Ipl thuis ontharen ervaringen

Discussie in 'De lounge' gestart door bloem82, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die thuis zelf ontharen op deze manier.

    Ik zit erg te twijfelen om zelf een apparaat aan te schaffen namelijk, maar ik kan maar weinig ervaringen vinden van mensen bij wie het goed of niet goed werkt na langere tijd.
     
  2. papier

    papier Actief lid

    25 sep 2008
    275
    20
    18
    ik heb de philips lumea 2006 en ik vind het een geweldig apparaat. Echt het is het geld dubbel en dwars waard..

    Ik ben over het algemeen een behaard persoon (PCOS) en moest hiervoor om de dag mijn gezicht epileren (heel wenkbrauw gebied (boven, onder, naast en tussen de wenkbrauwen), bovenlip, kin) en harsen (wangen).

    Daarnaast kon ik mijn benen en oksels niet scheren omdat ik 2 uur later toch weer stoppels kreeg. En nee ik overdrijf niet. Ik moest om de 3a 4 dagen wel mijn benen en oksels epileren :( Nu gebruik ik al bijna 1.5 maand de lumea en ik zie al veel verschil. Bij mijn gezicht hoef ik niet meer te epileren of harsen (alleen mijn wenkbrauwen, want daar mag je het niet gebruiken (maar ik gebruik het wel boven mijn wenkbrauwen, mijn neusheuvel en bij mijn slapen)). Mijn okselhaar begint nu minder snel te groeien (hoef nu maar om de 3 a 4 dagen te SCHEREN ipv epileren (winwinwin!!)). Ook de haargroei op mijn benen is bizar vertraagd. Oke ik zie nog wel stoppeltjes (dit is meer onderhuids) maar ik hoef maar 1x per week te scheren. 1X PER WEEK! Ik heb daarnaast ook geen ontstoken haarzakjes meer!

    De haargroei bij mijn bikinilijn is vertraagd, maar niet zoals bij mijn benen of oksels. Dat heeft nog een lange tijd te gaan denk ik.
    Het grappige is dat als ik een verdwaald haartje zie ik het er zo uit kan trekken zonder dat het veel pijn doet:cool:

    Ik ben er echt blij mee. Ik ga wanneer het weer koud wordt ook mijn armen flitsen.
     
  3. bloem18

    bloem18 Fanatiek lid

    13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Oh ik lees even mee :)
     
  4. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    bij mensen met blond haar werkt flitsen nagenoeg niet.
    Je hebt namelijk pigment nodig om het licht te absorberen. Bij blond en rood haar mis je dat.

    Zou zonde zijn als je zon duur apparaat koopt en je hebt er niets aan
     
  5. Mime28

    Mime28 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    ik heb het op mijn man uitgeprobeerd (donker haar) en het werkt erg goed. Alleen we doen het niet consequent genoeg, na een aantal weken was het nagenoeg weg, daardoor niet meer gedaan en nu is het weer terug.
     
  6. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb ervaring met een aantal behandelingen in een salon, en heb daardoor aanzienlijk verminderde haargroei op mijn benen. Nu had ik daarvoor ook wel heel veel donkere haargroei (bovengemiddeld veel), dus ik was al erg blij met een verbetering, ook al was het niet 100% weg.

    Ik heb nu, een paar jaar later, een Philips Lumea gekocht, voor thuisgebruik. Ivm de zon en het mooie weer kan ik hem nu niet gebruiken (wil pigmentvlekken voorkomen), maar het resultaat gaat nu ook snel! Mijn armen heb ik 2x gedaan, en de haargroei is nu al met wel 75% verminderd. De vraag is hoeveel haar er na de zomer staat, als ik hem een aantal maanden niet heb gebruikt... Maar voor nu ben ik erg tevreden.

    Het hangt natuurlijk wel van je verwachtingen af. Ik scheer nog steeds, alleen hoeft het veel minder vaak omdat de haargroei is verminderd.
     
  7. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Papier; jij bent er nog steeds tevreden mee dus, heel fijn!

    Imensa: ik ben er idd van op de hoogte dat het niet bij blond, grijs of rood haar werkt. Ik ben bruin-zwart, dus dat scheelt! Maar bedankt voor het melden :)

    Micera: je mag het dus niet in deze periode gebruiken met mooi weer? Papier, gebruik jij het nu ook niet ivm weer?

    En zijn er veel eisen aan verbonden ivm je huid? Mag het aparaat bv over stoppeltjes, ingegroeide haartjes of een klein pukkeltje oid?
     
  8. Annabel274

    Annabel274 Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik lees mee..
     
  9. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    2 weken voor, en 2 weken na het ipl'en mag je niet in de zon. Dat is bij iedere ipl-behandeling het advies (zowel thuis als professioneel) Daarnaast werkt het ook minder goed op een gebruinde huid. Alle donkere delen nemen de warmte op. Het beste resultaat behaal je daarom met een blanke huid en donker haar.

