Implanon na 3 maanden laten verwijderen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Boedah, 26 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    na mijn bevalling op 10 december 2017, heb ik op 31 januari een implanon laten plaatsen.

    Vanaf die tijd ben ik om de 2,5 week ongesteld, maar duren mijn menstruaties ook een dag of 11 met best wel heftige dagen ertussen.

    Ik ben nu in staat om hem te laten verwijderen, ik voel me ook zo slap door al dat bloedverlies steeds..

    Is dit een kwestie van nog even doorbijten, of is het echt verstandiger om hem eruit te laten halen?

    Alvast bedankt voor jullie meedenken!
     
  2. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik was de eerste 9 maanden helemaal niet ongesteld... toen begon de ellende! Elke 2 weken ongesteld en dan ook 10/11 dagen lang :mad: dus ook na 3 maanden hup eruit! Gelijk daarna was mijn cyclus weer normaal... nooit meer een implanon voor mij maar er zijn genoeg meiden die erbij zweren! Dus ja.... is dus persoonlijk wat je doet...

    Hier volgend jaar *snip snip* bij man lief.... aangezien we (voor 98% zeker) compleet zijn... tot die tijd maar regenjasjes zonder mouwtjes :roflmao:
     
  3. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Ik heb 3 implanons gehad, de eerste was inderdaad doorbijten, heb 6 maanden (licht) bloedverlies gehad (aan één stuk door:eek:) en stond ook op het punt om hem te laten verwijderen. Na die 6 maanden stopte het bloedverlies en daarna niets meer. Ik was wel bang dat bij de nieuwe implanons de 'ellende' opnieuw zou beginnen, maar toen nergens last van gehad.
    Ik heb toen die eerste 6 maanden afgewacht omdat de gyn (die hem plaatste) zei dat je lichaam ongeveer een halfjaar nodig heeft om er aan te wennen. Geen idee of dat echt waar is, maar ik was nog jong en luisterde braaf naar wat de gyn zei.

    Iedereen reageert er anders op, kijk maar naar elliepellie, die had het dus precies andersom; eerst geen bloedverlies en daarna wel.
     
  4. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Hmm... ik ben een beetje 'bang' dat de huisarts ook zegt dat ik het de tijd moet geven. Ik dacht dat dat 3 maanden was joh..
     
  5. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Bij mij was dit precies zo en stond ook net op het punt om 'm te verwijderen maar juist toen stopte het bloedverlies
     
  6. butterblue

    butterblue Bekend lid

    7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Ik heb m na 2,5 maand laten verwijderen. Had zowat elke bijwerking die op het lijstje te vinden was en indd dat bloedverlies (ook erg heftig bloedverlies dus). Hier nooit meer!
     

Deel Deze Pagina