Infacol slecht?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Kangerootje, 14 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Voor mijn pasgeboren baby heb ik in verband met krampjes infacol ingeslagen op advies van de kraamverzorgster. Nu kwam vanmorgen de verloskundige en gaf aan dat infacol erg slecht is omdat het echt chemisch schijnt te zijn en het niet bewezen is of het kwaad kan... Ik ben er echt overstuur van want ze heeft het al enkele dagen gehad! Weet iemand hier meer van?? Kan het kwaad??
     
  2. Diaantje88

    Diaantje88 Bekend lid

    10 feb 2013
    612
    86
    28
    Nou dat zal wel meevallen half nl gebruikt het en volgens mij is er nog nooit iets gemeld dat het slecht is..

    Buiten dat zou het niet worden opgenomenin het lichaam.. dus gewoon gebruiken als je het nodig heb..als je fv geeft dan neem ik aan dat je dit zo luchtvrij heb gemaakt dus roeren met een vork juiste fles goed laten boeren etc
     
  3. Diaantje88

    Diaantje88 Bekend lid

    10 feb 2013
    612
    86
    28
    Nou dat zal wel meevallen half nl gebruikt het en volgens mij is er nog nooit iets gemeld dat het slecht is..

    Buiten dat zou het niet worden opgenomenin het lichaam.. dus gewoon gebruiken als je het nodig heb..als je fv geeft dan neem ik aan dat je dit zo luchtvrij heb gemaakt dus roeren met een vork juiste fles goed laten boeren etc
     
  4. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je nuchtere reactie, ik ben echt overstuur ervan. Kan het nu echt niet hebben te horen dat ik mijn kindje iets geef wat niet goed schijnt te zijn...
     
  5. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Nee joh! Het is echt niet slecht hoor, anders zou het inderdaad niet zo veel verkocht worden in NL. Wij hebben het ook eventjes gebruikt, maar het werkte voor ons niet, dus snel mee gestopt.

    Voor krampjes geldt dat de darmpjes gewoon moeten rijpen. Dat heeft gewoon even tijd nodig, hoe sneu het ook is. Daarom ook snel besloten om geen middeltjes meer te geven aan ons meisje. Het gaat vanzelf over. En dat gebeurde ook.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  6. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wij hebben het voor onze jongens ook gebruikt. Bij de oudste leek het echt te werken. Toen ik zwanger was van de middelste werd overal verteld dat de werking vooral op placebo-effect bleek te berusten: ouders hadden het idee dat ze wat deden, dus vonden ze de krampjes minder. Voor onze middelste hebben we het dus niet gebruikt maar liet ik hem de krampjes wegdrinken aan de borst.
    Nu onze jongste bijna 7 weken is en heel veel last heeft van krampjes hebben we toch maar weer Infacol gekocht (tip: het kruidvat-merk is de helft goedkoper en bevat dezelfde werkzame stof). Alleen hadden we bij hem het idee dat de krampjes er juist erger door werden. Dus na een paar dagen weer gestopt en idd: minder krampjes.

    Uiteindelijk kun je weinig tegen de krampjes doen, de darmpjes moeten rijpen en dat duurt even. Het gaat vanzelf over, het is alleen sneu dat je kleintje buikpijn heeft en je er weinig tegen kunt doen. De piek ligt rond de 6 weken, daarna neemt het weer af en rond 3 maanden is het vaak wel over.

    Als je kv geeft: goede fles, kleinste speentje erop (wij gebruiken dr. Browns met een prematurenspeentje), voeding roeren ipv schudden, goed laten boeren. Hier helpt een KipKep Woller lekker warm op zijn buikje wel wat en hem op zijn buik, met opgetrokken beentjes, op onze borst laten liggen wel aardig. Ook zuigen lijkt hem verlichting te geven, dus een speentje of, wat hij nog liever heeft, een pink in zijn mondje...
    Fietsen met de beentjes, buikje zachtjes masseren met de klok mee, lekker in de Tummy in warm water.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  7. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Thanks, fijne tips!
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn neefje heeft het ook gebruikt, maar krampjes bleven. Omdat ze toen nog geen andere fles geprobeerd hadden, gingen ze over op dr Brown en fles roeren en rustig zwenken, goed letten op drinkwijze (speen goed in de mond, zodat er geen lucht wordt mee gehapt/gezogen) en goed boeren, dat leek wel te werken. Zonder Infacol ging dat toen ook goed :)
    Maar Infacol is echt geen vergif hoor! Als je verder alles goed doet (dus zwenken, boeren etc), kun je kijken of het zonder infacol goed gaat. Zo niet, dan gewoon weer gebruiken :)
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  9. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Als het slecht zou zijn voor je kindje, zou het niet verkocht mogen worden hoor!

    Hier had ik een kraamverzorgster die boos werd toen ze hoorde dat we infacol hadden gegeven :rolleyes: Maar we hadden er serieus binnen een uur een heel ander kind door, placebo of niet.
     
  10. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn beide kinderen hebben Infacol gekregen. Mijn dochter vond het heerlijk spul en het werkte goed bij haar. Paar maanden gebruikt (wel afbouwend hoor), kon het merken wanneer ze het niet had gehad.
    Zoontje vond het vreselijk spul, wilde het niet en ging er van spugen als we meer dan een kwart pipet gaven. Deed ook niks voor hem. Nog Cinababy geprobeerd maar dat hielp ook niet.
    Grappige was dat mijn dochter heel lang last had van krampjes alleen niet zo erg. Bij mijn zoontje was het kort wat heftiger maar die was er binnen een paar weekjes door.

