Ervaring met Fostimon bij IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cilianne, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hallo,

    Ik begin deze maand met Fostimon. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Dit is mijn zesde IUI, maar de eerste met hormonen (Fostimon en Pregnyl). Pregnyl heb ik in mijn eerdere IUI's 2 keer gehad, maar niet in combinatie met Fostimon.

    Cilianne
     
  2. nooit van gehoord Cilianne!

    ff een beetje offtopic ;) maar waarom begin je pas bij de 6e IUI met hormonen?
     
  3. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Ik ben pas bij de 6de IUI met hormonen begonnen omdat ik bij elk bezoek aan het ziekenhuis steeds verschillende artsen toegewezen heb gekregen met steeds verschillende meningen. Uiteindelijk heb ik nu 1 vaste arts en die zei ook al dat ik allang met hormonen had moeten beginnen. Helaas kan ik het niet meer terugdraaien, maar het was wel fijner geweest als ik eerder kon beginnen.

    Ik las zojuist dat Fostimon hetzefde is als Menopur. Daar ga ik maar meer informatie over lezen. Ik vind het wel vervelend dat er niet veel info beschikbaar is over Fostimon en weining ervaring mee is.

    Toch bedankt voor je reactie.
     
  4. vervelend dat je steeds vercshillende artsen hebt gekregen. het is algemeen bekend dat een hormoon gestimuleerde cyclus en hogere kan bij IUI op zwangerschap heeft.
    Menopur heb ik wel gespoten.
     
  5. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hoe heb je Menopur ervaren? Nog bijwerkingen?
     
  6. Nellas

    Nellas Lid

    13 apr 2007
    82
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid-Limburg
    Hoi Cilianne,

    Ben zelf nu 2 maanden bezig met het gebruik van Fostimon, van de 5 pogingen die we gedaan hebben. 3 dus in eigen cyclus, erna met Fostimon, hebben er nog 1 te gaan voor we aan ICSI beginnen.

    Ik heb zelf ook vanalles proberen op te zoeken over Fostimon maar kon niks vinden. Ik heb eerlijk gezegd weinig bijwerlingen gehad van het middel, injecteerde in de middag. Zoals mijn arts het uitlegde is er meer kans binnen een hormoongestimuleerde cyclus. Dit was onderzocht en zoals zij het uitlegde wordt je ei wat "ontvankelijker" voor de zaadjes. Jammergenoeg hier nog zonder enig resultaat.

    Vriend en ik hadden meteen al allerlei gekke ideetjes van een beetje sletterig eitje met lange wimpers dat zat te lonken naar de zaadjes, terwijl het zich vroeger wat meer schaamde en zich wat degelijk kleedde, hihi.
     
  7. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
    :D :D :D , een sletterig eitje :D :D :D

    Bedankt voor je reactie. Ik geloof ook dat het hormoongestimuleerde cyclus meer kans op bevruchting geeft. Wel jammer dat ik er zo laat mee begin, maar goed. Beter laat dan nooit.

    Jammer dat het nog niet raak is bij jullie, maar we houden de hoop erin toch?

    Prik je trouwens zelf of laat je het doen? Ik durf het namelijk niet. De eerste keer ga ik naar het ziekenhuis en vanaf de tweede keer moet ik het allemaal zelf doen.... :( :( :(

    Ik ben beniwued of het allemaal gaat lukken.

    Over 3 dagen kan jij al testen las ik. Ik ben benieuwd. Laat je het weten?

    Groetjes
     
  8. vanaf de eerste prik heb ik het zelf gedaan (mijn man heeft diabetes dus hij hielp me de eerste keer). ging prima!
    verder beetje shagie door menopur, maar meer last van de pregnyl hoor!
     
  9. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Beste Nellas,

    Ik heb zojuist al jouw berichten gelezen en las dat de vijfde poging mislukt is. Dus mijn reactie van de die 3 dagen was overbodig. Sorry..
     
  10. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Mijn man durft mij niet te beloven mee te helpen. Hij vindt het een beetje moeilijk mij pijn zien te lijden zegt hij. We gaan afwachten..
     
  11. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Zijn er mensen die ervaring hebben met Fostimon?
     
  12. patricia34

    patricia34 Bekend lid

    19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    ja ikke!

