IVF mei/juni 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MissMarijke, 2 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Jolanda, het lijkt me lastig als ze alle opties zo open houden... Kan me iig voorstellen dat je liever hoort: nou mevrouw, in uw situatie raden we zeker dit en dat aan, want daar boeken we veel succes mee.
    Wat is dat flushing trouwens?
    Als ik het zo lees heb je een beter gevoel bij Gent, of niet?
    Een hysteroscopie lijkt mij een heel goed idee. Ondanks dat het proces dan wel weer even stil komt te liggen door wachttijd waarschijnlijk. Dat endometriose onwaarschijnlijk is weet ik niet. Dat kan namelijk niet via een echo vastgesteld worden, maar moet echt gezien worden met een (kijk)operatie. Sommige duidelijk kenmerken kunnen wel gezien worden hoor, maar zeker niet alles!! En als ze in je binnenste kijken, weten ze natuurlijk wel hoe het zit en wat ze er evt aan kunnen doen.
    Moeten jullie vanaf nu de behandelingen zelf betalen? Misschien heb ik dan nog mediactie voor je liggen namelijk! Dan hoor je maar.

    Wij hebben gisteravond getest en die was weer te licht... Vanmorgen toch maar te bloedprikken geweest en de waarde is 8. Veel te laag dus en nu afwachten tot het doorbreekt. Volgende week moet ik weer te prikken.
    Heb besloten weer even een rustmaand in te lassen.
     
  2. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Jeetje wat balen Tash! Blijkbaar gebeurt er wel iets... gebruik je utrogestan?

    Wat betreft de endometriose: ik heb al een aantal keer op verschillende plekken gevraagd of het niet verstandig is om een kijkoperatie te laten doen, omdat ik zelf denk dat het op mijn darm zit (heb al een aantal jaar last van chronische obstipatie en buikpijnaanvallen). Maar goed, nergens zien ze hier aanleiding toe...
    Bij flushing zuigen ze tijdens de punctie de follikels leeg en spoelen ze daarna door waarbij het vocht direct gecontroleerd wordt op de aanwezigheid van een eicel.
    Ik ben begin dit jaar overgestapt naar UMC zorgverzekering en ben aanvullend verzekerd voor 4e en 5e poging, dus we hoeven gelukkig nog niet de gehele poging zelf te betalen... wel moeten we een deel zelf betalen, krijgen vergoeding voor Nederlands tarief en alleen dat wat ze in NL ook uitvoeren...
     
  3. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ik heb ondersteuning voor de lf gebruikt ja.

    Ik zou dan zeker een kijkoperatie dien Jolanda!! Vind het eerlijk gezegd schandalig dat je het zelf al een aantal keer aangegeven hebt, maar er niks mee gedaan is. Bij mij zat het ook op mijn darm (darm en eierstok aan elkaar verkleefd) en daar heb ik veel problemen door gekregen. Heel verhaal.. Maar juist omdat dat alleen van binnen beoaald kan worden en niet via echo en zelfs niet 100% via mri, is het wel heel belangrijk!
     
  4. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    Het is officieel..ik mis alles op deze nieuwe site...
    Wat een rollercoaster blijft dit traject toch.
    @Jolandadjk ben benieuwd welke keuze jullie gaan maken. Kan me voorstellen dat je nu een beter gevoel krijgt bij Gent. In Düsseldorf zeggen ze nog wel eens dat de eerste keer meer een test is en ze daarna dan met een ander plan kunnen komen, maar als dat er niet duidelijk is kan ik me voorstellen dat je het ergens anders gaat zoeken. Goed dat je die afspraak in Gent nog had staan. Kan me voorstellen dat je graag aan flushing zou willen doen, hopelijk kan dat helpen. Hysteroscopie heb ik geen verstand van...
    Heel veel succes met jullie keuze in elk geval.

    @Tash wat een spanning toch weer. Er gebeurt dus in elk geval wel iets in je lijf. En inderdaad, krijg je ondersteuning voor je luteale fase? Lijkt me wel nodig in elk geval.
    Hoe is het verder afgelopen?

    Hier gaat het goed. Ik voel me nog goed, we zijn thuis klaar (zo goed als ;)) dus heb nu nog even tijd om uit te rusten voordat de kleine man zich zal aandienen. Ik hoop dat ie nog even blijft zitten maar kan ook niet wachten om hem gezond en wel in mijn armen te hebben...pas dan is er echt rust (in mijn hoofd dan ;)).

    Heel veel succes lieve dames!
     
  5. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    @Tash herstel, ik zie nu dat je ondersteuning hebt gebruikt...gewoon utro? Wellicht nog iets anders proberen? Pregnyl oid?
     
  6. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    @Tatum80 Hebben jullie inmiddels een naam? En nog wel rustig bij je?

    Ik heb ipv utro ovitrelle gespoten daarna. Dan na de spuit in 1x voor de eisprong een spuit verdeeld over 10 dagen (5 keer keer een beetje). Of daardoor het licht positieve nog kan komen weet ik niet, maar het lijkt me niet ondenkbaar. Mijn menstruatie was de eerste twee dagen wel veel heftiger. Aan de andere kant nu juist weer wat beter dan normaal. Hopelijk blijft dat zo, want de tweede week is meestal erger dan de eerste week.

    @Jolandadjk Weten jullie al wat jullie gaan doen?
     
  7. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Tatum80 : nog even geduld en dan hebben jullie eindelijk jullie kleine man in jullie armen!

    @Tash : hopelijk ben jij alweer bijna van je menstruatie af. Heb je nu een rustmaand of gaan jullie direct door?

    Hier zijn we er vrijwel zeker van een poging in Gent te gaan wagen, maar we hebben nog wat vragen, dus daar moet ik nog even achteraan. Daarnaast is mijn cyclus enorm in de war, ik ben 3 dagen overtijd (had afgelopen zaterdag ongesteld moeten worden) en heb dit ook bij eerdere cyclussen na een behandelcyclus nooit gehad. Vanmiddag toch maar getest (want je weet maar nooit), maar zoals verwacht niet zwanger. Maar wat dan? Er heeft volgens mij wel een eisprong plaatsgevonden. Ik heb op cd 19 een echo gehad in Gent en daar werd aangegeven dat ze op het echobeeld zagen dat er een eisprong was geweest aan de rechterkant... Pfff, afwachten maar weer...
     
  8. MissMarijke

    MissMarijke Bekend lid

    21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    @Tatum80 zie alweer bijna 39 weken.. wat gaat dat toch ontiegelijk snel! Succes met de laatste loodjes.

    @Jolandadjk dus waarschijnlijk over naar Gent. Spannend zeg! Vervelend 3 dagen over tijd en dat t dan niks is he. Ik was afgelopen keer 5 dagen over tijd, ook met testen niks. Waarschijnlijk de tarwekiemolie die ik nu neem. Daardoor kun je langere cyclus krijgen.

    @Tash de licht positief kan idd van de ovitrelle komen heb ik gehoord. Jullie dus ook even een pauze. Wij hier ook.
     
  9. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Vreemde cyclus dus Jolanda! Misschien toch een latere eisprong dan verwacht? Vind het wel goed dat je de rust kan bewaren en eerst alle vragen beantwoord wil hebben (voor zover mogelijk). Hoe voel je je?

    Wij hebben nu iig deze maand pauze ja. En dan de volgende (laatste?) iui zonder ovitrelle. Ben inderdaad bang dat de licht positieve test daarvan is gekomen. Maar voor nu even niks. Komt achteraf ook nog extra goed uit omdat we komende weekend, wanneer ik de eisprong verwacht, in Belgie zitten. Hoeven we tenminste niet heen en weer, haha!
     
  10. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    We zitten nu dus allemaal even in de pauzestand...
    @Tash : jij gaat de volgende cyclus weer verder met de IUI?
    @MissMarijke : weet jij al wanneer je weer verder wil gaan? Hoe is het verder met je?

    Keuze Gent is er door. Vooral gebaseerd op gevoel (ook het gevoel er alles aan gedaan te hebben), maar ook wel de duidelijkheid van het advies wat Gent gegeven heeft i.t.t. Düsseldorf die bij veel dingen aangaf dat het zou kunnen, maar... (zoals scratching, flushing, etc) en hier in het uiteindelijke behandeladvies (waar we nog specifiek naar gevraagd hebben via de mail) niet meer op terugkomen.
    Menstruatie nog steeds niet doorgebroken (ik zit inmiddels op cd 38). Gisteren voor de zekerheid nogmaals getest, maar zoals verwacht negatief (zou ook te mooi zijn om waar te zijn). Sinds gisteravond wel een klein beetje bruinverlies, dus hopelijk zet het de komende dagen door. Dan kijken wanneer we in Gent terecht kunnen voor een hysteroscopie en we willen waarschijnlijk (als het mogelijk is) in augustus weer starten, dus eerst lekker op vakantie en mijn lichaam nog wat extra rust gunnen (gezien deze zeer afwijkende cyclus).
     
  11. MissMarijke

    MissMarijke Bekend lid

    21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Hoi hoi,

    Hier alles wat z'n gangetje. Idd nog steeds in de pauze. En ik denk de komende maand ook nog. Mijn cyclus is ook wat in de war. Werd ongesteld op cd 33 (normaal 28) en nu zou ik de 30e ongesteld moeten worden maar heb nu al flinke ongesteldheids krampen dus heb zo n idee dat dat elk moment kan zijn. Dus wat in de war allemaal.
    Verder ben ik nog wat aan t bijkomen van alle spanning rond m'n moeders ziekte en overlijden. Mis haar verschrikkelijk, doet zo zeer in m'n hart. Nooit meer even knuffelen, nooit meer even gezellig praten, nooit meer samen naar theater.. en kan zo nog wel doorgaan.

    @Jolandadjk. Dus kogel door de kerk, Gent dus! Ben echt weer benieuwd hoe dat allemaal gaat. Echt respect dat je/jullie je daar weer voor kan opladen pfff . Echt knap! Nu toch hopelijk met het gewenste eindresultaat!!
     
  12. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Dank je @MissMarijke
    Bij jou dus ook alles wat in de war... rust is dan ook geen overbodige luxe. En ik kan me voorstellen dat het gemis van je moeder heel groot is en veel verdriet geeft. Dikke knuffel meis!

    Hier eindelijk (op cd 40) mijn menstruatie doorgebroken... meteen contact opgenomen met Gent voor het plannen van de hysteroscopie. Helaas kan dit pas de volgende cyclus (het moet in de eerste helft van de cyclus en ze zitten tot 9 juni al helemaal vol), op 30 juni. Maar is aan de andere kant niet erg, we willen toch pas in augustus verder... hopelijk 'gedraagt' mijn cyclus zich de aankomende tijd...
     
  13. MissMarijke

    MissMarijke Bekend lid

    21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Hehe eindelijk.. nou mooi dat t nu dan nu eindelijk doorgebroken is. Dan kunnen jullie weer verder.. hopelijk deze ronde een kortere cyclus!

    Gaan jullie nog op vakantie ?
     
  14. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ja, we gaan waarschijnlijk eind juli (vanwege bouwvak) naar Oostenrijk voor 2 weekjes... jullie?
     
  15. MissMarijke

    MissMarijke Bekend lid

    21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Wij gaan volgende week een weekje naar Spanje en begin augustus naar noord Zweden (Lapland) daar doen we een wandeltocht van 110 met bepakking. Ben echt je echt ver vd "bewoonde" van de wereld.. telefoon doet t daar zelfs niet, lekker rustig dus
     
  16. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hi meiden, ben er weer even! Ik merk dat ik het forum ook gewoon vergeet door de pauze dat ik er niet mee bezig ben. Op zich wel goed denk ik. Ik heb nog wel heel wat pijn, maar kan wel echt genieten van de vrije dagen en het mooie weer. We zijn heerlijk een weekend naar Belgie geweest met mijn ouders en het gezin van mijn zusje.

