IUI/KID vanaf februari 2018

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Trassi, 22 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    @Ritoy veel succes volgende week! Wil je me laten weten hoe je de intake daar hebt ervaren? Mag evt in pb als je dat niet openbaar wil schijven. Benieuwd welke arts je hebt.
    Je hebt nog drie rietjes nu over? Hoe sta je daar zelf in? Lijkt me erg moeilijk...
     
    Trassi vindt dit leuk.
  2. Tess27

    Tess27 Fanatiek lid

    31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    @Blosje89

    Ik snap je gevoel erg goed hoor! Teveel of te weinig je blijft je toch zorgen maken, zeker als je je redelijk ‘goed’ voelt. Spannend dat je kan kijken! Ben benieuwd. Ook zo bijzonder elke echo ❤️!

    Ik heb natuurlijk getest ;) dus verwacht morgen of overmorgen mijn menstruatie.
    En net elk jaar word ik rond de vakantie ongesteld helaas. Alleen ik kan niet zo goed tegen de pil, vorig jaar elke dag op vakantie migraine aanvallen maar gelukkig medicatie voor gekreten zodat het snel weg is.
    Maar nu plan ik het zo dat ik geen pil en geen menstruatie heb. Ideaal (al zie je t liever anders natuurlijk) maar ga hard mijn best doen om te genieten. Wij gaan naar Turkije. Zon zee strand en leuke dingen doen.. voor mijn vriend helemaal lekker aangezien die een pittig werk jaar heeft gehad! Even niks en samen...

    @Ritoy

    Succes met je gesprek! Ben ook benieuwd wie je hebt, mijn naam genoot is erg aardig ;) mocht je die krijgen.


    @Lalalaura

    Hoe voel jij je verder???

    @Kimmetjuh90
    Succes met je echo morgen!

    @Angeltje30

    Wij hebben hiervoor 3x ICSI zelf betaald (dus 3x gemiddeld €3000,-) en nu al 9x 250 per rietje. Dus ja het is erg veel geld. Maar dit gaat bij ons voor alles. En nu weer 3 rietjes dus de rekening komt er aan.



    Gaan jullie eigenlijk nog op vakantie dames?
     
    Trassi vindt dit leuk.
  3. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @Blosje89 snap die zorgen ook goed. Ik denk dat dat bijna verbonden is aan het hele proces op deze manier. Je weet hoeveel moeite alles kost en dat het gewoon super bijzonder is dat het überhaupt lukt, des te bewuster koester je dat misschien.
    Maar geloof in jezelf en in je lijf! En vooral toch stiekem al proberen te genieten!

    @Tess27 rot dat t weer niets is! Maar geniet van je vakantie!

    @Ritoy voor jou blijf ik gewoon stug meeduimen dat de aankomende rondes beter gaan. Hoop ook voor je dat dat ziekenhuis je een fijner gevoel geeft!
     
    Trassi vindt dit leuk.
  4. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ow en @Tess27 en ik voel me trouwens verder goed hoor. Een stuk meer ontspannen doordat ik geen gedoe heb met werk. Probeer het echt bewust wat meer los te laten nu. Maar ik weet van mezelf dat ik de tweede wachtweek lastiger vind, en daar ben ik nog laaaaaang niet! Heb er net een dag op zitten whahhaha
     
    Tess27 vindt dit leuk.
  5. Tess27

    Tess27 Fanatiek lid

    31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere

    Dat geloof ik maar al te graag!!
    Ik denk altijd oooooh de tijd gaat vast snel, tot die 2e wacht week er aan komt.
    Fijn dat je wat meer ontspannen bent.
     
  6. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Soms komt het wel hard aan om te bedenken dat als ze geen ivf willen doen we misschien helemaal niet nog een kindje krijgen. Mijn 2e zoon kwam na al 3 pogingen dus het kan altijd ineens raak zijn maar als we zo door blijven dobberen als we nu deden met de inseminaties dan ga ik nooit zwanger worden. Ik heb er ook moeite mee om te begrijpen waarom er niets blijft plakken. Er zijn zoveel pogingen voorbij gekomen mer 3,4,5 eitjes en niet 1 is raak. Bij mijn oudste kostte het ook wel 7 pogingen maar dat waren 2x cyste, 1x eisprong al geweest, 1x te vroeg besteld, rietje al ontdooit en dus 3 echte pogingen xeg maar. Waarom is het nu nog niet raak dan na al die perfecte pogingen. Mijn lichaam zou toch moeten weten hoe het werkt allemaal inmiddels?
    Op mijn werk weten ook heel veel mensen het omdat ik natuurlijk zo vaak weg moet voor het zh en ik heb het gevoel dat ik me steeds moet verontschuldigen dat het weer niet is gelukt of dat ze steeds denken dat ik al zwanger ben zonder dat dat zo is..
    EN mijn man doet er zo luchtig over he, alsof het hem niet uit maakt dat er een 3e komt. Gister moest hij nog even snel toestemming geven om zijn dossier op te laten sturen naar het MCK en toen zei hij: ik kijk vanavond wel even.. euhm nee je kijkt nu want anders zijn die papieren niet op tijd in het MCK. En net nog sprak ik mijn zorgen aan hem uit over dat we misschien nog een cyclus over zouden moeten slaan door een eventuele zomerstop en toen zei hij nou dan wachten we nog een extra maandje.. Ik wil niet nog een extra maand wachten, ik moet constant prikken en wil gewoon dat het zsm voor een goede reden is geweest.. maar hij zit er zelf niet echt in dus weet niet hoe het is..
    Soryyyyyy Klaagzang uit :roflmao:
     
  7. Tess27

    Tess27 Fanatiek lid

    31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    @Ritoy

    Wat jammer dat hij niet zo actief is met dingen regelen als jij nu, lijkt mij lastig.
    Maar in het MCK is volgens mij geen zomerstop? Hun zeggen altijd 365 dagen per jaar te werken.


    Ik snap het hier ook niet, icsi’s lukte met verse terug plaatsingen en ‘zieke’ embryo’s. Werd zwanger..
    Alleen de miskramen natuurlijk, maar nu perfecte eitjes, eisprong.. maar neeee er gebeurd helemaal niks. Heel gek. Soms denk ik is mijn lichaam zo lui????
    Maar ja dat kan natuurlijk niet maar op deze manier is er nog nooit een postieve test geweest. Ik hoop natuurljk dat dat nog binnen de iui’s komt..
    Wel frustrerend..
     
  8. Angeltje30

    Angeltje30 Niet meer actief

    Het spijt mij ten zeerste dat de meesten onder jullie dit zo ondervinden dat ik beetje overkom als egoïste dat is zeker het geval niet ik lees ook andere verhalen ik ben hier amper een maandje op en besef heel goed dat iedereen hier moeilijk traject heeft en moet volgen. En miskramen heeft meegemaakt verlies persoonlijke problemen en denk wel als je leest dat ik duidelijk schrijf dat ik zeker niet de enige vrouw of persoon ben die dat meemaakt of ervaart. Ik neem je berichtje absoluut niet kwalijk en inderdaad voor jullie kan het zo overkomen. Ik weet dat zo absoluut niet is. Jullie kennen elkaar ook al een tijdje als ik zie hoelang jullie al lid zijn ik amper een maandje nu ongeveer. Dus kan ook nog niet in alle verhalen mee zijn en op alles reageren ik probeer mijn best te doen. Maar de meesten hebben ook wel de ervaring al een zwangerschap gehad te hebben en kunnen op meer topics reageren...hoop dat je dit ook beetje kan begrijpen van mijn kant maar dank je wel voor je eerlijkheid ik zal hier zeker rekening mee houden en alvast me oprechte excuses aan alle mensen hier .
     
  9. Angeltje30

    Angeltje30 Niet meer actief

    Ja inderdaad het is soms wat moeilijk de afstanden het weg en weer rijden is soms slopend. Wij zijn ook ongeveer uurtje of twee onderweg telkens en is nog één van de dichtere ziekenhuizen die we genomen hebben verder kon ook. Maar uiteindelijk als je kinderwens zo ontzettend groot is blijf je vechten ervoor hoeveel mens soms ook eens vloekt. X
     
  10. Angeltje30

    Angeltje30 Niet meer actief

    Hoi meis
    In man kon ook soms zo reageren terwijl het zo lastig is om constant te prikken. Begrijp je gevoel volledig dat je zegt van neen wil doordoen. Je voelt je dan soms machteloos als je partner zo reageert .
    Denk wel niet dat hij zo iets heeft van ben er gerust in zeker niet. Maar kan inderdaad wel enorm kwetsend zijn voor jouw als dit zo gezegd word had ik ook een gehele tijd.
    Vandaar dat ik toen beslist heb met psychologe te praten in alle vertrouwen en iemand die echt luisterde naar mijn gevoelens mij begreep, want die periode konden mijn man en ik amper communiceren erover. Op den duur zag hij ook dat de gesprekken hielpen dus zelf heeft hij dan ook enkele gesprekken gehad en kon hij ook meer zijn gevoel erover kwijt tegenover mij. De hormonen prikken is inderdaad zwaar we zitten vol van emoties naar het einde toe ook...
    Ik weet nog goed dat ik telkens zei het is tijd dat de pick up eraan komt. Omdat ik nog al last had van stemmingswisselingen huilde zonder reden enzovoort denk wel dat iedereen dit hier beetje herkent of zegt van inderdaad zo heb ik mij ook gevoelt.
    Ik heb vriendin die ook elke maand wilde doorzetten met de behandeling en haar partner zei ook botweg toen we erbij zaten van een pauze kan geen kwaad eens alles loslaten. Maar zij vond dat ook grof overkomen heb dan ook wel gezegt tegen hem van je moet haar begrijpen ook dat ze wil doordoen. En uiteindelijk ook na een goed gesprek tussen hen tweetjes zijn ze terug gestart met positieve resultaten hun dochtertje is inmiddels nu 6maandjes geweest.
    Kan misschien verkeerd zijn maar denk niet dat je man het verkeerd bedoelt. En is goed van je dat je zei van neen je zal nu kijken. Begrijp je gevoel volledig mijn man kon ook zo reageren en dat kwetst enorm. Maar het wil niet zeggen dat hij je niet begrijpt misschien eens proberen een gesprek aan te kaarten met je man.
    Dat hij je beter begrijpt en ook eens vragen waarom hij zo denkt aan die zomer stop waarom hij zo reageert misschien begrijpen jullie elkaar dan ook wat beter en zal hij minder vlug zo reageren. Wens je allesinds veel succes. X
     
  11. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dank je, echo is goed gegaan, mag beginnen met gonal f :) 26ste weer een echo om te kijken hoe het ervoor staat
     
    Trassi en Angeltje30 vinden dit leuk.
  12. Angeltje30

    Angeltje30 Niet meer actief

    Posetief nieuws dat je mag opstarten met gonal f heb dit ook moeten doen met mijn allereerste behandeling :) en is inderdaad veel geld maar we blijven vechten ben benieuwd wat het resultaat maandag zal zijn van mijn bloed...nog enkele daagjes wachten. Hoop dat het goed lukt met gonal f meid! Veel succes in ieder geval en hier zijn de duimpjes alvast omhoog!!:thumup::thumup::thumup:
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  13. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dames wat een vorderingen! Ik duim voor iedereen!

    Ik houd me een beetje stil, omdat ik anders mezelf helemaal gek maak :)
     
    Trassi vindt dit leuk.
  14. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Snap je helemaal! Haha
     
    Kimberley92 vindt dit leuk.
  15. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    @Lalalaura hoe gaat t in de wachtweken?

    @Ritoy wilde je succes wensen vandaag, maar zie in je onderschrift dat ik er een dag naast zit. Hoe was de intake gisteren? Welke arts heb je?
    En wat betreft je man, het is soms lastig als de partner er heel anders mee omgaat. Maar ergens misschien ook goed, want als jullie er allebei emotioneel van worden, dan zou dit elkaar aansterken en wordt het traject mogelijk nog zwaarder. Maar begrijp wel dat jij je niet helemaal begrepen voelt door je man en dat dit lastig is. Misschien Kun je uitspreken hoe jij dit ervaart en vragen hoe hij er echt tegenaan kijkt?
    De druk neemt zeker toe, gezien de beperkte voorraad... en de wens voor een derde zal ongetwijfeld ook met de maanden alleen maar toenemen, omdat je er zo intensief mee bezig bent.
    Ook erg vervelend als je collega’s je steeds een beetje in de gaten houden... dat is het nadeel als ze van het traject weten en dit enkele maanden al duurt.
    Mck heeft trouwens geen zomerstop!

    @Kimmetjuh90 morgen weer een echo?! Hopelijk zijn er al mooie follikels te zien!

    @Tess27 waar gaat de reis in augustus naartoe? Was de laatste iui trouwens wel succesvol en van kwaliteit?
     
  16. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Zie trouwens dat angeltje30 geen actief lid meer is...
     
  17. Tess27

    Tess27 Fanatiek lid

    31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere

    Nou sorry hoor maar wat raar. Leest vast onder een andere naam mee...

    Ja had andere rietjes , nu nog 3 ;). Die waren MOT 30-35 !!

    Menstruatie zit er op gelukkig!
    Wij gaan naar Turkije , even lekker genieten en niks samen ❤️
    Nemen mama ook mee!

    Kom jij de hete dagen goed door of last van???


    En de rest?
     
  18. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja klopt, ben reuze benieuwd hoeveel eiblaasjes te zien zijn.. Ik voel van alles in mn linker lies vooral, maar durf niet zo goed te hopen, bang voor teleurstelling.. Ik hoop zooo dat t prikken niet voor niets is geweest, en dat ik gauw een punctie datum heb :)

    Hoe voel jij je?
     
  19. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    @Blosje89 deze gister in een ander topic geplaatst:
    Nou ik kom net terug van het MCK leiderdorp en het was niet echt een fijn gesprek..
    De arts (vrouw, wat ouder, beetje dikkig met kort grijs krullend haar) begon al met, goh wat een "vol" gezin hebbrn jullie (2 zoontjes). Toen vroeg ik of ze alle papieren binnen had gehad zei ze: oh dat kan best dat weet ik niet. Euuh ok waarom zit ik hier dan?.. Ze zei dat ik zoiezo geen HSG zou krijgen want mijn eileiders zijn zoiezo open aangezien ik 2 babys heb gehad (want er kan natuurlijk niets veranderen in 2 jaar tijd) en als we bij hun zouden beginnen zouden we over gaan op clomid?! Euh ok dus ik ga van gonal-f (stap 3) over op clomid (stap 1). IVF doen ze pas op zijn vroegst na 9 pogingen zei ze. Dus mijn man zei dat we maar 3 rietjes over hebben voor 8 pogingen in totaal en dat we zoiezo de 8e poging IVF willen doen, desnoods op eigen kosten. Dat moest ze even overleggen met haar team en we worden over 2 weken teruggebeld want "anders moeten we helemaal daar heen rijden voor het antwoord op 1 vraag" zei ze. Dus ik weet dat antwoord al, Nee. Zwaar irritant en zonde van tijd zeg.
     
  20. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    En vandaag contact gehad met gent maar daar kan ik pas in november terecht dus ik denk dat het voor ons voorlopig ophoud..
     

Deel Deze Pagina