    Alleen heb ik het niet tijdens mijn 9 x IUI gebruikt maar pas bij de 2e IVF.
    Tijdens de iui heb ik geen hormonen gebruikt, met de 1e IVF gebruikte ik gonal-F maar daar rijpte de eitjes niet goed van en het was een zeer magere ooogst.
    Bij de 2e IVF heb ik 10 dagen fostimon gespoten. Ik heb het helemaal niet als vervelend ervaren, en had ook totaal geen bijwerkingen.
    En idd, het is hetzelfde als menopur, alleen is het een goedkopere variant volgens mijn gyn. maar de bestanddelen die erin zitten zijn gelijk.

    Mij heeft het in ieder geval een super eicel opgeleverd zoals je aan mn banner ziet ;)

    Veel succes, er is idd heel weinig info over te vinden!
     
  13. Nellas

    Nellas Lid

    13 apr 2007
    82
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid-Limburg
    Geen probleem, zal m'n banner aanpassen ;) Als je m'n berichten gelezen hebt, weet je ook hoe ik er tegenwoordig mee omga. Maar goed, we houden de moed erin, test was eergisteren, ben nu alweer klaar voor de volgende, en tevens laatste, ronde. In welk ziekenhuis ben je in behandeling?
     
  14. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
     
  15. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Beste Nellas, ik ben blij voor je dat je er nu wat makkelijker mee om kan gaan. Dat geldt voor mij ook trouwens. Ik weet nu al bijna zeker dat de IUI van deze ronde niet zal slagen. Het ging niet zo goed bij de inseminatie. Alles kwam er meteen uit, omdat ze niet echt in de baarmoeder kon komen. Ik ben in Rotterdam onder behandeling. Jij?
     
  16. Srb

    Srb Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo,

    Geen ervaring met fostimon, maar wel met prikken (gonal en pregnyl). En dat valt heel erg mee. De eerste keer trilde mijn handen zo hard dat ik de pen uit mijn handen liet vallen (gonal zit in zo'n zelfde spuit als insuline voor diabetespatienten), maar na twee keer was het al zoveel makkelijker. Ik heb inmiddels ook al een paar keer gewoon tussen het eten door bij vrienden geprikt, en een keer op mijn werk. Je leert snel :) En pijn doet het ook niet echt hoor, tenminste gonal niet, weet natuurlijk niet hoe fostimon voelt. Maar de naaldjes zijn meestal superdun, dus je vriend kan ook gerust zijn.
    Overigens liet ik de spuit bij de laatste keer weer uit mijn handen vallen, met de naald erin, en toen viel hij in mijn been :) Dat deed wel pijn, dat was geen aanrader :) :)

    Succes!
     
  17. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
     
  18. Srb

    Srb Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Heb je de naaldjes al bekeken? Probeer het eens, dat stelt vast gerust. Ze zijn minder eng en in ieder geval dunner dan gedacht hoor, beloofd! In mijn geval was het gewoon mijn buik pakken, erin knijpen (en dat was niet zo moeilijk, ben niet zo heel dun), ogen dicht (van de zenuwen), prikken, opgelucht ademhalen en klaar :)

    Heb zeker zin in Amerika ja! Bedankt :)
     
  19. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
    hoi SRB,

    Ik heb de naalden bekeken. Je hebt twee soorten. Een hele dunne en een hele dikke met een gat erin. Ik neem aan dat ik daar niet mee hoef te prikken. Die hele dunne is net zoals die van Pregnyl volgens mij. Maar ik weet niet waarvoor die dikke is. Is het misschien voor het mengen van poeder en vloeistof. Dat je daarna in een spuit gaat spuiten? Oh ik hoop zo dat het daarvoor is. Anders gaan we denk ik een kind adopteren! Ik heb mijn man al gesmst en die is het er ook mee eens :) .

    Ik begin pas op CD3. Dus heb ik nog even tijd om dit uit te zoeken. Als jij het weet hoor ik het graag.

    Groetjes
     
  20. patricia34

    patricia34 Bekend lid

    19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Klopt helemaal, die dikkere ( stompe) is inderdaad voor het opzuigen van de vloeistof! Die spuit je dan weer leeg in het potje waar de poeder inzit, dat lost op door de vloeistof en dan trek je de spuit weer op. Zodra deze gevuld is zet je het hele dunne naaldje erop en klaar is kees!

    Na een keer oefenen ben je zo een volleerd laborante! ;)

    Veel succes, ik duim dat je me snel mag volgen!
     

Deel Deze Pagina