    Marijke, de tranen schieten in mijn ogen. Dat je hart zo zeer doet...Ik snap hoe verschrikkkelijk het moet zijn, hoewel ik natuurlijk niet weet hoe het echt voelt. Dikke knuff! Goed dat je eerst de tijd neemt om dit grote verlies een beetje een plaats te geven. Jullie hebben mooie plannen in het vooruitzicht. Daar kan je misschien ook even helemaal loskomen van alles.

    Jolanda, jij eindelijk je menstruatie gehad dus en nu hopen dat de volgende enigzins normaal verloopt. En ook jullie in de ruststand dus. Tot er duidelijkheid is, is dat wel het beste waarschijnlijk. Moet de operatie ook in natuurlijke cyclus verlopen?
     
  17. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Tatum80 : inmiddels bevallen van jullie zoontje? En lekker aan het genieten van je mooie gezinnetje?

    @MissMarijke : heb je een fijne vakantie gehad in Spanje? Mooi vooruitzicht nog begin augustus... wij willen aankomende winter kijken of we naar Lapland kunnen...

    @Tash : hoe is het bij jou? Ook nog steeds in de ruststand?

    Wij hebben volgende week het 2e gesprek in Gent (had wat voeten in de aarde om het op korte termijn gepland te krijgen, maar het is gelukt) en dan de 30e de hysteroscopie. Toch zo in de rust wel weer raar om met die dingen bezig te gaan, vooral omdat we pas na de vakantie gaan starten... cyclus lijkt weer wat te normaliseren (als ik afga op het vruchtbare slijm wat ik vorige week gespot heb), nu afwachten of volgende week mijn menstruatie zich netjes op tijd aandient...
     
  18. MissMarijke

    MissMarijke Bekend lid

    21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Ha meiden..
    heerlijke vakantie gehad! Echt lekker uitgerust. Alleen maar lekker in de zon gelegen, gezwommen en gelezen.
    Was ik echt aan toe.
    Hier verder geen spannende dingen 2 juni ongesteld en wel wAt geklust maar niet specifiek. Maar afwachten.

    AH @Jolandadjk jullie naar Lapland in de winter. Goed aankleden! Maar even bij m'n man langs bij de Bever Steenwijk voor warme kleding!

    @Tash bedankt voor je lieve woorden.
     
  19. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    @MissMarijke , wat heerlijk dat je ook echt tot rust gekomen bent en vn alles hebt kunnen genieten. En verder nog in de ruststand dus. Snap dat je evengoed de kans niet onbenut laat, maar goed dat je het verder wel een beetje los kan laten. Je voelt het zelf ook weer wanneer je er weer klaar voor bent.

    @Jolandadjk , hoe is het gesprek gegaan in Gent? Fijn dat het eerder kon! En dan de 30e de operatie. Zie je er tegenop of kijk je er wel naar uit? Het is bijna te hopen dat ze iets vinden he? Dan kunnen ze er wellicht wat mee/aan doen. Nu alleen fingers crossed dat je cyclus normaal blijft doen dus?

    Vorige maand was het weer een langere cyclus, maar daar kijk ik inmiddels niet meer van op. Daarna toch maar aangemeld voor de laatste (?) iui. Gister hebben we de eerste echo gehad en er zaten waarempel twee follikels!! En ook al mooi groot, dus morgen de iui. Dat ging weer snel.
     
  20. MissMarijke

    MissMarijke Bekend lid

    21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    @Tash oh dat is super!! 2 kansen..!! haha op deze manier gaat t idd heel snel als je met de eerste echo meteen de IUI al in kan plannen :) Succes morgen!!
     

Deel Deze Pagina