iui traject

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bubbelgum, 23 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubbelgum

    Bubbelgum Actief lid

    7 jul 2017
    176
    18
    18
    Vrouw
    Zoetermeer
    gisteren bij de gynaecoloog geweest. mijn man ze arts had gezegd dat ze zaad wel oke was. maar toen zei ging kijken bleek het toch wel slecht te zijn. gezonde man heeft 15 miljoen zaadcellen hij maar 5 miljoen. ik moet als ik ongesteld ben afspraak maken op me cyclus dag 10/11 zodat ze goed bij mij kan kijken naar me eitjes en me eierstokken en alles. ben heel benieuwd. mijn man moet eind april nog keer ze zaad laten testen is vaker dat dat 2x gedaan word. hoop zo dat ze zaad beter is. maar die kans is klein.

    ze heeft gezegd dat we eerst gaan beginnen met iui mocht dat niet werken ivf

    baalde wel enorm gisteren omdat we vertrouwen ook hadden in zijn arts en die heel wat anders zegt. maar er is een plan en ik hoop zo dat dit onze wens wel in vervulling kan gaan!
    vandaag voel ik me heel dubbel blij maar verdrietig tegelijk

    mensen die mij meer kan vertellen over iui zoveel informatie gisteren gekregen dat het niet in blijven hangen
     
  2. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Bubbelgum is er al wel bekend of je iui in natuurlijke cyclus krijgt of in een gestimuleerde cyclus?

    Hier alleen ervaring met een gestimuleerde cyclus en aanzienlijk minder zaadjes ;)
    Hier kwam het erop neer dat we een aantal ‘groeiecho’s’ kregen, afhankelijk van die uitkomst moesten wel op een specifieke dag en tijd de pregnyl spuit zetten en hadden we 2 dagen later in de ochtend de inseminatie.
    De dag van de inseminatie is volgens mij voor beide wel hetzelfde. Hier was het potje inleveren en een paar uur later weer ophalen en dan richting poli voor de inseminatie.
    Ik vond het persoonlijk niet zoveel voorstellen de inseminatie.
    Mocht je vragen hebben of specifieke dingen willen weten laat maar weten.
     
  3. Bubbelgum

    Bubbelgum Actief lid

    7 jul 2017
    176
    18
    18
    Vrouw
    Zoetermeer

    is nog niet bekend omdat ze bij mij niet kon kijken omdat ik ongesteld moest worden dit weekend dus was er weinig te zien. maar dat hoor ik hopelijk met het volgende afspraak.

    moet je ook jezelf spuiten zoals ivf
    veder nog niet echt vragen meer het laten bezinken
     
  4. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    In een gestimuleerde cyclus wel, weet niet in hoeverre ze iui toepassen met bijv hormonen in pilvorm. Dacht dat dit alleen bij ovulatie inductie was. Die prikken vond ik uiteindelijk enorm meevallen, terwijl ik een enorme angst heb voor naalden/prikken. Van de hormonen bij de iui ook weinig tot geen klachten gehad. Behalve bij de laatste escape-iui maar die hormonen waren ook eigenlijk gebaseerd op icsi, oftewel meer dan 2 follikels.

    Bij mij kwam er uit de onderzoeken niks, echo hsg etc. Maar zowel de arts als wij hadden het idee dat er wel ‘iets’ niet helemaal klopte, vandaar de hormonen. Bij de operatie van de bbz bleek dat overigens wel ook zo te zijn.
     
  5. IVFBeeb

    IVFBeeb Bekend lid

    23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw
    Hier ook net 4 x iui gehad voor ons 2e beebje. Bij de eerste was het de 4e keer raak, nu helaas niet. Ik heb ook hormonen moeten spuiten en viel mij erg mee. Vrijwel geen last van gehad. Ook inseminatie is zo klaar. Het zwaarste vond ik de wachtweken...
     
  6. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Ik heb IUI in eigen cyclus, dus geen hormonen en zelfs geen cyclus monitoring aan de hand van echo's. Ik moet bellen wanneer ik een positieve ovulatietest heb en de volgende dag moet het zaad ingeleverd worden en een uur later vindt de IUI dan plaats.
    Ik vond de behandeling wel meevallen, maar voor mij was het ook de eerste keer. Zelf vond ik het slangetje wat in mijn baarmoeder werd gebracht een vreemd gevoel geven.
     
  7. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik heb gisteren de 5de inseminatie gehad,in natuurlijke cyclus, heb nu wel via bloed en echomonitoring de inseminatie gehad.
    De 4 pogingen hier voor moest ik bij een positieve ovulatie test bellen, en werd de dag erna geinsemineerd, nu proberen we het hierna als ik niet zwanger blijk nog 3x met bloed en echomonitoring :) al hoop ik straks een pre brug positieve test in handen te hebben.
    Wat ik t meest vervelend vind/vond van de behandeling was de eendenbek (omdat die 2x scheef ingebracht werd en me dus pijn deed) en de wachtweken zijn echt killing. Ik moet 16 dagen wachten tot ik mag testen :)
    Ik wil je in elk geval veel succes wensen!!!
     