    Infacol is geen gif hoor, het is een hulpmiddel. Als het helpt en daardoor wat meer rust geeft lekker gebruiken. De eerste weken zijn al zwaar genoeg. Je gebruikt het ook niet jaren, alleen de eerste tijd.
    Mijn dochter is nu overigens een gezonde peuter en ze kan alles hebben qua eten.
     
  11. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Wat slecht dat mensen je zo een schuldgevoel aan kunnen praten. Infacol kan echt geen kwaad. Of het wat doet is ook de vraag maar is gewoon uitproberen. Van je af zetten!
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  12. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Ik kan het nu ook beter relativeren als vorige week.... Die hormonen helpen er ook niet bij.

    Weet iemand of je infacol ook mag gebruiken in combinatie met probiotica? Heb die van orthica.
     
  13. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Infacol heeft, net als andere gelijksoortige middeltjes, het doel om lucht te binden.
    Deze middelen zijn niet bewezen werkzaam.

    Krampjes kunnen door verschillende oorzaken komen. Een van de belangrijkste oorzaken is simpelweg het rijpen van de darmen. En dit kan je op geen enkele manier weg halen of verminderen. Dat is er en daar moet je kindje doorheen.
    Soms kan warmte of een houding heel goed helpen, maar het nooit echt weg halen.

    Een andere oorzaak van krampjes kan zijn;
    - te snel drinken
    - te veel drinken, zowel per voeding of per dag.
    Dit kan je dus simpel weghalen door op te letten hoe lang een voeding duurt, minimaal 15 minuten ongeacht de hoeveelheid. En hoeveel voeding je geeft. Liever elke 3 uur een kleinere voeding dan elke 4 uur een grotere voeding en niet te snel ophogen.
    - verkeerde voeding, maar dat is voornamelijk bij kma zo en dan hoeven krampjes nog niet eens de symptoom te zijn.

    En dan heb je inderdaad lucht.
    Infacol bind het lucht zodat dit gemakkelijker eruit komt. Echter infacol bevat ook andere bestanddelen zoals de sinaasappelsmaak. En juist deze kunnen voor problemen zorgen. Namelijk reflux klachten verergeren.
    Daarnaast moet je jezelf afvragen, hoe komt het te veel aan lucht IN je kindje?
    Als je kindje veel huilt komt er lucht in de buik. Als je een verkeerde fles hebt of een verkeerde houding komt er te veel lucht in de buik. Als je de fles schud bij bereiding komt er te veel lucht in de buik.
    Is het dan niet gemakkelijker om ervoor te zorgen dat je iets aanpast waardoor de lucht überhaupt niet in je baby komt? Voorkomen is toch beter dan genezen?

    En dan kom je bij de basis. Juiste fles, juiste houding, juiste bereiding van de fles, zelf laten aanhappen en goed laten boeren. En bij bv kan je altijd eens laten mee kijken door een lactatiekundige.


    Is infacol slecht? Nee, dat geloof ik niet. Maar ik vind het wel onnodig en niet goed.

    En infacol mag bij mijn weten wel met probiotica.


    Dus mijn vraag zou zijn;
    Hoe veel voeding geef je per keer en hoe vaak?
    Welke fles gebruik je?
    Hoe lang duurt een voeding?
    In welke houding voed je?
    Hoe maak je de voeding klaar?
     
    kleinepien en lies276 vinden dit leuk.
  14. bloemVis

    bloemVis Nieuw lid

    21 feb 2018
    3
    1
    3
    Vrouw
    Marketeer
    Groningen
    Een studie uit 1994 van Metcalf et al. concludeert dat simethicone (het stofje in Infacol) niet effectiever is in de behandeling dan een placebo
     
  15. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dat heb ik ook gelezen, alleen wel met kritische kanttekening dat het een klein onderzoek was.
     
  16. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties weer!

    Ze krijgt flesvoeding, eerste poosje borstvoeding maar dat is helaas niet gelukt... Nutrilon standaard 1.
    Dr brown fles. Speen nr 1. Elke voeding op andere arm, zoveel mogelijk rechtop. De tijd dat ze drinkt is helaas wel korter, ze drinkt heel driftig... Pauzes inlassen vind ik niet helpen, als ze de fles dan opnieuw krijgt is ze heel driftig aan het zuigen waarbij dus juist meer lucht meekomt.....
    Boeren is ook nog wel eens een probleem, ze boert soms niet... En bij het neerleggen na 15-20 min rechtop, geeft ze soms liggend een mondje terug...
     
  17. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Oh en ze zit nu op 7*90ml...
    Maar waarschijnlijk gaat ze snel naar 7*100, afhankelijk van wegen morgen..
     
  18. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Dr. Brown heeft ook nog een prematuur speen. Die is kleiner dan nr 1!
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  19. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Dat had ik gehoord inderdaad! Weet je toevallig waar ze verkocht worden? Want da hier in t dorp had ze niet...
     
  20. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Missschien dat de Etos ze heeft. Anders sowieso een prenatal of zo en je kan ze ook gewoon bestellen op bijv. bol.com.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina