iedereen krijgt een kerstpakket, 1 man niet

Discussie in 'De lounge' gestart door odet, 5 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odet

    odet Niet meer actief

    mag dat zo maar?
    dat je baas iedereen een kerstpakket geeft op 1 man na?
    of maakt hij zelf uit wie er wat krijgt?
    het is toch belachelijk?
    wie weet hier het antwoord op want ik vraag me echt af of dit zomaar mag.
     
  2. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Geen idee, maar dit is echt gebeurd? Was er een reden voor? Vind het erg sneu voor die man :(
     
  3. Heb er niet heel veel verstand van verder, maar voor zover ik weet is een kerstpakket een gunst van je baas. Niet een deel van je salaris ofzo... Ik zou het ook erg vreemd vinden, maar kan me niet voorstellen dat het niet zou mogen eigenlijk
     
  4. bigwish

    bigwish Actief lid

    3 jan 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit gehoord dat er ergens vastgelegd is in je contract (of zoiets) dat je recht op een kerstpakket hebt. Maar volgens mij heeft het wel alles met fatsoen en respect te maken dat áls een werkgever kerstpakketten uitdeelt, hij dat ook aan iedereen geeft.

    Ik ken de situatie natuurlijk niet, maar ik weet uit eigen ervaring dat er in augustus/september al kerstpakketten ingekocht worden door werkgevers. Als er vervolgens ineens een aantal mensen extra aangenomen worden bijvoorbeeld, heb je dus te weinig pakketten. Maar ook in dit gevoel is het een kleine moeite om een flesje wijn te doen ipv helemaal neits volgens mij...
     
  5. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Is die man nie "gewoon" vergeten? Dat de baas denkt er 1 gegeven te hebben maar dit dus niet het geval is?

    Of dat die man er net werkt?
     
  6. odet

    odet Niet meer actief

    de reden was dat ie te veel ziek is geweest dit jaar.....
    ik vindt het schandalig.
    ik weet dat je er geen recht op hebt en dat je blij mag zijn als je het krijgt, maar iedereen wat geven en 1 man niet vindt ik triest.
    nee, deze persoon is niet vergeten, hij werkt er al 3 jaar.
     
  7. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik volg Bigwish hierin. Ik denk dat het inderdaad misschien is omdat er tekort zijn wegens nieuw personeel. Misschien is die man er dan net voor kerst bijgekomen want ik denk dat het wel mogelijk is om bijv. een kerstpakket extra te bestellen.

    Wel sneu voor die man, een flesje wijn en bonbons was beter geweest dan niets.
     
  8. odet

    odet Niet meer actief

    nee, het is geen fout oid.
    er is letterlijk gezegt dat ie het niet kreeg omdat ie te vaak ziek is geweest
     
  9. Knuf de Konijn

    Knuf de Konijn Actief lid

    19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het mag wel, is een gunst en geen loon of wat dan ook en nee het is niet netjes.
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Of het mag of niet...asociaal vind ik het wel (als het gewoon bewust is gedaan).
     
  11. Sanny76

    Sanny76 Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Oh, dat vind ik echt een stomme reden...
    Zo krijgt die man alleen maar een slecht gevoel over z'n werkgever en zal hij zich de volgende keer dat hij niet zo lekker is, eerder ziekmelden dan toch z'n best doen om te gaan werken...

    Bij ons vond ik het al heeeeel stom dat er aan de mensen die geen tijdelijk contract hebben gaan pakket werd gegeven. Uiteindelijk hebben de dames van het secretariaat het gelukkig voor elkaar gekregen om toch ergens 2 pakketten vandaan te halen (1 iemand hoefde 'm niet en een iemand kreeg er 2 omdat hij bij twee verschillende diensten van deze gemeente werkzaam is, die wilde er wel eentje doneren)
    Allebei de uitzendkrachten zijn al meerdere jaren in dienst, maar door de bezuinigingen werden er alleen pakketten gegeven aan de vaste medewerkers :x
     
  12. bigwish

    bigwish Actief lid

    3 jan 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    In dat geval is het te lullig voor woorden.. Maar niet verboden..
    Werkgever staat in z'n recht omdat ie niet verplicht is kerstpakketten aan iedereen altijd zomaar te geven.
    MAar wat ongelofelijk lullig!
     
  13. muis26

    muis26 Fanatiek lid

    jeempie alsof je lekker voor je lol ziek bent... tss sommige mensen hebben echt geen fatsoen
     
  14. odet

    odet Niet meer actief

    he, ik had gehoopt dat het niet mocht.
    dan konden we er nog wat tegen doen.
    bedankt voor de antwoorden.
    nee, het werkt al helemaal niet motiverend, dus zal hij nog wel sneller ziek worden.
     
  15. glimworm

    glimworm Niet meer actief

    Die baas maakt zichzelf erg geliefd zo bij zijn personeel ;)

    Weten de collega's van de man er ook vanaf?
    Die zullen nu ook wel anders tegen hun werkgever aankijken
     
  16. odet

    odet Niet meer actief

    ja, het hele bedrijf weet het, er wordt veel geroddeld nu.
     
  17. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mee eens!

    Als je vindt dat een werknemer niet voldoende presteert zijn er wel andere manieren om dat duidelijk te maken. Een Kerstpakket is gene recht, maar ik vind het misselijk om één persoon buiten te sluiten. Erg onprofessioneel!
     
  18. LuckyMommy

    LuckyMommy Fanatiek lid

    17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Noujaaa zeg!:$
     
  19. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    belachelijk zeg.. niet echt motiverend

    ik heb dit jaar ook niets gehad was met verlof..
     
  20. Olifantje

    Olifantje Fanatiek lid

    25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik heb ook geen kerstpakket gekregen en andere mensen in het bedrijf wel..
    Ik ben een kamermeisje in een hotel en ik vroeg aan de assistent manager of ze daar ook aan kerstpakketten deden (ja ik was nieuwsgierig :))
    Zij vertelde me van wel en dat ze de week daarop zouden komen.
    Ik heb inderdaad in die week daarop een kerstpakket gezien voor een andere assistent manager. Het stond achter de balie met een briefje van de manager met erop geschreven "Kerstkado "naam assistent manager"=)"

    De kamermeisjes hebben helemaal niks gekregen.. Misschien stom, maar om deze reden ga ik zeker weten een andere baan zoeken. Dit was een beetje de druppel zeg maar. ;)
     

Deel Deze Pagina