INLEIDEN bij 37 of 38 weken zwangerschap

Discussie in 'De bevalling' gestart door Esther1991, 23 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther1991

    Esther1991 Bekend lid

    13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Omwille van medische redenen is mijn eerste bevalling ingeleid bij 38w3d. Normaal ging ik pas ingeleid worden bij 39w omdat mijn baarmoederhals nog niets verstreken was en ik had 0cm ontsluiting. Kans op slagen was dus klein. Aangezien ctg minder goed was, uiteindelijk inleiding iets eerder gehad. Het was een loodzware bevalling van 24u die net niet in een keizersnede is geëindigd.

    Nu ben ik zwanger van mijn tweede en opnieuw is er inleiding tussen 38w en 39w voorzien.
    Ik ben echter momenteel al stikkapot, helemaal op en zou de inleiding liever wat vroeger zien doorgaan tussen 37w en 38w.

    Op 37w is wel vroeg en misschien niet goed voor het kindje?

    Iemand ervaring met inleiding tussen 37w en 38w? Is dat goed gegaan? Mocht kindje meteen bij je blijven?

    Gewicht en lengte van de baby zijn momenteel geschat op schema (en dus niet voorop ofzo)
     
  2. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik denk dat er weinig gynaecologen zijn die voor de 38 weken tot inleiden overgaan als er geen absolute medische noodzaak voor is. Zelfs liever pas bij 39 weken zoals ik het begrepen heb, dus ik denk dat je bij 38 weken al ‘mazzel’ hebt :)

    Succes met de laatste loodjes!
     
    Mamaa6 vindt dit leuk.
  3. Esther1991

    Esther1991 Bekend lid

    13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    In mijn geval is inleiding best mogelijk eerder dan 38weken omdat baby slecht kan reageren op medicatie die ik moet nemen, dit is ook de reden waarom ik elke 3 dagen ctg moet laten doen. Ze halen kindje pas uit de buik als het er beter zou af zijn dan in de buik.
    Vandaar mijn vraag naar mensen met ervaring bij inleiden bij 37 weken.
     
  4. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Ik word morgen, bij 38 WK ingeleid. Ik heb net gehoord dat ik al 3 cm ontsluiting heb.
    Hier was 38 weken op z'n vroegst. Dit ivm een zeer zware bevalling bij m'n 1e. Bij hem ingeleid met 40 WK.
     
  5. Bloomm

    Bloomm Actief lid

    6 apr 2016
    218
    154
    43
    Ivm zwangerschapsdiabetes ben ik bij beide kindjes ingeleid, er werd gezegt rond de 38 weken. Uiteindelijk bij 37+3 (3160 gram)en 37+4 (3600 gram) ingeleid. Beide kindjes mochten bij me blijven en deden het gelijk prima. Mochten na 2 nachten in het ziekenhuis lekker naar huis, de nachten daar waren ivm de zwangerschapsdiabetes.
     
    Esther1991 vindt dit leuk.
  6. chicca

    chicca Fanatiek lid

    14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Ik ben met 37.2 ingeleid bij mijn tweede in verband met zwangerschapsvergiftiging. Mijn zoontje was 3080 gram en mocht bij mij blijven op de kamer en deed het goed. Wel nog 2 nachten in het ziekenhuis gebleven maar was meer voor mijn gezondheid dan voor de kleine.
     
    Esther1991 vindt dit leuk.
  7. vrauwke

    vrauwke Actief lid

    9 jun 2013
    302
    124
    43
    Vrouw
    venray
    Ik ben ingeleid met 37.4 ivm hoge bloeddruk. Kindje mocht bij me blijven en de volgende dag ‘s avonds mochten we naar huis
     
    Esther1991 vindt dit leuk.
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier nog voor 37wkn ingeleid, maar dochter was kerngezond en vertoonde geen prematuur gedrag. Omdat ze nog voor de 37wkn werd geboren, trad er een protocol in werking en moest ze helaas naar Neonatologie ipv bij bij op de kraamafdeling. Als ze met 37wkn was gekomen, was dat niet nodig geweest, was echt puur protocol niet vanwege moeilijkheden ofzo.
     
