Iui en slechte zaadkwaliteit

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Rosie28, 12 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosie28

    Rosie28 Nieuw lid

    23 mei 2018
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hallo,
    Wij zijn inmiddels al 2,5 aan het proberen zwanger te worden.
    Deze maand voor het eerst iui met hormonen. Ik heb Gonal f gespoten en daarna ovitrelle.
    Gisteren was de dag van de inseminatie en kregen wij te horen dat de kans dat het lukt nog onder de 5% is. Dit omdat de zaadkwaliteit heel erg slecht was. 250.000 we zijn erg geschrokken omdat het eerder veel beter was.
    Nu vraag ik me af zijn er mensen met een slechte zaadkwaliteit die toch zwanger zijn geworden van de iui.
    De moed zakt me een beetje in de schoenen.
    Zondagavond om 23.30 heb ik de ovitrelle gespoten, toen ik gisteren de ovulatietest deed was deze negatief. Gister de inseminatie gehad om 15.00 uur en vanmorgen oppeens een positieve ovulatietest. Ben nu ook nog bang dat de inseminatie op het verkeerde moment heeft plaats gevonden...
     
  2. Rosie28

    Rosie28 Nieuw lid

    23 mei 2018
    4
    0
    1
    Vrouw


    Niemand??
     
  3. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Ik ben zwanger geraakt van 0,9 miljoen opgewerkte zaadcellen. Wat eigenlijk al weinig is zei de arts.. Wel wat meer dan jou, dus geen ervaring hierin...
    je ovu test kan ook door de spuit komen. Denk dat je dit los moet gaan laten en moet vertrouwen op de artsen, ook over hoeveelheid zaad. Als het te weinig is laten ze het niet doorgaan lijkt me. Vertrouwen en hoop is belangrijk
    Succes
     
  4. nienie26

    nienie26 Bekend lid

    24 nov 2013
    844
    208
    43
    Hoi hoi. Wel ervaring met lui met slechtzaad 5 keer helaas niet zwanger geraakt. Mijn ervaring is wel dat het echt heel erg kan wisselen hoor. Misschien is je man een keer niet lekker geweest. Toen mijn man een paar avonden voor lui gezellig aan de borrel was geweest met vrienden was die keer het zaad ook echt super slecht. Het is gewoon echt net geluk hebben. Over je ovulatie test maak je echt geen zorgen. Ze weten in het ziekenhuis echt wel wat ze doen en wanneer.

    Hier uiteindelijke spontaan zwanger geworden terwijl mijn man teratozoöspermie heeft. 98% misvormd. Heel veel s6 met afwachten. Hoop dat je snel een dikke 2e roze streep op je test hebt:thumup:
     
  5. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.352
    3.641
    113
    Vrouw
    Inderdaad vertrouwen hebben op je artsen, hoe lastig het soms ook is. Dat je een positieve ovulatietest hebt, komt (lijkt mij) door de Ovitrelle die je weer uitplast. Een zwangerschapstest zal hierdoor ook positief uitslaan en ook LH testen zullen hierop reageren. Ik heb het ook als eens uitgeprobeerd namelijk :p
     
  6. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik wil je succes wensen. Mijn man heeft ongeveer die kwaliteit, soms meer, soms minder. Alleen mochten wij bekijk door met icsi omdat ze met deze aantallen niet eens aan iui wilde beginnen.

    Niettemin lees je altijd vrouwen die toch het geluk hebben met zelfs nog minder spontaan zwanger te raken. Dus het kan zeker. Ooit zei een arts, je hebt maar 1 topzwemmer nodig.
     
  7. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Geen succes met slecht zaad, maar wij hebben wel 1 IUI gehad waarbij de kwaliteit ineens bagger was. Daarna nooit meer last van gehad, dus mss geeft dat iig hoop voor de volgende keer :)
     
  8. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier zwanger geraakt van de escape-iui met slechts 100.000 semen, kans was kleiner dan 3% volgens de statistieken maar dus wel gelukt. Zouden eigenlijk de 3e icsi poging hebben. Dus het kan wel de kansen zijn alleen kleiner. Probeer er vertrouwen in te hebben, ik had na deze inseminatie de hoop op gegeven maar wilde de inseminatie om niet het gevoel te hebben voor niks hormonen te hebben gespoten. Mijn man daarintegen was overtuigd dat het raak was ;) waarom kon hij niet uitleggen.
     
    Pimpelmeesje en miniVosje vinden dit leuk.
  9. momim

    momim Niet meer actief

    Hier zwanger bij tegenvallende kwaliteit van donorzaad, was rond de 500.000. Werd uiteindelijk een miskraam, maar lag dus niet aan de zaadkwaliteit;)
     
  10. Anouk88

    Anouk88 Lid

    17 sep 2018
    9
    1
    3
    Vrouw
    Hoi!
    Afgelopen zaterdag de eerste iui behandeling gehad met ‘slechte kwaliteit’ van 300.000 bewerkte zaadcellen... Doordat mijn vriend 13 jaar geleden ziek is geweest komen de zaadcellen uit de vriezer en is er helaas een beperkte hoeveelheid aanwezig waarvan de kwaliteit toch achteruit is gegaan.
    Spannende tijden nu. Succes met afwachten..!!
     
  11. Flamingo84

    15 dec 2017
    52
    42
    18
    Vrouw
    Hoi Rosie,

    Ook ik ben bekend met een verminderde semen kwaliteit (icm mijn PCOS bij mij). Bij de poging in het ziekenhuis waarbij al meerdere punten niet zijn gegaan als zou moeten, de arts aangaf dat de IUI eigenlijk helemaal geen zin had die maand maar ik was er nu toch... en we net aan de miljoen haalde, ik maar moest bellen zodra ik ongesteld werd, bleek dit juist wel de poging te zijn die ons een prachtige dochter heeft gegeven.
    Ik weet hoe je jezelf voelt na zo een IUI maar ik besef me ook dat een wonder echt kan gebeuren! Ons verhaal van die maand, wordt geregeld gerbuikt in het ZH.
    Met lage aantallen aan goede zwemmers zijn de cijfers niet mega positief maar houdt hoop! Het kan....! Daar hopen we nu bij ronde 2 ook op.
    Suc6!!
     
  12. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Hier vandaag een IUI poging gehad met 240.000 zaadjes na opwerking. Voor is dit ronde nummer 4. Na ronde 6 over op IVF. Alleen wachttijd van mumc is 6 maand. Tussentijd mogen we opvullen met IUI's.
     
  13. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Dames is las hier ook elke update van mee. Wat bij ons is het zaad ook elke keer onder het gemiddelde.

    Ik ben intotaal 3 jaar bezig geweest. En heb net de tweede iui gedaan.
    (Nou ja net) ik werd niet ongesteld gisteren. Dus vandaag getest. En ik ben zwanger!!
    Wij hadden na de bewerking een vcm van 0.34

    Dus het kan.
     
    Flamingo84, Mauzy82 en momim vinden dit leuk.
  14. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Hey ! Super proficiat @miniVosje !
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  15. Flamingo84

    15 dec 2017
    52
    42
    18
    Vrouw
    Super zeg!! Altijd leuk om zulke goede berichten te lezen. Gefeliciteerd! Fijne zwangerschap gewenst.
     
    miniVosje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina