incassokosten

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb een poosje op de huurafdeling van een deurwaarderskantoor gewerkt. De ervaring leerde daar dat als alle achterstallige huur betaald was, maar de kosten nog niet, dat ze daar toch niet voor gingen procederen. De rechter wijst dit nl. 9 van de 10x toch niet toe. En dan zijn alle gemaakte kosten voor de deurwaarder/het incassobureau zelf (tenzij deze worden doorberekend aan de woningbouwvereniging).
     
  2. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Niet elk bedrijf stuurt eerst een herinnering helaas.
    Ik kreeg gelijk een aanmaning toen ik een rekening was vergeten.
    Eigen schuld dikke bult natuurlijk, had ik de rekening maar niet moeten vergeten maar soms schiet het er bij in.
     
  3. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Dat mag helemaal niet.
    Je moet 2x een herinnering en 1x een aanmaning hebben gehad.
    Dan nog krijg je eerst een brief van het incassobureau met een betalingsverzoek met een verhoging van 50 euro aanmaningskosten en daarna pas komen er allerlei kosten overheen. Ten minste zo gaat het bij het incassobureau wat wij gebruiken voor onze debiteuren
     
  4. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    daar heb ik zo'n hekel aan gekregen dat ze herinneringen of zelfs rekeningen alleen per mail versturen. Zo zijnz e idd te missen als ze in de spambox komen.

    Fijn dat de extra kosten eraf zijn.
     
  5. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Klopt, op mijn werk ook niet. (energiebedrijf)
     
  6. Rooibosje

    Rooibosje Bekend lid

    16 jun 2010
    518
    65
    28

    Dit is mij ook op school geleerd bij studie praktijkdiploma boekhouden.

    En ik denk dat de meeste bedrijven wel eerst een 1e herinnering sturen en dan pas echt aanmanen. Dat doen wij tenminste wel.

    Maar kan me wel voorstellen dat je bij bepaalde zaken direct incasso kosten krijgt. Normaal vind ik het niet.
     
  7. Mompelientje

    Mompelientje Fanatiek lid

    20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Vuile hufters zijn het.
     
  8. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Die gewoon hun werk doen.. Vind dit zo'n aparte opmerking.. Elk incassobureau doet het en eerlijk is eerlijk, dat is het risico dat je loopt als je een rekening niet betaald.. Je weet van te voren dat er een belachelijk hoog bedrag uit komt rollen..
     
  9. MHMW

    MHMW Niet meer actief

    Ik word er soms ook moe van. Je hoort je rekeningen gewoon op tijd te betalen, dat staat als een paal boven water. Maar soms schiet het er welleens bij in. Ik heb het bij mijn zorgverzekeraar gehad, was een rekening van 13 euro. Totaal over het hoofd gezien en verder geen herinnering gehad. En toen in een keer een incassobrief. Meteen 50 euro erbij! Met trillende handen meteen betaald en verder niks meer mee gedaan. Maar nu komt het, de vorige bewoonster van ons huis heeft ook nog tig rekeningen open staan. Alles komt hier nog binnen en we hebben, foei, welleens een brief opengemaakt. Ze zijn zo mild tegen haar! Ze dreigen al 3 jaar met deurwaarders, ik heb er nog niks van gezien. Ze geven haar zo ontzettend veel tijd om alsnog te kunnen betalen. Ik snap het niet.
     
  10. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Eens!
     
  11. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Iedereen zegt wel....soms vergeet je het te betalen, of, het schiet er wel eens bij in.
    Maar wat als jou baas vergeet je te betalen....want het was er even bij in geschoten.

    Rekeningen hoor je gewoon op tijd te betalen, doe je dat niet, dan kun je op extra kosten rekenen.
     
  12. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ook eens!:D
     
  13. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    je zou denken dat ze dat zomaar mogen doen maar heb eens een programma gezien waarin gezegd werd dat het maar 17% van de hoofdsom mag zijn... maar iedereen betaald dat gewoon, je kan het aanvechten als principe alleen ben je dan nog meer kwijt en daarom betaald iedereen maar klakkeloos..... zonde van je geld zeg!!! is wel een boel!
     
  14. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Klopt is een tijdje terug ook bij radar en kassa geweest
     
  15. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Wat een domme opmerking zeg. Je hoort gewoon je rekeningen te betalen en vergeet je dat om wat voor reden dan ook dan is dat lullig gezegd toch echt je eigen schuld hoor. En ik kan me niet voorstellen dat je direct de deurwaarder/incassobureau achter je aan krijgt. Bij de bedrijven waar ik heb gewerkt was het altijd 2x herinnering eventueel met administratiekosten, dan een aanmaning en dan pas incassobureau
     
  16. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    nou idd, maar nee dan staan mensen in dit geval waarschijnlijk gelijk op de achterste poten.
     
  17. cherie

    cherie VIP lid

    18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    er is wel een reden dat incasso zo duur is. Meestal als je daar mee dreigt betalen mensen ineens wel snel. en tuurlijk kan het niet altijd zo bedoeld zijn. maar als je weet dat bij een bepaalde instantie of bedrijf snel een incasso wordt ingeschakeld. dan betaal je veel sneller.

    tja zonde van je centen en bellen kan altijd. maar idd vaak halen ze er geen kosten af (tenzij er idd kosten bij zitten die niet wettelijk zijn)
     
  18. Mompelientje

    Mompelientje Fanatiek lid

    20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik lees de berichten van anderen en ik verplaatst in hun schoenen en zegt: Vuile hufters zijn het. Jij maakt van mijn 1 zinnetje een drama van. Op zich wel leuk hoe je hierop reageert. Wie maakt nu nou een domme opmerking? Als je mij niet eens kent en meteen gaat vooroordelen? Dat ik niet betaal etc. Ik heb het goed hier in Denemarken. ;) Gelukkig zijn de mensen daar vriendelijker en de betaling systeem is anders. Ik hoeft je niet uit te leggen, ga maar zelf googl'en.

    Mensen vergeten betalingen en dat is menselijk, bijvoorbeeld door verhuizing. Ik vind alleen erg voor de mensen die kinderen hebben en een beetje crap zitten en dan wordt je ook nog gepusht door de incassobureau om te betalen.

    Maar mijn mening.
     
  19. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    ja maar om hun dan meteen vuile hufters te noemen slaat nergens op. hun doen ook maar gewoon dr werk. verplaats JIj je dan eens in die mederwerkers. jij werkt bij zon incassoburo en ik noem jou een vuile hufteres;). en fijn dat het in denemarken beter is. mooi daar blijven
     
  20. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Jij hebt wel vaker van die opmerkingen dat ik denk van uuuh ja. Fijn dat je in Denemarken woont, lekker blijven daar zou ik zeggen!
     

Deel Deze Pagina