indeling babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door p1982, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

    p1982 Niet meer actief

    hoi

    een paar vraagjes voor de indeling van de babykamer
    1. ledikant schuin of recht zetten?
    2. ledikant bij een raam zetten mag dat?
    3. mag de commode vlak bij een stopcontact ( wel beveiliging erin)
    4. waar zet je het badje neer ?
    5. indeling van de commode?

    graag hoor ik van jullie
     
  2. Lynn77

    Lynn77 VIP lid

    29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    een paar vraagjes voor de indeling van de babykamer
    1. ledikant schuin of recht zetten?
    Dat is helemaal wat je zelf mooi vind, ik heb hem wel recht gezet, maar bij mij staat hij niet met de lange kant maar juist met de korte kant tegen de mur, dus hij staat half in het midden van de kamer daardoor
    2. ledikant bij een raam zetten mag dat?
    Zou ik niet doen, tenzij je geen andere plek of te weinig ruimte hebt. ik hou ervan om te ventileren, dus raampje op een kier, en als je het ledikant er dan vlakbij hebt staan, dan krijg je misschien teveel tocht erlangs
    3. mag de commode vlak bij een stopcontact ( wel beveiliging erin)
    Ik heb hem in ieder geval buiten handbereik van het stopcontact gezet. Als je daar de ruimte niet voor hebt dan idd goed beveiligen, en zorgen dat er geen natte spetters in kunnen komen als je je kindje in bad hebt gehad
    4. waar zet je het badje neer ?
    Ik heb het in de hoek staan, maar als er gebadderd wordt kan ik hem naast de commode zetten, maar dat is aan jezelf, als de kraamhulp weg is ben ik uberhaupt van plan om alleen in de badkamer te badderen met het badje, maar ik heb begrepen dat kraamzorg wil badderen in de kamer zelf.
    5. indeling van de commode?
    Ik heb de hydrofiel luiers, spuugdoekjes, binnen handbereik, onderin liggen luiers en doekjes en bovenop de commode een mandje met daarin wat luiers, doekjes, hydr. luiers, spuugdoekjes en de verz. producten. In een kleiner mandje de thermometer, haarborsteltje en nagelknippertje. Rompertjes in of op de commode is ook handig.

    graag hoor ik van jullie[/QUOTE]
     
  3. Kity

    Kity Actief lid

    9 mrt 2007
    325
    0
    0
    1. ledikant schuin of recht zetten?
    Wat je zelf het mooiste vind, denk wel aan eventuele tocht. Zelf had ik geen andere keus dan het ledikantje recht te zetten, aangezien de kamer erg klein was.

    2. ledikant bij een raam zetten mag dat?
    Zou ik niet doen ivm tocht en als je kindje wat ouder is, wilt het gaan klauteren en aan de gordijnen, lamellen end. zitten, dit kan erg gevaarlijke situaties creeƫren.

    3. mag de commode vlak bij een stopcontact ( wel beveiliging erin)
    Als er een beveiliger in zit, kan het vast geen kwaad.

    4. waar zet je het badje neer ?
    In eerste instantie had ik het badje boven op de kast staan en de standaard opgevouwen in een hoek, ja, echt hele kleine kamer... later hadden we het een poosje bij de commode staan, dat vind ik persoonlijk erg handig omdat je dan gelijk de baby uit bad op de commode in een doek kunt wikkelen.. en nu staat ie op zolder en gaat de kleine in het grote bad...

    5. indeling van de commode?
    op de commode een mand met verzorgingsspul (zalf, wascreme, zonnebrand), een ladenkastje met daarin borstel (en sinds kort ook elastiekjes en klipjes voor ik het haar), termometer en medicijnen (zoals vitamines en paracetamol zetpillen), een mand met luiers en doekjes. In de lades rompertjes en wat setjes kleren voor het geval ze toch verkleed moet worden omdat wat vies is.. in de bovenste la heb ik hydrofiel luiers en spuugdoekjes, slabbertjes... Dus eigenlijk alles wat je denkt nodig te hebben binnen handbereik...
     
  4. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    op www.ikea.nl heb ik zo'n home planner ofzoiets gedownload,
    (weet niet meer precies hoe het heet )
    daar heb ik de afmetingen neer gezet van onze babykamer
    en waar een raam/balkon/deur zit,
    en heb ik zo de kamer kunnen "inrichten"om te kijken hoe ik het wou doen... van alle hoeken kan ik het bekijken, en ook van bovenaf,
     
  5. ilonaa

    ilonaa Bekend lid

    9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Qua indeling ben ik nog niet zo ver, maar het idee om het bedje voor een raam te zetten vind ik een beetje eng.
    Stel dat er wat door het raam komt en je kindje ligt daaronder.
    Je zal maar een gek hebben die wat door het raam gooit...

    Deze gedachten had ik vroeger al in mijn eigen slaapkamer.
     
  6. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    1. ledikant schuin of recht zetten?
    Dat is wat jullie mooier vinden
    2. ledikant bij een raam zetten mag dat?
    Het mag wel alleen is het niet zo handig ivm tocht en licht.Mag niet zal je niet snel horen het is jou smaak en idee.
    3. mag de commode vlak bij een stopcontact ( wel beveiliging erin)
    Ja dat mag je bent er zo ie zo bij als je de kleine daar verzorgd
    4. waar zet je het badje neer ?
    Hier staat hij in de kinderkamer omdat ik geen plek heb om hem in de badkamer te zetten.
    5. indeling van de commode?
    Zoals jij makelijk vind. Als je maar ingedachtte houd dat luiers enzo makelijk te pakken moeten zijn.
     
  7. Coco

    Coco VIP lid

    31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    1. ledikant schuin of recht zetten? wat je zelf het mooist vindt.

    2. ledikant bij een raam zetten mag dat? Wordt geadviseerd om dat niet te doen. Dus als je de mogelijk hebt om het ledikantje gewoon langs de muur te zetten zou ik dat doen.

    3. mag de commode vlak bij een stopcontact ( wel beveiliging erin) Wij hebben in de slaapkamer van de kleine alle stopcontacten laag bij de grond zitten. Een stopcontact b ij de commode is juist handig ---> lampje.

    4. waar zet je het badje neer ? Hier staat het nu in de badkamer, is maar een klein stukje van badkamer naar slaapkamer, dus als ie klaar is, hop in de handdoek en naar de commode. In het begin stond ie wel op het kamertje.

    5. indeling van de commode? Wij hebben 3 lades en boven 2 planken.
    bovenste la: Rompers
    middelste la: omslagdoeken, hydrofiel luiers en washandjes
    onderste la: pakken pampers en luierdoekjes
    Op de planken staat alles wat handig is om binnen handbereik te hebben: verzorgingsproducten en een madje met luiers.
     

Deel Deze Pagina