Weeen met 27 weken, nu stabiel.. toch wel spannend..

Discussie in 'Prematuur' gestart door Maaike1982, 16 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maaike1982

    Maaike1982 Actief lid

    7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ik ben zwanger van een tweeling en kreeg met 27 weken en 2 dagen weeen. Ik woon in Zwitserland en ben meteen opgenomen in het ziekenhuis. Geen ontsluiting, wel verkorte de baarmoederhals iets. 35mm in rust en 23 mm tijdens een wee. Ze kwamen om de 15 minuten.
    Ik kreeg meteen remmers, 3 keer daags Adelat en de longrijping, twee spuiten.
    Moest blijven en lag ver weg zonder familie en vrienden in de buurt. Aangezien ik al bijna 6 maanden in ziekenhuizen heb gelegen het vorige jaar, verschillende opnames voor verschillende dingen, kreeg ik heel erg veel heimwee. Het was niet acuut de situatie, maar het was beter in dit ziekenhuis te blijven omdat ze anders met de heli zouden moeten als ze te vroeg kwamen. Ze verwachtten ze niet meteen. Met de kids was ook alles goed verder, een kilo en 1100 gram op dat moment.
    Ik had alleen zoveel heimwee dat ik niet rustig werd, maar ik was eigenlijk niet bang dat ze zouden komen.
    Toen ik me erbij neerlegde en de heimwee weggging na een paar dagen, waren de dagelijkse ctg's helemaal rustig.
    Na 9 dagen ben ik nu thuisgekomen. De baarmoederhals is stabiel en er zijn geen weeen. Slik nog steeds Adelat en inmiddels 28 weken en 4 dagen. Maar ik ben toch wel bang dat ze alsnog te vroeg komen... hoewel ik gewoon blijf liggen en echt niks meer ga doen.

    groetjes maaike
     
  2. Malaika

    Malaika Fanatiek lid

    27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Sterkte met het uitliggen van je tijd en hopelijk blijven de kleintjes dan nog mooi een hele tijd zitten.
     
  3. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hou vol! Veel mailen, msn-nen en bellen met thuis en denk aan je ukkies!
     
  4. petty

    petty Actief lid

    10 jul 2007
    451
    0
    0
    hou vol meid, heel veel sterkte ik weet wat je mee maakt! het enige wat jij kan doen is rusten, in bed blijven en alleen uit bed gaan voor te plassen en te douchen! en zoek afleiding, ga lezen, puzzelen film kijken noem het maar op!

    zet em op hè!
     
  5. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ey meis,

    Nogmaals heel veel sterkte en suc6 met de laatste weekjes.

    Liefs
     
  6. Maaike1982

    Maaike1982 Actief lid

    7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Thanks, ik heb het idee dat het wel goed gaat zolang ik maar blijf liggen. Ik had natuurlijk nog geen ontsluiting enzo. Ze zullen zeker te vroeg komen, maar ik wil heel erg graag boven de 32, dus ik heb er alles voor over, meer kun je niet doen denk ik.
    Met 27 weken en 2 dagen waren ze een kilo en 1100 gram. Nu ben ik 28 weken en 5 dagen, dus ik denk dat ze wel weer flink wat groter zijn. Dat merk ik wel aan de bewegingen in de buik, ze hebben steeds minder plaats. Ook is mijn buik hard gegroeid.
    Ik vind het wel heel fijn nu lekker in mijn eigen bedje te liggen.
     
  7. patriesja

    patriesja Fanatiek lid

    26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    heey

    Hopelijk blijven ze voorlopig nog even zitten.
    Heel veel sterkte en succes de komende tijd!

    xx
     
  8. Maaike1982

    Maaike1982 Actief lid

    7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Joepie, 29 weken gehaald vandaag! Op naar de 30 :)
     
  9. mamma chan

    mamma chan Fanatiek lid

    17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    meid, sterkte !

    ik zit in een zelfde situatie, maar dan met een hoge vliesscheur en ben 32 weken, slik ook adelat vanaf 30 weken en t helpt goed!
     
  10. Maaike1982

    Maaike1982 Actief lid

    7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Mag jij wel thuis zijn met die hoge vliesscheur? Iemand die bij mij op de kamer lag in het ziekenhuis had dit ook maar zij moest blijven zodat ze elke dag konden testen of er infectiegevaar was... Wel fijn he dat je nu op de 32 zit. Hoe meer hoe beter. Ik Ga nu voor de dertig, dan 32 dan 34. Ik houd er wel rekening mee dat het zeker voor 36 komt.. Ik hoop alleen dat ik donderdag een goed onderzoek heb en niet weer terug hoef naar het ziekenhuis! Ik heb thuis veel minder vaak een harde buik, ik ben hier veel ontspannender en doe gewoon niks behalve liggen en af en toe een beetje lopen want ik heb wel heel erg rugpijn van het liggen.
     
