb dat nooit gedaan, maar het maakt mij heel boos als ik rokende zwangere vrouwen zie. Dat 'ze' niet eens tijdens de zwangerschap even hun eigen behoeften opzij kunnen zetten voor hun kind.

    Hou vol!
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Toen ik in het zkh lag, lag er 1 kamer naast me een zwangere opgenomen met strijte bedrust ivm heel klein baby'tje en dreigende vroeggeboorte. Meerdere keren per dag eiste ze van de verpleging dat ze haar even naar buiten reden in een rolstoel zodat ze kon roken; dat werd keer op keer geweigerd, vpk's gingen daar niet aan meewerken. Maar haar moeder en vriend wel hoor, die rookten lekker met haar mee. Een vpk is na de zoveelste eis echt kwaad geworden en heeft haar haarfijn uitgelegd wat ze haar babytje aan deed...
     
  4. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hier al heel lang me pakjes in het laatje hoor!
    Waar een wil is, is een weg ;)

    En begrijp heel goed hoor dat het lastig is. Je moet zelf de keuze maken voor je kindje. Ik vind alles extreem omschreven en behoorlijk koffiedik gemaakt, maar het voelt voor mij niet oke om te roken. We weten allemaal dat het niet gezond is en ja de gevolgen van roken, het blijft een eeuwige discussie. Pietje wordt 90 met een peuk en Klazien sterft healthy als 62 jarige. De roker krijgt een tienponder zonder manko's en de bio uberfitmom krijgt een mini exzeem kind, dat ziek wordt van een druppel regen. Die excessen heb je altijd.

    Ik hou van een peuk, maar nog meer van een gezond kind! Het voelt goed om schoon te zijn :) ..niet alles voor mijn kind, maar ook voor mezelf!
    Die peuk komt wel weer...met een borrel ..over een paar maanden! Of niet :)
     
    Monet, Sabje333 en Hopsatee vinden dit leuk.
  5. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Goed bezig :) hoe gaat het nu met het stoppen? Hou je het nog een beetje vol?
     
  6. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Vind het super dapper van je dat je dit gedeeld hebt én dat je gestopt bent. Ik hoop voor je dat het goed blijft goed, maar ook al val je een keer terug: wees niet te hard voor jezelf. Je doet het nu al super :)
     
    Irisje24 vindt dit leuk.
  7. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ben zelf ook gestopt! Soms wel moeite mee maar als ik denk wat er in mijn buik groeit is dat toch een mooie motivatie.
    Het is moeilijk maar iedereen wilt zijn kindje toch een goede start geven?!

    @Fuddey wat een verschrikkelijk verhaal en goed dat het personeel daar niet aan mee werkt. Mijn moeder zou me echt in elkaar slaan als ik een peuk op zou steken.
    Mijn man trouwens ook.
    Snap niet dat mensen daar aan mee werken
     
  8. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    Ik vind je stoer dat je dit topic opende! Zelf ook een enorme roker en kan er echt tegenop zien om straks te 'moeten' stoppen bij een eventuele zwangerschap. Tuurlijk doe ik dat, maar man man...
     
  9. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Ik rook ook dus ik weet hoe moeilijk het is! Ik zag eens een filmpje van hoe benauwd die baby in je buik het heeft bij iedere keer dat je in sigaret op steekt. Toen ik eenmaal zwanger was had ik dit beeld dan ook steeds in m'n hoofd en heb ik daardoor geen sigaret opgestoken.

    Knap dat je het hier plaatst overigens!
     
  10. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    @Vixey Hoe gaat het nu met je? Lukt het je nog de sigaretten te laten liggen?
     
  11. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Misschien een beter idee om nu te stoppen? Want ook om zwanger te raken is het voor de vruchtbaarheid te vergroten en de kans op afwijkingen te verkleinen het heel goed om voor beide ( zowel de man als de vrouw dus) beter om vóór de zwangerschap te stoppen. Dan zit je straks ook niet met een afkickproces tijdens een zwangerschap. En hebben jullie een gezond lijf en gezond huis nog voordat de kleine er is.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  12. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    Tuurlijk heb je gelijk maar ik weet niet eens zeker of ik nog wel een kind wil. Pas als we dat zeker weten en we gaan weer beginnen stop ik. Ken je m'n man soms? Hij zegt hetzelfde als jij:)
    Vorige keer meteen gestopt. Ze was niet gepland maar O zo gewenst (7 jaar geprobeerd en de hoop al opgegeven)
    Totaal geen afkickverschijnselen gehad.
     
  13. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Het zou ook goed zijn voor je al bestaande kindje zijn. Jij bent haar voorbeeld. Kans is groter dat zij later ook gaat roken als jij rookt.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  14. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Nee ik ken je man niet maar ik deel zijn mening wel. Zou ook goed voor je dochter zijn. Minder rook om haar heen en je geeft een beter voorbeeld, of zou je het niet uitmaken als ze straks zelf gaat roken?
     
  15. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    ;)
    Ook dat weet ik ;):thumup:
     
  16. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    Roken wordt buiten gedaan en nee niet in de achtertuin. Ik zal nooit roken waar zij bij is en altijd op minstens 100 meter bij haar vandaan. Ik ga een rondje om :cool:
    Als zij later gaat roken dan zal ik haar waarschuwen voor de slechtheid ervan maar ik ga niets afdwingen. Dat werkt averechts. Dit kan natuurlijk de nodige discussies opleveren maar ja... Zo denk ik erover en is mijn mening
     
  17. TantePollewop89

    TantePollewop89 Actief lid

    17 feb 2017
    324
    143
    43
    Die rooklucht en nicotine blijft gewoon in je haar en je kleren en op je huid zitten hoor. Als je daarna lekker met je kind knuffelt of haar een kusje geeft krijgt ze er ook wat van mee. Gewoon niet roken. Niet als je zwanger bent en niet als je kinderen hebt. Kinderen zijn niet dom. Die zien of weten vroeg of laat toch wel dat je rookt. Een rokende ouder geeft eerder aanleiding om later zelf ook te gaan roken.

    Daarnaast is het slecht voor jezelf en je portemonnee. Al dat geld wat je aan roken besteed kun je weer steken in je kinderen of zet het opzij.

    Roken is niet meer stoer zoals vroeger. Roken is hartstikke uit. Die vieze dingen zouden verboden moeten worden.
     
    Issie vindt dit leuk.
  18. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Supergoed dat je gaat stoppen TS houd vol!

    Voor alle ouders die roken, of weer zijn begonnen na de bevalling: hoe is het voor je kind om jou te moeten verliezen aan longkanker? Of hoe is het voor je kind om jou te moeten verplegen omdat je andere longproblemen hebt?

    Stop definitief!
     
  19. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Tja, ik kan ook onder een bus lopen of ik krijg een andere vorm van kanker..:rolleyes:
     
  20. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    En voor de ouders die het geen reet kan schelen: steek er lekker nog een op. :thumup:
     
    Issie en nizzie86 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina