Ikea eetstoel, tot welk gewicht/leeftijd nog veilig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Roetje08, 9 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    We hebben voor de geboorte van onze dochter de Childwood Evolu 2 eetstoel gekregen, nieuwprijs zo'n 200€. We hebben toen de newborn-insert niet bijgekocht, omdat deze 85€ kost + 40€ voor het kussentje. Dat vonden we wat prijzig. Omdat deze stoel redelijk breed is, kan dochter er nog niet zo mooi in zitten, dus hebben we de ikeastoel van 15€ gekocht en daar zit ze wel mooi in. Nu vroeg ik me af tot welk gewicht/leeftijd die stoel nog echt veilig is, want echt stevig zijn die stoelen niet. Had het idee om voor baby #2 de newborn insert te kopen bij de dure stoel, en dan te switchen als baby #2 naar de ikea stoel kan (E. zal dan 20-21 maanden zijn). Is het de investering waard? Of is de ikeastoel eigenlijk niet stevig genoeg om tot 20-21 maanden te gebruiken als hoofd-eetstoel?
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Hier exact hetzelfde probleem. Die dure stoel staat nog steeds boven te verstoffen.

    Onze zoon is nu ruim anderhalf, 20 maand in dit geval, weegt 13.5 kilo en zit perfect in die ikea stoel.

    Ik denk er juist aan om die dure stoel maar weg te doen. Die van ikea is veel handiger.
     
  3. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    De ikea stoel is gewoon veilig hoor. Hier hebben al mijn kindjes in de ikea stoel gezeten totdat ze ongeveer 2,5 waren en zelf niet meer erin wilden zitten.
     
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
  5. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Zou hem liefst verkopen, ondanks dat ik hem zo mooi vind. Maar hoe leg je dat dan uit aan degene die hem voor je gekocht hebben? Tweedehands worden ze hier verkocht voor +/- 80€, vind ik wel veel verlies.. :$

    Fijn te horen :) Was toch wel een "miskoop" op mijn geboortelijst, zo'n dure eetstoel.

    Niet aan gedacht om het op te zoeken op de site :oops:
     
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dat heb ik ook, ook gekregen.

    Maar aan de andere kant. Moet ik hem dan maar jaren boven hebben staan en hem uiteindelijk ongebruikt op zolder zetten? Of

    Ik weet t dus niet.
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier wogen ze 15kg toen ze 3 waren en tot die tijd zaten ze regelmatig nog in die stoel van ikea. Daarna ook nog wel eens ;)
     
  8. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Onze dochter van 3 kan er nog prima in zitten. Weegt 14 kg. Stevig omdat de poten schuin uit staan.
    Ik zou doen wat je zepf voorstelde. Oudste nd ikea stoel en dan jongste in die mooie stoel als ze eraan toe is.
     
  9. Whoopie

    Whoopie Fanatiek lid

    20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Mijn zoontje van 4 wil er nog steeds heel soms in.. geen idee waarom, haha. Maar zelfs dat gaat nog goed.
     
  10. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dochter van 2,5jaar. Gaat nog steeds in een ikea kinderstoel als we gaan uit eten of op vakantie zijn.
    Ze zit er prima in.
     
  11. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik kon deze kinderstoel niet, dus ging even kijken. Maar menn, ik vind t best een dure stoel. Wat zijn de voordelen ervan? Overigens lijkt hij me ook vet onhandig met die wijde poten. Volgens mij nog wijder dan de Ikea?
    Ikea stoel vind ik ook een prima stoel, alleen niet leuk in de kamer staan. Zou voor de volgende graag een Tripp trapp willen met baby insert. Maar die zijn ook mega duur :(
     
  12. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Het enige voordeel wat ze hebben is dat je er langere poten onder kan zetten zodat ze aan een kookeiland passen (+50€), maar dat hebben wij niet, dus niet van toepassing op ons :p gewoon deze gekozen omdat ik hem mooi vind :)

    In de maand dat we hem gebruikt hebben, is vriend er inderdaad een paar keer tegen gelopen met z'n tenen :|
     
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn dochter heeft er tot der 2e af en toe in gezeten.
    Toen kregen we der benen er niet meer in en zat ze vast :|
     
  14. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Hier zit zoon van 2,5 en ruim 16 kilo er nog regelmatig in bij oma.
    Maar ik zou hem niet als hoofdstoel gebruiken, hij heeft namelijk geen voetensteun wat wel belangrijk is bij het eten.
    Je moet je namelijk met je voeten kunnen afzetten om goed eten naar buiten te kunnen kokhalzen bij verslikken.
    En sowieso is het beter om de voeten goed ondersteunt te hebben.
     

Deel Deze Pagina