  11. mamma chan

    mamma chan Fanatiek lid

    17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    hey @ maake

    Ja ik mag thuis zijn krijg elke week echo en binnen 10 min ben ik op het ziekenhuis, elke week 2 x bloed en urine wordt er afgenomen en moet me zelf temperen.
    Ik wordt ook ingeleid als dr in week 35 niks op gang komt.

    spannend....
     
  12. veronika

    veronika Niet meer actief

    Hai meiden, hou vol en zoek lekker afleiding zoals hier op het forum! Ga lekker alle verhalen lezen van de stakkers zoals ik :) die hard proberen zwanger te worden ofzo, of op youtube filmpjes kijken? Tenminste als je met een laptop op bed aan de gang kunt?

    En idd, elke dag telt, dus je kunt elke avond trots en tevreden zijn dat je je kindjes weer een dagje veilig in je buik hebt gehouden!
     
  13. Maaike1982

    Maaike1982 Actief lid

    7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Met internet heb ik wel fijne afleiding ja!
    Ik heb alleen heel erg veel pijn van het liggen. Eerst begon het in mijn rug. Nu ook heel erg in de kuiten en de rechterheup. Ben ook helemaal stijf.
    Morgen controle en baarmoederhalsmeting. Hopelijk hoef ik niet weer naar het ziekenhuis waar geen internet is en ik me helemaal doodverveel.
    Ben sinds ik thuis ben ook veel relaxter. Ga als alles goed is meteen een fysio verwijzing vragen..
     
  14. mamma chan

    mamma chan Fanatiek lid

    17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Ik hoop ook dat ik niet terug hoef naar het ziekenhuis:S
    aan me ctg s ligt het niet t kindje doet het goed, maar t gaat om het bloed de ctp waarde die infecties veroorzaakt, als die hoog wordt en me tempratuur stijgt dan moek terug en dan zal het wel snel gaan!
    Ik moet op me hygiene letten en ook oppasse met mensen die verkouden zijn want dat kan al iets bij mij gaan doen.

    Maaike succes morgen ik duim voor je!
     
  15. Maaike1982

    Maaike1982 Actief lid

    7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Had vandaag controle.
    De baarmoederhals is van 35 mm naar 29 mm gegaan... daar schrok ik wel wat van. Verder een uur aan de CTG gelegen en geen enkele wee, dus dat was super.
    De beebs zijn super gegroeid. Vandaag met 29 weken en 2 dagen was de een 1500 gram, de gyn kon het bijna niet geloven. En de ander 1250. Ze groeien bovenin de curve van een eenling. Die van 1500 was drie weken geleden nog 930, dus ik ben trots op ze.
    Over twee weken weer een controle, tenzij ik tussendoor wat merk.
    Ik mag wel weer wat meer bewegen gelukkig.
     
  16. mamma chan

    mamma chan Fanatiek lid

    17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    goed zeg!

    ik hoop dat vandaag mijn bloed een beetje mee werkt, de zuster komt zo prikken.

    die baarmoederhals is dat het zelfde als baarmoedermond?

    dokter zei normaal is dat 4cm, bij was die nu van 2,5 cm naar 1,7 cm gegaan in 2 weken:S

    ik weet nie eigenlijk wat ze bedoelen
     
  17. Maaike1982

    Maaike1982 Actief lid

    7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    JA dat is denk ik het zelfde. In Zwitserland noemen ze het ook baarmoedermond, maar ik dacht in Nederland juist hals. Want toen snapte niemand het als ik het over de baarmoedermond had.
    De mijne was altijd 4 cm, toen 3,5 cm en nu in ongeveer 6 dagen naar 2,9 cm. Daarom moet je heel rustig aan doen want als ie op z'n kortst is dan krijg je ontsluiting.. wat ik ervan heb begrepen.
    Toch zei mijn gyn dat die verkorting niet betekent dat ze te vroeg gaan komen.. Goed tweelingen komen meestal wel eerder, maar het betekent niet dat ze zeker veel te vroeg komen.
    Hoop dat je bloed goed is!
     
  18. mamma chan

    mamma chan Fanatiek lid

    17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    pffff jezus ja ik weet het ook allemaal niet meer, ene kant ben ik vet bang voor infectie andere kant laat maar komen.

    ik krijg vanmiddag uitslag van ctp
     
  19. Maaike1982

    Maaike1982 Actief lid

    7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Maar ze zijn er dan toch snel bij als het een infectie is en dan ben je toch zo in het ziekenhuis? Maar kan me wel voorstellen dat je bang bent. Je bent gelukkig wel al in de 33e week... Weet je hoe zwaar het beebje is?
     
  20. mamma chan

    mamma chan Fanatiek lid

    17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    ja vorige week vrijdag hebbe ze m geschat op 1490gr dus we zijn nu een week verder, ik heb dinsdag weer een echo.
    Ma volgensmij doet hij t wel goed qua groei.

    ja t is alleen wachte op wat me lichaam doet zonder die adelat over een week, en of ik een infectie krijg
     

Deel Deze Pagina