Inbakeren afbouwen/afwennen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door amy1981, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    #1 amy1981, 4 jan 2011
    Laatst bewerkt: 4 jan 2011
    Wij zijn onze dochter toen ze 4 maanden oud was gaan inbakeren, omdat ze heel druk met haar armpjes ligt te maaien in bed en op deze manier houdt ze zichzelf wakker. Met als resultaat een huilend meisje die oververmoeid is. Het inbakeren doen wij met de Pacco en gaat helemaal geweldig! Echt geen problemen met slapen of in slaap komen. Nou ben ik begonnen met afbouwen. Haar korte ochtendslaapje leg ik haar niet meer in de Pacco. Na 10 minuten gebabbel of gemopper (net hoe haar humeur is:p) valt ze dan in slaap. Helemaal perfekt. Als ik dit met haar middagslaapje wil doen, lukt het ineens niet meer en is ze in no time weer wakker. Ze ligt dan weer heel druk met haar armpjes te zwaaien. Met als resultaat dat ik haar uiteindelijk toch maar weer inbaker. Ik heb ook al geprobeerd om eerst 1 armje uit de Pacco te laten, maar dat is ook geen succes. Ik wil er dus naar toe dat ze niet meer ingebakerd hoeft te liggen. Hoe doen jullie dit?

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik zou eerder de doeken steeds iets losser doen? Slaapzakjes worden ook veel gebruikt, evt met dichtgenaaide armsgaten. Ria Blom beschrijft afbouwen ook in haar boek. Zij is dan weer geen voorstander van zakjes met dichte armsgaten. En onze ka gaf nog aan dat afbouwen helemaal niet zou hoeven, tot ze zo groot zijn dat het niet meer hoeft, een jaar ofzo, weet het niet meer. Lijkt me wel eng ivm omrollen, lekker al die tegenstrijdige info!

Ik heb zelf nog geen ervaring, zie met angst uit naar de dag dat wij moeten gaan afbouwen!

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Misschien de mouwen van een slaapzak dichtnaaien? Kijken hoe het dan gaat?

Hier helaas verder geen tips. Ik had mijn dochter ingebakerd in de puck en ze besloot met 4,5 om te draaien. Van de 1 op de andere dag uitgebakerd. Ze heeft een paar beroerde nachten gehad (ik ook), en daarna sliep ze goed.

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    onze meid ligt ingebakert (eerst een puckababy en daarna de woombie) vanaf dat ze 2 weken oud is en ben sinds gister begonnen met afbouwen.
    heb het vorige maand al een keer geprobeerd maar toen lukte het echt helemaal niet, ze was zooo overstuur dat ze het hele bed onder spuugde elke keer als we het weer probeerde dat ik het ff heb uit gesteld tot nu.
    gister de 1ste dag bij de oppas en ging verbasingwekkend goed.
    2x half uurtje geslapen en smiddags 1,5 uur. s'avonds thuis wel weer ingebakerd. en vandaag thuis smorgens een uurtje en smiddags 2,5 uur:$ ik was helemaal verbaast want dit had ik niet verwacht.
    ik doe het s'avonds nog wel, daar wil ik als het overdag goed gaat ook mee gaan stoppen.
    ik vind het wel heel moeilijk hoor om haar te horen huilen omdat ze haar duim niet kan vinden.
    dan geef ik haar de fles en valt ze met die in haar handen in slaap. haha!
    ben benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen hoor:D
    succes

5. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Ons meisje kan nu sinds 2 weken op haar buik rollen, maar moet zeggen dat het strak ingepakt in de doeken wel heel lastig is om om te rollen hoor. Ik heb haar tevens stevig/strak toegedekt met haar dekentje en aan beide zijden van haar lichaampje een opgerolde hydrofiel neergelegd. Just for sure haha. Al zou ze eerst overdag maar zonder inbakeren kunnen slapen. De nacht doen we natuurlijk als allerlaatste haha... Kom maar op met alle tips, ze zijn van harte welkom:p

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik wilde net zeggen dat strakke dekentjes ook erg belangrijk zijn als je wil afbouwen, maar dat doe je dus al.

7. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    hier is vandaag dag 3 super goed gegaan.
    ik denk dat je het gewoon moet gaan aan kijken hoe het gaat, vanaf 6 maanden hebben ze meer controle over de armpjes he dus missschien is ze dan een stuk minder druk als dat ze eerst was.
    een goed passende slaapzak en dan idd lekker strak dekentje er over.

8. odalisk

odalisk Lid

14 dec 2010
    18
    0
    0
    mijn zoontje is vanaf 17 november ingebakerd, dus nog niet zo heel lang. Maar het heeft perfect geholpen. Nu leg ik hem overdag in een slaapzak. In het begin legde ik zijn armen naast zijn lichaam, maar toen ik naar hem toe ging na zijn slaapje, lagen allebei zijn armen uit de slaapzak. Daarna heb ik hem weer met zijn armen in de slaapzak gelegd en weer wist hij de armsgaten te vinden. Ik heb hem toen maar gewoon in zijn slaapzak gelegd en dat gaat prima.
    's nachts durf ik het nog niet zo goed. Dan ligt hij gewoon ingebakerd. Maar dat zal niet lang meer duren, want zijn pacco wordt te klein. Of mijn zoon te groot;)
    Hij is sinds gisteren naar de kinderopvang en daar slaapt hij ook goed met een slaapzak. Ik had wel de pacco mee gegeven voor het geval hij niet kon slapen en erg onrustig zou zijn van de indrukken,
    maar dat was weer drukte van mijn kant om niets.
    o ja, ik doe de deken er strak over heen en armpjes naast zijn lichaam. Niet dat het heel veel helpt want als ik naar hem toe ga, dan liggen zijn armpjes niet meer onder de deken. Soms nog maar 1 armpje.

9. liefjuh4you

22 dec 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    probeer de bakerzak....... of puckababy...........

10. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Gisteren de slaapjes overdag zonder pacco gedaan en dat ging goed. 's Nachts wel in de pacco. Vandaag begon ik weer heel optimistisch en toen wilde het niet;) Hopen dat het morgen weer goed gaat zonder inbakeren.

11. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    De Puckababy had ik in eerste instantie aangeschaft toen ik begon met inbakeren. Die was voor onze dochter te ruim en daar werd ze niet rustig van. Deze heb ik dus op MP verkocht en nu denk ik... had ik `m nog maar hahaha...

12. krumpie

krumpie Actief lid

4 dec 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    Ik gebruik zelf de puckababy, mijn jongste slaapt er nu heerlijk in.

De oudste ben ik gaan afbouwen dmv mouwen van een winterslaapzak.
    1 arm uit de puck en de mouw in het armsgat stoppen.
    zo heeft ze door de dikte van de mouw toch minder bewegingsvrijheid dan dat ze heeft als haar arm gewoon "bloot" is.
    dit werkte perfect.

lang leve de tijd van het jaar zullen we maar zeggen.
    Ik ga het binnenkort bij de jongste spruit ook weer zo proberen :)

13. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    wij zijn nu 5 dagen verder en het gaat verassend goed.
    volgende week gaan we ook snachts proberen.
    ze kan alleen dr duim nog steeds niet vinden dus het in slaap vallen zelf duurt wel heel lang, met dikke tranen. maar dan neemt ze haar knuffel in de houtgreep;) en komt het toch nog goed.

14. odalisk

odalisk Lid

14 dec 2010
    18
    0
    0
    Indy slaapt sinds 5 nachten niet meer ingebakerd!!!
    Hij doet het geweldig, alleen zijn mama niet.
    Die heeft de 1e nacht minder geslapen, dacht bij elk geluidje
    zal het indy zijn? hoe slaapt hij? Maar gelukkig slaapt hij perfect,
    als ik hem niet wakker maak om 7 uur dan slaapt hij lekker uit tot 8.30.
    Wat een geluk heb ik toch met dit kind.

15. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    O wat knap van Indy! Super!

Hier wordt alleen overdag niet ingebakerd. Zie ertegen op om 's nachts te doen haha... Ik denk dat ik hier over een paar dagen mee ga beginnen.

16. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Hoi meiden,
    Hier ben ik weer.
    Wij zijn sinds 1,5 week helemaal gestopt met inbakeren. Ben zooo trots op ons meisje. 's Nachts gaat ook heel goed. Fijn hoor.
    Wel wil ik jullie vragen of bij jullie het zelfde te merken is, want sinds wij niet meer inbakeren slaapt Amber heel erg licht. Als wij bijvoorbeeld naar boven lopen of de telefoon gaat of ze hoort gewoon wat, dan is ze even wakker. Ze slaapt gelukkig wel snel weer, maar dit heeft ze eerder nooit gehad. Herkennen jullie dit?!?

Deel Deze Pagina