    Ik word erg snel bruin, en wil niet het risico vergroten op onnodige verbranding of permanente pigmentvlekken. Daarnaast vind ik het niet prettig om met dit mooie weer mijn armen en benen te bedekken rondom de ipl-behandeling. Ik wil gewoon lekker buiten kunnen lopen in de zon, zonder risico. Vandaar dat ik hem nu in de kast laat liggen.
     
  10. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Het mag niet over littekens of wondjes. Ook niet op moedervlekken (deze maak ik altijd wit met een oogpotlood zodat ze niet verbranden). Alles wat donker is, neemt warmte op. Je moet je eerst scheren, zodat de haartjes onder je huid de warmte opnemen en zo de haarwortel vernietigt. Als je lange stoppels hebt, neemt het haartje boven de huid al warmte op en bereikt het de haarwortel niet. Je haartje zal wel verschroeien, maar komt gewoon weer terug omdat de wortel niet beschadigd is.

    Toevoeging:
    Overigens wordt het ook afgeraden in de zwangerschap, omdat je dan meer kans loopt op pigmentvlekken.
     
  11. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.496
    1.093
    113
    ik heb ook een philips lumnea en ben er ook erg tevreden mee.
    ik heb hele donkere haren van mezelf en moest me voorheen echt om de dag scheren in de zomer. nu nog 1 keer in de week ofzo...
    ik dacht altijd 24 uur ervoor en erna niet in de zon... dacht dat dat in de beschrijving staat maar weet het niet zeker.
     
  12. papier

    papier Actief lid

    25 sep 2008
    275
    20
    18
    ja het klopt wat je zegt

    Ik gebruik het elke week en de dagen erna gebruik ik een zonnebrandcreme van minimaal factor 30 (maar dat doe ik altijd al).
     
  13. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Ik heb alleen ervaring met het flitsen in een salon. Ik heb het zo'n jaar of 6 geleden gedaan (oksels en bikinilijn). De haargroei is op sommige plekjes duidelijk verminderd, er zitten "kale plekken" in. Volledig weg is het niet. Maar doordat het zo verminderd is hoef ik echt maar 2 keer per week te scheren!!! Geen ontstoken haarzakjes meer en geïrriteerde huid!
    je moet het wel een langere periode gebruiken en blijven herhalen. Doordat je haartjes in verschillende fase van groei zijn, kan het zijn dat je bepaalde haartjes hebt "gepakt", die groeien dan niet meer ( zo snel) terug, maar een haartje die nog niet in de groei zat, bij wijze van spreken, komt dan nog wel door. Hoiop dat ik het duidelijk beschrijf, weet ook niet geheel hoe het precies zit.
     
  14. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.496
    1.093
    113
    ik merk dat het bij mij echt belangrijk is om te blijven herhalen. ik gebruik hem nu om de week. dus daarom is het vaak voordeliger om zelf een ding te kopen dan via een salon te doen. anders ben je volgend jaar ofzo weer bijna terug bij af. zonde!
     
  15. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Lastig hoor!
    Ik lees dus dat je hem eigenlijk alleen op een gave huid mag gebruiken. Maar ik heb toch stoppeltjes en rode vlekjes van het scheren, juist daarvoor wil ik hem (philips lumea 2006 precision plus) kopen, om van die ellende af te zijn.

    Hoe doen jullie dat dan?
     
  16. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.496
    1.093
    113
    ik had dat ook altijd heel erg hoor. heel veel ingegroeide haren en moest echt om de dag scheren.
    toen ik begon heb ik een week gewacht met scheren, dan kon ik het ineens helemaal glad scheren en daarna met de lumnea erover heen. dat werkte goed. zo een paar keer gedaan en zie je het met de keer minder worden!
    ik heb nu helemaal geen ingegroeide haren meer en ook niet zo'n harde stoppels meer maar zachte dunnere haren
     
  17. papier

    papier Actief lid

    25 sep 2008
    275
    20
    18
    gebruik je wel goede scheermesjes? van wegwerpscheermesjes kreeg ik ook een onrustige huid, met die van gilette niet. scrub goed ervoor en erna, gebruik bodylotion en schone, zo goed als nieuwe scheermesje. bij wondjes doet het wel pijn om te flitsen, dus zou je op een lagere stand moeten flitsen.
     
  18. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Ja van gilette, maar het is heel gevoelig.

    Wat kan er gebeuren dan als je over een rood vlekje gaat per ongeluk?
    Scrubben kan ik misschien beter doen :)

    Ik heb het voornamelijk over mijn bikinilijn hoor :) daarvoor wil ik hem ook kopen.
     
  19. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Ik heb hem besteld :)
    Ik ben benieuwd!
     
  20. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb de Philips lumea precision plus en ben er super blij mee.
    Gebruik m nu denk ik twee maanden om de twee weken en ik hoef nog maar 1 x in de week te scheren echt ideaal. Eerder moest ik in de zomer om de dag scheren. Ik ben er super blij mee!!
     

Deel Deze Pagina