Ineens een allergie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Siepie85, 21 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.810
    113
    Amsterdam
    Hoi dames,

    Onze dochter is over een maand alweer 2 jaar.
    Nu heeft ze de afgelopen weken eerst de vijfde ziekte gehad en daarna heel heftig de waterpokken. (Zo heftig dat we bijna aan een ziekenhuis opname zaten)

    Tussendoor had ze ineens een huidreactie en uit het niets een opgezwollen gezicht. Daarvoor fenistil druppels gekregen en dat ging beter.
    Vrijdag hier mee gestopt want idee was zal wel viraal zijn. Helaas vandaag weer moeten beginnen want ineens was de uitslag er weer.

    Maar ja waar is ze dan allergisch voor het kan echt van alles zijn. Ik dacht eerst nog zonnebrand of zon maar ook weer onwaarschijnlijk.
    Zijn er nog ideeen misschien van anderen of tips?
    Ik ga denk ik woensdag maar weer een afspraak maken en verwijzing vragen voor de kinderarts. Want volgens mij is het heel moeilijk om te gaan kijken waar zr allergisch voor is of niet?
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Ik dacht dat ze allergietesten vanaf 2 jaar goed konden zien, of dat moet alleen voor de kma gelden.

    Wat jij aangeeft herken ik van een histamine allergie, maar zal vrees ik duizend en een allergiën kunnen zijn. Collegaatje van me had die histamine allergie in elk geval. Tomaten en aardbeien toevallig gehad? (die waren hier van de week in de aanbieding namelijk, vandaar dat ik in die hoek denk).

    Vlooienseizoen is ook weer begonnen, kan ook heel heftig zijn qua reactie maar dat zit meer bij de beet wat ik er van begreep dus die zal t niet wezen.
     
  3. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.810
    113
    Amsterdam
    Vlooien niet want dan had ik zelf gereageerd;). Nee zo irritant het is echt niet te traceren gewoon, we zitten echt van wat zou het nou toch kunnen zijn. Snappen er niks van.
    Tomaten eet ze altijd heel vaak, maar ja kan natuurlijk ook opbouwen.
    Wil liefst geen medicatie geven, maar goed voor de medicatie had ze zich ook goed open gekrabt en dat wil je ook niet.
    Dank je voor het reageren, ja zal wel iets antihistamine zijn.
     
  4. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Die fenistil werkt nog een dag of wat door, dus het is niet gek dat de uitslag nu weer terugkomt als de oorzaak nog niet weg is.

    Kun je wellicht even een dag of wat terug naar de basis? Brood met halvarine (liefst iets melkvrij’s zoals die van de AH) en vruchtenhagelslag of kipfilet, water ipv melk en limonade. In de avond iets van kip met wat zout (in olijfolie) rijst en brocoli oid. En dan tussendoor een banaantje/komkommer of een punselie koekje. Dit zijn allemaal vrij allergeenvrij dingen (op banaan wordt niet vaak allergisch gereageerd), afgezien van de gluten dan.
    En dan een beetje opbouwen?
     
  5. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Maar van gluten krijg je geen opgezwollen gezicht, dus dan kun je dat eigenlijk wegstrepen uit je verdachtenlijstje.

    Weet je nog een beetje wat ze die dag op,had?
     
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.810
    113
    Amsterdam
    Ik was er helaas zelf niet dus neee, ik zat toen in new York en vriendlief heeft gelukkig meteen afspraak met ha geregeld etc maar man wat voelde dat naar zover weg zitten.

    Ze drinkt alleen maar water en brood beleg is vaak iets van smeerworst. Verder gek op krentenbollen en croissantjes. En ze krijgt idd wel melk sochtends pap en savonds 150cc voor het slapen. En de laatste dagen toevallig alleen onbewerkt eten gegeten en alles vers.
    En die week heeft hij toevallig ook de hele week voor hun tweeen gekookt.
    Melk zou idd ook nog kunnen had Mn zusje, maar vindt dat eerlijk gezegd moeilijk om te stoppen ze is echt gehecht aan haar pap sochtends.
    Pfff gedoe, zal wel bijna iets met voedsel of huid moeten zijn toch. Want katten etc krijg je traanogen rode ogen etc van.
     
  7. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Nou, mijn kinderen krijgen van het in een ruimte zijn met een cavia of paard, gewoon mega grote galbulten. Dus niet alleen traanogen ;). Ik gok dat ze er van in shock kunnen raken, zo snel als dat gaat.

    Croissant is vaak met ei, zou dat het kunnen zijn?
     
  8. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Die pap zou je ook kunnen maken met havermelk bijv.
     
  9. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.810
    113
    Amsterdam
    O ja nog zon dingetje ei eet ze bijna elke dag;). Thuis en op het kdv, pfff als we überhaupt dus dingen weg gaan halen blijft er weinig over.
    Ben jij zelf ook voor veel dingen allergisch?
    Want wij zijn beide totaal niet gevoelig of ergens allergisch voor.
     
