IVF mei/juni 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MissMarijke, 2 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Jolanda, hoe gaat het met jou? Hou je het nog enigzins vol?? Nog 1 dag...
     
  2. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ja, nog 1 dag... pfff, deze dagen zijn echt slopend. We hopen zo niet gebeld te worden, want geen nieuws is goed nieuws. Ik had gisteren lichamelijk ook veel pijn: links onderin mijn buik met uitstraling naar mijn linker bovenbeen. Zelfs nog naar de huisartsenpost geweest gisteravond, omdat ik het niet vertrouwde. Maar er was niks ernstigs... Gelukkig gaat het vandaag weer wat beter.

    @ Tash: jij had deze week toch ook weer een gesprek? Hoe is dat gegaan?
     
  3. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Oh Jolanda, wat akelig die pijn. Kan me voorstellen dat je daar niet gerust op was. En dan kan je het inderdaad maar beter na laten kijken. Gelukkig gaat het wel weer wat beter nu. Dan blijft alleen die slopende dag nog.... Elk uur is er eentje denk ik he?

    Het gesprek ging eigenlijk heel goed. Wat onderzoeken en andere hormonen betreft in ieder geval. Waar ik wel vreselijk van geschrokken ben is dat hij vertelde dat we in moeten zien dat mijn kalenderleeftijd 33 is, maar de leeftijd van mijn eierstokken over de 40. Daar klopt de eivoorraad bij en ook al die vroege miskramen zei hij. Daarnaast is daar niks aan te doen en geeft hij het, ook met andere hormonen, eigenlijk geen kans van slagen. Maar we gaan toch nog even door. Daar had hij geen problemen mee. Maar de kans is dus echt nihil
     
  4. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Dat is inderdaad niet de boodschap die je gehoopt had... maar ook een kleine kans is een kans. Ga je nu andere hormonen spuiten? En wanneer zou je voor een nieuwe poging gaan?

    Hier weer thuis uit Düsseldorf: ons kleintje heeft het goed gedaan en was vanochtend al een vroege blastocyst en volgens de arts van goede kwaliteit. 😍 We zijn blij! Nu weer wachten, hopen en duimen...
     
  5. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Oh wat goed Jolanda!!! Geweldig! Nu die 'heerlijke' wachtweken weer in.... Maar dit heb je gelukkig!

    Bij ons is het nu wachten op mijn menstruatie en dan weer aanmelden. Ik heb een app op mijn telefoon tegenwoordig en volgens mijn gemiddelde cyclussen had ik 4 dagen geleden ongesteld moeten worden. Toen ook een zere rug, nu niks meer. Maar dat zegt niets. Op de echo was nlg een groot blaasje te zien, dus ik denk dat mijn eisprong echt een stuk later was dan gemiddeld.
    Dit keer ga ik stimuleren met Menopur.
     
  6. MissMarijke

    MissMarijke Bekend lid

    21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Fijn Jolanda! Toch een tp! Moet opluchting zijn geweest.
    Succes met de wachtweken!
     
  7. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hoe gaat het met jou Marijke? En met je moeder?
     
  8. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Tash: inmiddels al ongesteld geworden?

    @ Marijke: hoe gaat het met je? En met je moeder?

    Hier gaan de wachtdagen echt heel langzaam voorbij, mede doordat ik nog vrij ben deze week. Al is dat ook juist heel fijn, geen stress van het werk, 's ochtends wat langer blijven liggen... Ik probeer maar zoveel mogelijk afleiding te zoeken...
     
  9. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Nope, nog steeds niet... Wel al een week lang kramp of zere stuit (mijn eerste klachten) waardoor ik het steeds vereavht binnen een dag en vervolgens trekt het weer weg. Inmiddels een cyclus van 34 dagen, echt ongekend voor mij. Maar aangezien dat follikel nog zo groot was, denk ik dat ik toen de eisprong net gehad had. Merk het vanzelf!

    De dagen gaan nu al langzaam voorbij dus? Voor de rust/minder stress vn werk dus wel fijn. Aan de andere kant krijg je misschien wel weer te veel tijd om na te denken. Heb je nog hobby's waar je jezelf lekker in kan verliezen?
     
  10. MissMarijke

    MissMarijke Bekend lid

    21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Lieve meiden,

    Was even rustig. Mijn moeder is vorige week vrijdag 31 maart rustig heen gegaan. We zijn enorm verdrietig maar ook wel beetje opgelucht... het kon zo ook niet meer... m'n arme moedertje was niks meer van over.

    Op dezelfde dag brak ook de ongesteldheid door... ach kon er ook wel bij...het deed me weinig...wordt overstemd door ander verdriet...
     
  11. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Lieve Marijke, gecondoleerd en heel veel sterkte met dit grote verlies. Ik kan me voorstellen dat je ongesteldheid op dat moment weinig impact heeft, het verdriet om het verlies van je moeder staat zeker nu op de voorgrond! Digi-knuffel meid!
     
  12. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Heel veel sterkte Marijke!! Dikke knuff!
    Ondanks dat je je ook wel opgelucht voelt omdat het zo niet meer ging, is het gemis natuurlijk enorm. Neem de tijd voor jezelf, voor je verdriet... kus
     
  13. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    Gecondoleerd Marijke, wat verdrietig.
    Het is zo moeilijk, opluchting voelen omdat ze niet meer hoeft te lijden, maar dat lijden had gewoon nooit gemogen :(. Heel erg veel sterkte 😘
     
  14. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Jolanda, hoe gaat het met jou?? De laatste dagen... Wachten jullie tot morgen met testen of heb je stiekem al getest of plannen voor vandaag?
     
