Jaarwisseling mama's 2013-2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    #941 zigzag, 17 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2017
    Prutske, wat fijn te lezen dat het allemaal lekker loopt bij jullie. Heerlijk toch, geniet er maar lekker van!

    @Bailief: ja inderdaad.. nou maak ik me om het flauwvallen niet zo'n heel grote zorgen want ik ben altijd snel weer bij kennis en het gebeurt nu ook weer niet wekelijks. De laatste keer dat het gebeurde was ik een paar dagen met Z er tussen uit in het buitenland. Geen familie o.i.d. mee. De bewuste dag ging alles prima, ik voelde me ook niet slecht. Opeens 's middags toen we ergens waren gestopt voor een kopje thee en wat lekkers kiepte ik daarbinnen in het restaurant om. Er was toevallig een arts ook aan't eten daar en die hebben ze erbij gehaald. Hij drong aan op het laten checken op MS. De ochtend erna net na het ontbijt weer hetzelfde. Ik voelde alles draaien en toen hop. Tot op heden is er hier in NL nog niks met het advies van de arts die me toen heeft gezien/geholpen gedaan. Gevalletje ik ben ook arts en heb een eigen werkwijze en volgorde van dingen die ik wil uitsluiten. Maar ondertussen zijn er al weer heel wat weken voorbij en weet ik nog niks.
    Vandaag weer terug voor verder bloedonderzoek (beetje vreemd.. net alsof de internist drie weken geleden de helft is vergeten aan te kruisen op het prik formulier), hartfilmpje en longfoto's.
    Ik vond de uitval veel enger. Heb erna nog een tijd gehad dat ik 's nachts een paar keer wakker werd en dan alle lichaamsdelen één voor één checkte, om te zien of ik alles nog kon bewegen.
    Dat gezegd, ik heb een hele tijd geleden ook al een paar daagjes weg geboekt voor in mei en ook nog een vakantie in juni, maar heb nu bijgeboekt voor mijn moeder voor de korte trip in mei zodat die in ieder geval mee gaat en ik dus niet helemaal alleen met Z zal zijn daar. De vakantie in juni moet ik misschien annuleren.. maar dat zie ik t.z.t. nog wel. Sowieso kosten die tripjes me eigenlijk teveel energie en ben ik erna altijd hondsberoerd en dwingt mijn lijf me tot stoppen.. maar ik weiger toe te geven. Ik wil zo graag de dingen doen ik ik altijd deed, voordat mijn lijf zo vreemd begon te doen. Ik wil vooralsnog niet accepteren dat sommige dingen gewoon niet meer gaan.
     
  2. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    @Bailief: veel succes morgen!
     
  3. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Zigzag,

    Wat lief dat je het onthouden hebt! Dankjewel! Ik doe hieronder even verslag, eerst op jou reageren :)

    Bah wat frustrerend dat de arts in Nederland niet naar MS wil kijken. Heb je er al eens op gegoogeld? Herken je er dingen van?
    Hoe was de uitslag van je bloedtest? Die onderzoeken gaan dus ook fantastisch zo te horen :/
    Pfoe ik kan me indenken dat je je lichaamsdelen toen steeds checkte, die angst zal best een tijd gebleven zijn.
    Verstandig dat je je moeder het eerstkomende tripje meeneemt. Het zou wel erg jammer zijn als je het volgende tripje moet annuleren maar aan de andere kant gaat jullie veiligheid natuurlijk boven alles. Al lijkt het mij vreselijk moeilijk om dit te moeten accepteren zoals je zelf ook al schrijft. Je bent nog zo jong en je wilt nog zoveel. Daar kun je je heel begrijpelijk niet zomaar bij neerleggen.