  8. Bubbelgum

    Bubbelgum Actief lid

    7 jul 2017
    176
    18
    18
    Vrouw
    Zoetermeer
    hee meiden

    ik denk dat ik een natuurlijke cyclus krijg dus me eigen omdat ze heel positief was over me eisprong (had heel lijstje van me cyclus en eisprong met ovtesten) en ik moet maandag ongesteld worden en dan rond voor dag 10/11 van me cyclus langskomen gaat ze mij helemaal checken en de rest van de stappen bespreken.

    ik en mijn man vinden het erg spannend maar vooral fijn dat er mogelijkheden zijn en hopen echt dat zo onze kinderwens in vervulling mag gaan op deze manier <3

    ik vind vooral spannend wat er allemaal gaat gebeuren en hoe enzo :) dus dat ga ik met de volgende afspraak ook helemaal vragen :)


    jullie zijn lief! dankjewel
     
  9. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Spannend, veel succes meis :)
     
  10. Papallona

    Papallona Fanatiek lid

    9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ik wil je even een opsteker geven dat je de moed niet moet verliezen. Ik werd zwanger na 1 x IUI met een opbrengst van 350000 matige zaadcellen (na opwerking). Uiteindelijk is er maar 1 nodig. Ik duim voor je!
     
    Bubbelgum vindt dit leuk.
  11. Bubbelgum

    Bubbelgum Actief lid

    7 jul 2017
    176
    18
    18
    Vrouw
    Zoetermeer


    Ahh dankjewel dat geeft zeker moed bij ons
     
  12. Kimpyy

    Kimpyy Actief lid

    18 mei 2017
    499
    181
    43
    Vrouw
    Ik ben echt tevreden over iui :)
    Ben van mijn 1ste iui zonder hormonen zwanger.. dus kan er niet echt iets slecht over zeggen. De inseminatie was bij mij pijnloos :)
     
  13. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Hier iui gehad op 12 maart de eerste.
    Met hormonen stimulatie.
    We hebben daar voor een jaar lang ovulatie inductie gehad, achteraf gezien dacht ik hadden we maar eerder die iui gedaan want het is gelijk raak geweest.
    Ik heb de insiminatie als prettig ervaren :)
    Ivf is best wel heftig en misschien idd wel goed om met iui te beginnen, had kan namelijk al gelijk bij de 1e keer raak zijn ;)
    Ik wil je heel veel succes wensen!
     
  14. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hey ik loop ongeveer een maand op je voor. Bij mij redelijk hetzelfde verhaal als bij jou. Mijn vriend heeft weinig en niet erg bewegelijk zaad. Toch was onze gyn. positief. Hij zij dat het nog steeds mogelijk is op de natuurlijke weg, maar dat we ook voor iui kunnen gaan.

    Het is normaal dat je vriend 2 keer z'n zaad moet inleveren, Want de voorraad wordt elke 3 maanden vernieuwd, en dat kan dus verschillen. Als je dan redelijk dezelfde uitslag krijgt gaan ze verder kijken.

    Ik heb in totaal 3 echo's gehad om te kijken hoe mijn cyclus eruit zag. ( ze hielden de groei van je ei in de gaten, en de opbouw van je baarmoeder slijmvlies.)
    Ik wacht nu tot ik ongesteld word, dan krijg ik een HSG, als die goed is mogen we met iui beginnnen ( ik verwacht ook zonder hormonen)

    succes
     
    Bubbelgum en Kimpyy vinden dit leuk.
  15. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Wat is de zaadkwaliteit bij je vriend dat ze nog IUI proberen als ik vragen mag?
     
  16. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hoeveelheid 10 mil.
    beweegelijkheid 20
    vcm 6
     
  17. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Oh dat is nog best netjes op zich. Hoeveel IUI behandelingen heb je nu gehad?
     
  18. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    nog geen. Ik heb net bijna alle onderzoeken achter de rug. Ik word deze week ongesteld en kan dan een afspraak maken voor een HSG. Als die goed is kunnen we beginnen met IUI.
     
  19. Bubbelgum

    Bubbelgum Actief lid

    7 jul 2017
    176
    18
    18
    Vrouw
    Zoetermeer
    dat is dan ook toevallig ;)
    ah vandaar zoveel informatie gehad dat niet alles is blijven hangen...
    ik wacht nu tot ik ongesteld ben kan ik namelijk bellen voor afspraak met het zh
    wat is HSG?
    wat voor onderzoeken heb jij allemaal gehad?
     
  20. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ik ben vandaag ongesteld geworden en krijg volgende week een hsg.
    Ik heb 3 echo's gehad cyclus dag 10, 12, 15 (zat een weekend tussen) om naar de groei van het eitje te kijken.
    rond dag 20 en dag 5 bloed afnemen.
    en me vriend 2x zaadonderzoek.
     

Deel Deze Pagina