  15. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Doordat ik vanochtend en vanavond weer menstruatiepijn had, hebben we besloten toch vandaag te testen om uit de onzekerheid te zijn. Helaas net een witte test, dus niet zwanger... we zijn enorm verdrietig, het is toch elke keer weer zo'n klap, zeker met de wetenschap dat we weer van vooraf aan moeten beginnen 😔
     
  16. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Shit Jolanda.... Hoe is het nou toch steeds mogelijk?! Wat een klap weer.. Je pept jezelf steeds weer op en gaat er zo positief mogelijk in en in eerste instansie leek het onwijs voorspoedig te gaan. En dan maar eentjr bevrucht. Kan me voorstellen dat je niet meer weet hoe je nou verder moet. Eerst zal je hier weer doorheen moeten. Vind het zo klote voor jullie! Dikke knuff meid
     
  17. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Hier is vandaag ook eindelijk de menstruatie echt doorgebroken, het heeft even geduurd (was woensdagochtend gestopt met de suprefact en utrogestan na 2e negatieve test die we op verzoek van DD voor de zekerheid 's ochtends nog moesten doen).
    27 april de evaluatie in DD, 2 mei staat de intake in Gent nog gepland (hadden wij nog even laten staan, willen daar nu toch ook in ieder geval gaan luisteren). Op basis van beide gesprekken gaan we kijken hoe nu verder...

    @ Tash: ben jij inmiddels weer begonnen met een nieuwe IUI-poging?

    @ Tatum: jij inmiddels aan het genieten van je verlof? Hoe gaat het?

    @ Marijke: hoe is het met jou?
     
  18. MissMarijke

    MissMarijke Bekend lid

    21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Bedankt voor julllie lieve berichtjes meiden.

    Jolanda, dit is nou even niet wat ik wilde lezen.. ongesteld :(
    Bah meis wat klote. Snap dat dit weer een klap in t gezicht is.
    Vindt echt super knap idd dat jullie jezelf er weer voor kunnen oppeppen! Nu dus afspraak Gent. Maar even zien hoe dat voelt.
    Dikke knuffel !
     
  19. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Jolanda, hoe zijn de gesprekken in DD en Gent gegaan?

    Marijke, hoe gaat het met jou?

    Wij mogen alweer bijna testen, maar ik verwacht dat het elk moment doorbreekt. Alles wijst erop, dus dan wil ik maar dat het doorzet ook. Dat was dan de tweedevan drie iui pogingen alweer...
     
  20. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Tash: ik blijf nog even voor je duimen, maar herken je gevoel van weten dat je menstruatie eraan komt en dan willen dat het doorzet.

    @ Marijke: hoe is het met jou?

    @ Tatum: en met jou? Zit de kleine nog veilig bij je? Verbouwing inmiddels klaar?

    Gesprek in DD was op zich goed. We konden onze vragen stellen, al is er geen verklaring voor waarom er maar zo weinig eicellen bij mij uit de follikels komen. Ze noemen twee keer geen pech, vroegen nog of ik in de tussenliggende periode ziek ben geweest. Maar dat is niet het geval. Verder kwamen ze niet heel duidelijk met een plan voor een eventueel volgende behandeling, er werden wel opties gegeven en vooral de keuze bij ons zelf gelegd (ik stelde bijvoorbeeld flushing voor en daarop werd gezegd dat ze dit normaal gesproken alleen bij vrouwen doen met maar 2 of 3 follikels, maar als we erop staan, willen ze het wel uitvoeren). Wel dat we beter andere hormonen zouden kunnen kiezen (bijvoorbeeld Puregon in plaats van Gonal-f en mogelijk Menopur in plaats van Meriofert), maar qua dosering alleen maar dat er verhoogd zou kunnen worden. Ik weet niet of ik dat zou willen, daar meer bij ons meestal juist niet beter betekende. En scratching met NK cellen onderzoek zou nog een optie kunnen zijn (maar ook dit had ik zelf gevraagd). Verder nog de vraag gesteld of we niet beter kunnen gaan voor een cryo tp (in natuurlijke cyclus, dus eerst lichaam rust gunnen na de punctie), omdat ik destijds zwanger ben geweest van een cryo en nog nooit van een verse tp. Ook hier geen duidelijk antwoord op gekregen. Het kan natuurlijk allemaal.
    Gisteren een goed gesprek gehad in Gent. Daar werd direct duidelijk aangegeven dat ze eerst een hysteroscopie aanraden voor een volgende behandeling, vooral vanwege mijn miskraam vorig jaar en de lange nasleep hierna (maanden restweefsel gehad, hiervoor misoprostol en Provera gehad en alleen een echo gehad om te zien of het schoon was), om uit te sluiten of er iets de innesteling in de weg kan zitten. Qua behandelplan ook duidelijk Menopur + Decapeptyl. Normaal in Gent is een dosering van 300 ie, maar omdat ik in DD al 375 ie gespoten heb, zouden ze daar ook mee akkoord gaan. En ze gaf aan flushing te willen doen bij de punctie, want ze gelooft niet in lege follikels. Wel zal het dan afwachten zijn wat de kwaliteit is van de eicellen die eruit gaan komen. Ze had het nu weer over het stempel 'onverklaarbaar' bij ons. Endometriose zijn te weinig aanwijzingen voor (echo zag er goed uit).
    Nu hebben we voor beide nog wel wat vragen die we ze nog willen mailen (o.a. DD vragen om duidelijk advies en Gent nog vragen over scratching). En dan een keuze maken waar we onze volgende behandeling willen gaan doen (voors en tegens tegen elkaar afwegen)... en natuurlijk wanneer...
     

Deel Deze Pagina