Ja of nee?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nina Sanders, 20 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Domien?

  1. Ja!

    73 stem(men)
    36,9%
  2. Nein..!

    125 stem(men)
    63,1%
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hij blijft maar terug komen. Telkens weer. Telkens als we een fantastische naam en combi hebben is het; ‘Ja maar, ik kan […] niet los laten’. Wij hoorden hem voor het eerst zo’n 5 jaar geleden toen we nog in België woonden en nog niet van de Q dj zijn bestaan af wisten. En ook niet geheel onbelangrijk: het is een naam die voor ons beiden goed voelt, al voelen we niet dezelfde klik als met naam zoontje en ik denk dat we dáár naar zoeken. :)
    Tweede naam ging heel lang tussen Benjamin en Samuel maar we zijn het 100% eens: Samuel it is. Nu de eerste naam. Wat zeggen jullie als ik zeg: Domien. Ja of nee? :)
     
  2. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Hoe spreek je het uit?
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Precies zoals het er staat. Do-MIEN. Op zn NLs dus. Geen gekke Doo-mjèn klanken ;)
     
  4. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Ik vind het een mooie naam. Dat een dj zo heet maakt toch helemaal niks uit? :Dik zeg doen.
     
  5. Sunna

    Sunna Fanatiek lid

    10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Mooie combi!
     
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wat me vooral aanspreekt is de klank. Op papier doet de naam me niet zo veel maar ik vind de klank prachtig. En we hoorden hem dus in België en hebben daar een fijne tijd gehad. Denk dat dat er mede voor zorgt dat we gewoon warme gevoelens krijgen bij de naam. Toch voel ik niet de klik die we bij ons zoontje voelden. Maar ik denk oprecht dat dat ook niet kan. Dat was gewoon dé ultieme naam. We zoeken naar iets wat we niet gaan vinden. Maar hij blijft maar terug komen…
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Toch zijn de meeste stemmen hier ‘nee’ ;) en merk dat ik dat wel jammer vind o_O
    hm. We hebben uiteraard nog alle tijd want ik ben niet eens zwanger maar ik houd van namenlijstjes en het geeft me afleiding.
     
    truusjee vindt dit leuk.
  8. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ik had nee gestemd maar nu ik de naam een paar keer heb uitgesproken, vind ik ‘m eigenlijk wel leuk :)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    Hier een dikke JA hoor!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  10. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Ik vind het echt 10x niks, sorry. Zowel op papier niet, maar de klank ook echt niet. Maar smaken verschillen natuurlijk, en dat is maar goed ook :D
     
    Sado, Marchella, nizzie86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Sorry ik vind het echt geen mooie naam
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Mag uiteraard ook :D
     
  13. Kameleonn

    Kameleonn Actief lid

    14 jul 2018
    306
    297
    63
    Volgens mij had ik eerst een 'nee' maar hoe vaker ik de naam hoor/lees hoe leuker ik 'm begin te vinden. Mijn nee wordt een ja:D.
     
  14. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Persoonlijk vind ik het echt een spuuglelijke naam. Maar onze mening doet er verder toch helemaal niet toe?
     
    Sado, Nina Sanders en Marchella vinden dit leuk.
  15. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Leuke naam! Al hoorde ik de dj pas op de radio wel vertellen dat hij heel vaak mensen moet verbeteren wat betreft uitspraak of spelling. Gek kon hij ervan worden!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik vind het een prima naam, maar vind de naam van je zoontje zo gaaf en domien daar eigenlijk niet zo bij passen :) maar als het voor jullie dé naam is, wat maakt het dan uit wat anderen daarvan vinden? ;)
     
    Meca, Nina Sanders en Marchella vinden dit leuk.
  17. nigella

    nigella Lid

    20 sep 2016
    38
    11
    8
    NULL
    NULL
    ben je er weer :D
     
    Oceanna en suikerklontje vinden dit leuk.
  18. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.153
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nu ik hem, door jou, inmiddels al eventjes ken, en tevens weet hoe je hem uit moet spreken, zeg ik JA op 'ik vind m leuk'.
    Maar ik zeg ook NEE. Hij is niet praktisch in de zin dat vele mensen niet zullen weten hoe je het uit moet spreken als je het van papier afleest (denk aan bijv. juffen/meesters die de namenlijst voor het nieuwe schooljaar doornemen of de namenlijst met collega's later).
    En daarnaast ben ik nog altijd dik fan van de jongensnaam/-namen die jullie eerder overeengekomen waren (maar waarvan je wederhelft toch ging twijfelen achteraf :( ): Jones Augustus :thumup:
    Of anders toch Kaiser! :D
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  19. Marchella

    Marchella Niet meer actief

    Ik heb er een enorme "kak"associatie bij. Terwijl jullie (al bestaande) zoontje juist z'on stoere naam heeft.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hahahaha jep
     

Deel Deze Pagina