  10. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Nee, ik niet. Maar mijn man heeft hooikoorts/dieren en fruitallergieen. En dit hebben de kinderen geerft. 3x jackpot hebben wij. Diverse voedsel allergieen en nog wat dieren. Ik ben al bijna 10 jaar bezig ermee.
     
  11. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.810
    113
    Amsterdam
    Ahh jeetje idd lijkt me wel irritant om het zo te zeggen.
    Omdat wij het beide niet hebben en ook bij ons in de familie niet snap ik het niet zo goed. Maar we gaan het maar zien dus en idd even over hebben en dan misschien maar even wat schrappen qua eten etc.
     
  12. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Je zou eens contact met een kinder diëtist op kunnen nemen voor advies.
    M heeft al sinds ze 3 of 4 maanden is eczeem, nu zijn we haar een koemelk vrij dieet gaan geven en de eczeem lijkt veel minder geworden. De huisarts adviseerde om samen met een kinder diëtist te kijken wat ze wel en wat niet adviseert en in welke combinaties.
    Voor de meeste verzekeringen heb je niet eens een verwijzing van de huisarts nodig, maar de kinder diëtist kan vertellen bij welke wel. Eventueel is het het proberen waard.

    Ow en lactosevrije melk is best prima te drinken en goed te gebruiken voor de pap.
     
  13. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.810
    113
    Amsterdam
    Dank voor de reactie! Ook idd een overweging waard.
    Heb nu het idee dat het ook wel warmte gerelateerd is, vanochtend weer met een heel rood gezicht uit bed gehaald en opgezwollen ogen. En net door kdv gebeld dat ze dat ook hadden, terwijl ze daarvoor net de druppels had gehad, uurtje daarvoor.
    Morgen hebben we afspraak om 830 bij de ha dus ook even zien wat hij denkt en wil. Maar wil denk ik zelf een verwijzing naar de kinderarts, omdat ze ook nog net geen twee is etc en er zoveel kan zijn natuurlijk waarvoor ze allergisch kunnen zijn.
     
  14. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het kan van alles zijn.
    Bij kinderen onder de 4 jaar werken bloedtesten niet, deze kunnen zowel vals negatief als vals positief uitvallen. Hierdoor wordt het afgeraden.

    Het punt is dat het zowel van voedsel/drinken kan komen als omgeving.

    De meest voorkomende bij kinderen is toch vaak koemelkallergie en dan helpt lactose vrije melk niet. Het gaat dan om eiwitten.
    Daarnaast heb je ook tomaat, ei etc... Het beste kan in overleg, zodat je stap voor stap alles kan uitproberen.
     
  15. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.810
    113
    Amsterdam
    Klopt en zelfs eigenlijk voor 7 jaar is het geloof ik vaak ook nog dubieus. En idd waarschijnlijk zal het stap voor stap woorden. Irritante is dat ze nu ook niet zonder medicatie kan want dan wordt het een opgeblazen Michelin vrouwtje met een totaal open gekrabte huid. Dus ja hoe ga je dan provoceren/uitsluiten, maar goed maar eens kijken wat ze denken. Vindt het vooral ook zo zielig.
     
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En heeft ze bv geen antibiotica gehad?
     
  17. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Mijn dochtee reageert zo met haar hooikoorts, icm zonneallergie.. echt heel heftig
    Hele dikke rode ogen allemaal gal bulten eczeem wat op brandwonden lijkt ..
    Dus zou een inhalatie alleegeen niet uitsluiten..
     
  18. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.810
    113
    Amsterdam
    Nee gelukkig niet, heeft geen medicatie gehad tot aan de fenistil.
     
  19. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.810
    113
    Amsterdam
    Ja met je eens, daarom ik kan nu zoveel bedenken dat ik door de bomen het bos dus niet meer zie.
     
  20. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Juist daarom denk ik dat je met een kinderallerloog zou moeten gaan zitten.

    Als je namelijk weet dat het bijvoorbeeld door voeding komt kan je namelijk best een periode eerst alleen bepaalde, veilige, producten geven om erna te kijken welk (pure) voedingsstof wat doet. Dus kijken wat doet koemelk, wat doet ei etc.

    Alleen omdat het nu volgens mij niet goed zichtbaar is waar het van komt kan het dus ook een reactie als hooikoorts, huisstofmijt oid zijn.

    Ook kan het prima een tijdelijk probleem zijn die is ontstaan door verminderde weerstand na ziektes.

    Er zijn speciale allerlogen voor kinderen, dus daar zou ik als moeder het liefst heen willen. Misschien kan je al kijken wat er in jouw omgeving zit binnen de ziekenhuizen.
     
    Siepie85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina