Is jouw huis babyproof?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Beheer, 8 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Vanaf het moment dat je kindje gaat kruipen gaat er een wereld voor ze open. Een leuke, spannende wereld, maar het kan ook gevaarlijk zijn.
    Is jouw huis babyproof? Hoe zorg jij dat je kindje veilig is in huis? Welke voorzorgsmaatregelen heb jij getroffen?
     
  2. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Nee.
    Tegen de tijd dat de baby er is en zich daadwerkelijk gaat bewegen, zullen we vast wel wat dingen anders neerzetten. Decoratieve vaasjes net even iets hoger, buiten bereik van graaiende handjes enz.
    Maar verder... nee. Traphekje heeft hier geen zin, zowel boven als beneden is die gewoon te omzeilen. Dus vanaf het moment dat het kind kruipt, leer ik m wel zelf hoe je veilig naar boven en beneden komt.
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    De spullen die breekbaar zijn, zijn opgeruimd, snoertjes zijn weggewerkt, traphekje voor de keuken.
    De gordijnen waren wel even interessant om hard aan te trekken, maar dat is voor nu ook even voorbij.
    Stopcontacten kan hij nog niet bij, dus volgens mij is ons huis behoorlijk babyproof.

    Overigens deed hij met kruipen niet zoveel, los van wat mappen uit de kast trekken.
    Toen hij langs de meubels begon te lopen werd het erger en moest hij overal aanzitten of op de grond gooien.
     
  4. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Mijn huis is nooit babyproof geweest!
    Ik ben dan ook lid van de ontaarde moeders :o:
     
    Marchella en femkes vinden dit leuk.
  5. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Hier en daar zo'n plug in een stopcontact en de scherpe hoekjes van de koffietafel hebben zo'n plastic omhulsel , maar verder niets babyproof.
     
  6. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Nee. Wel de stopcontacten afgesloten met zo’n draaidop. Maar verder niets aangepast.

    Oh ja, wel traphekjes.
     
  7. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Traphekje en schoonmaakmiddelen en medicijnen achter slot. Verder niks.
     
  8. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.064
    10.335
    113
    Wij hebben traphekjes onder en boven, op plekken waar de kinderen bij de stopcontacten kunnen zit er een plaatje op (de twee nieuwe stopcontacten hebben ingebouwde beveiliging) en op het kastje met schoonmaakmiddelen zit een kinderproofsluiting. Die kunnen al mijn kinderen gewoon openmaken, ik heb ergens iets fout gedaan, maar nu hoor ik het wel ivm een klik.
    De stomste ongelukken overkomt mijn kinderen altijd met normaal spul. Van het bed vallen (gewoon bed) en hoofd heel gek stoten, van een kinderbankje afstappen op het schoolplein en arm breken tijdens de val, van het klimrek vallen en pols kneuzen, over duplo uitglijden, boek op tenen laten vallen, enz, enz. Dus eigenlijk moet ik mijn kinderen gewoon in bubbelplastic inpakken, het ligt niet aan de omgeving, maar aan hun.
     
    Marchella, Sue87, Blijdorp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Wij ook idd. En hij weer precies waar hij wel en niet aan mag zitten.
     
    Glimmer vindt dit leuk.
  10. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ja ons huis is baby/ peuterproof.
    - stopcontacten waar hij bij kan, zijn beschermd
    - traphekjes
    - gevaarlijke middelen zijn opgeruimd.
    - gevaarlijke dingentjes op de grond worden opgeruimd. Als er nootjes worden gegeten ofzo.
    - er staat niks op de salon tafel. Hij maakt daar veel gebruik van.
    - De hete kopjes werden ook hoger gezet. Nu hoef dat niet meer.
    - op sommige laatjes of deurtjes zitten een babyproofsluiting.

    Het enige wat hij wel bij kan komen, is de vensterbank. Maar daar mag hij niet aan komen.

    Ik vind het belangrijk dat alles babyproof is. Als er iets zou gebeuren, zou ik het mezelf niet meer vergeven.
     
  11. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Half. We hebben van die draaidingen op de stopcontacten waardoor ik zelf ook niet bij stroom kom :roflmao: we hebben een traphekje en kinderslot op de meeste keukenkastjes. Ons deugnietje geniet dus het meeste van de open kastjes: dvd-speler, telefoon, cd-kastje, waterbak van de kat. Wel hebben we de salontafel tijdelijk vervangen voor een hocker maar we hebben er dan ook een uit de jaren 50 met tegels en smeedijzer dus dat zou wel een hele pijnlijke klapper zijn. Alhoewel de bijzettafel hetzelfde is en die staat er nog wel :oops:
    Nu ze langs dingen wandelt ook maar bedacht om hete dranken in het midden van de eettafel te zetten o_O
    Als de box straks weg is dan kan ze ook bij de gelhaard...dat wordt een leerpuntje.
     

Deel Deze Pagina