    Esther1991 vindt dit leuk.
  9. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Hier geboren met precies 37 weken maar wel opstart problemen! Heel erg prematuur gedrag zelf temp niet kunnen regelen enorm geel zien, dus weer opnieuw opgenomen in het ziekenhuis waar hij fototheraphie heeft gehad! (Onder de blauwe lampen) hij was enorm afgevallen. Had ookk veel moeite met drinken!

    Dus ik zou voor de 38/39 weken gaan!

    Nu gaat het ondertussen heel goed!
     
  10. poekien

    poekien Niet meer actief

    Idem hier ivm zwangerschapsdiabetes met 37+5, geboren op precies 38 w en 3100gr.

     
  11. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ik heb een pittige zwangerschap gehad en heb vanaf week 35 drie keer niet ziekenhuis gelegen omdat ik weeen had. Steeds draaide het op niets uit en werd ik weer naar huis gestuurd. Mijn lijf was op, maar toch adviseerden ze de inleiding pas vanaf 38 weken. Ik ben ook blij dat we dat gedaan hebben. Denk achteraf dat onze zoon wel langer had willen blijven zitten.
     
  12. e1ke

    e1ke Fanatiek lid

    4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Ingeleid op 38,3 en 37w
    De inleiding op 37w was owv dat een bloeddruk niet onder controle kregen en zou overgaan in zwangerschapsvergiftiging. Beide keren zware en lange bevalling, maar ze mochten telkens gewoon bij mij blijven en geen prematuur gedrag. Ook mooi op gewicht. Maar zou er niet voor kiezen...
     
  13. indy22

    indy22 Fanatiek lid

    20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ik ben met 37.1 ingeleid en bevallen. Ze waren bang voor een zwangerschapsvergiftiging en het onderste kindje (tweeling) die de hele zwangerschap dwars had gelegen draaide met 37.0 opeens goed. Dus omdat ik heel graag vaginaal wilde bevallen zijn ze toen snel in gaan leiden voor ie weer draaide en het een keizersnede zou worden.

    Voor iedereen die twijfelt, echt als je ook maar even langer kan wachten doe dat dan..
    Mijn kindjes waren allebei 3,5 kg en we mochten de zelfde avond nog naar huis.
    Een kindje had wat moeite met drinken maar deed het verder goed, maar de ander heeft weken een hele nare piep-kreun ademhaling gehad, zich tot bewusteloosraken verslikt bij voeden meerdere keren per dag en bijna witte ontlasting gehad (en veel buikpijn) door iets met gal ofzo wat nog niet in orde was.
    Allemaal 'kleine onafheden' omdat 37 weken toch eigenlijk nog te vroeg is.
    Het is allemaal over gegaan en het is een heerlijk joch nu van negen maanden.
    Maar hij heeft zo gehuild de eerste twee maanden en elke dag dacht ik: als ik nog even een week langer had volgehouden had hij zich nu niet zo naar gevoeld. Voelde me echt enorm schuldig..

    Benieuwd of je ondertussen al bevallen bent. Hopelijk gaat alles goed :)
     
  14. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik ben met 38.3w ingeleid om medische redenen en kindje had het moeilijk met ademen. Mocht niet bij me blijven.

    gyn wou zowiezo niet rond 37-38w inleiden omdat ze dan doorgaans nog meer moeite met ademen zien.
    Gelukkig dus nog even volgehouden tot bijna 38.3w, durf er niet aan denken dat ze een nog slechtere start zou gehad hebben dan.

    hopelijk alles goed!
     
  15. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    840
    523
    93
    Ik zou ook zo lang mogelijk wachten. Ik moest worden ingeleid bij 38,3 ivm zwangerschapssuiker. Mocht een datum kiezen en we vonden dit een mooie datum en mijn man was later die week jarig, dus we wilde dat onze dochtercniet op zijn verjaardag geboren zou worden.
    Toch zijn we erg geschrokken omdat ons meisje erg klein was, 2664 gram. Borstvoeding is ook niet gelukt omdat ze niet genoeg zuigkracht en ivm haar gewicht bijgevoed moest worden.
     
  16. Sam86

    Sam86 Fanatiek lid

    16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    37+4 zou ik ingeleid worden, maar ze kwam spontaan, daarna ingeleid met 38+5 en 37+1. Allemaal deden het super gelukkig!
     

Deel Deze Pagina