    Nu over hier. We zijn vooralsnog helemaal niks opgeschoten bij hert Radboud. We waren verwezen naar de Koala poli maar bleken ineens een gewone afspraak bij een neuroloog te hebben. Er was waarschijnlijk iets mis gegaan maar we moesten het nu met haar doen was de boodschap. Ik moest het hele verhaal opnieuw vertellen vanaf de zwangerschap. Bloedirritant want op de website stond dat ze zich inlezen in je dossier zodat je niet je hele verhaal opnieuw hoeft te doen. Vervolgens ging ze I zonder enige vorm van geduld onderzoeken. Ze legde niks uit en toen ze met dat soort van hamertje maar bleef tikken op I haar benen toen had I het helemaal gehad. Ze raakte zo overstuur, arm kind. En die vrouw had nergens begrip voor. Ze wilde zelfs de test gegevens van I niet inzien die ik mee had genomen! Ze stuurde aan op afwachten hoe I zich verder ontwikkeld. Ik heb wat argumenten genoemd voor een mri scan maar dat zag ze niet zo zitten. Ze wil geen mri doen om dingen uit te sluiten. Ik word morgen terug gebeld om te horen wat het plan is of dat er geen plan is. Ik gok op het laatste. Bij het weggaan heb ik de test gegevens van I wel bij de balie achter gelaten met het verzoek dit bij haar dossier te voegen in de hoop dat de arts er nog naar kijkt.

    En zoals jullie al lezen hebben we dus test gegevens. Kentalis heeft de afgelopen weken verschillende testen uitgevoerd bij I waar ze allemaal vrij laag op scoort. De oorzaak hiervan is nog niet duidelijk. Wel gaat ze wekelijks enorm vooruit in haar gebaren. Dat is echt geweldig!
     
  4. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Boven alle verwachtingen goed nieuws: de neuroloog heeft overlegd met een andere arts. Ze gaan het genetisch onderzoek uitvoeren gericht op ontwikkelingsproblemen. Echt super! Nu moeten alleen wij als ouders nog bloed laten prikken (I haar DNA is al aanwezig) en dan kunnen ze starten. Het duurt 6 maanden voordat we de uitslag krijgen.
     
  5. Me88

    Me88 Bekend lid

    5 apr 2013
    574
    23
    18
    Noord-Holland
    Wat vervelend dat er iets mis was gegaan met de afspraak. Helemaal irritant dat je weer bij het begin kon beginnen.
    Fijn zo een neuroloog die totaal geen rekening houdt en moeite doet voor een kind. :x
    Goed nieuws dat ze verder gaan onderzoeken! Helaas nog een tijdje wachten op de uitslag.
    (Onze arts vertelde dat het vroeger jaren duurde voordat de uitslag van een dna onderzoek er was)

    Zijn jullie kindjes allemaal al zindelijk? J. kan het wel, maar gunt zichzelf geen tijd om naar de wc of potje te gaan. Hij heeft het veel te druk met spelen.
    We zijn al bezig met stickers en een kaart, als hij deze vol heeft mag hij een cadeautje uitzoeken. Hij vertelt dit heel trots aan iederen, maar doet er totaal geen moeite voor haha
    Wat ook niet mee helpt is dat hij een vieze of volle luier niet erg vindt.
    Hebben jullie nog tips? We gaan van de zomer sowieso weer oefenen in de tuin zonder luier.

    Het is trouwens alweer 4 jaar geleden dat we zwanger raakten. Nog 9 maandjes en ze gaan naar school.
    De tijd gaat voor mij veel te snel.....
     
  6. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Het gaat ook veel te snel! Vier jaar geleden dat we zwanger raakten, bizar hoor hoe dat voorbij vliegt.

    Pfoe vroeger duurde het jaren? Ik ben blij dat het nu maar een half jaar is dan 😅
    Kinderwens zetten we nu wel op pauze. We zijn zo dicht bij een antwoord of er bij I iets genetisch speelt en zo ja, hoe dit met de erfelijkheid zit. Ik moet er niet aan denken om zwanger te zijn en te horen dat de kans groot is dat een tweede dezelfde problemen zou krijgen. Dan zou ik alles bij de tweede onder een enorm vergrootglas leggen en absoluut niet onbezorgd zijn. Dat wil ik niet. Ik hoop dat we gewoon weer verder kunnen gaan als we de uitslag hebben.

    Het geen tijd gunnen / te druk zijn met spelen is heel herkenbaar. Toevallig zei ik vanmorgen tegen een vriendin dat I nachtzindelijk lijkt te zijn maar overdag vergeet ze het gewoon echt vaak. I wordt al bijna 3 weken wakker met een droge luier of een paar druppels en geeft dan aan dat ze naar de wc wil. Daar gaat ze dan gelijk plassen. Eerst dacht ik dat het toeval was maar het is dus al bijna 3 weken elke dag zo.
    Voor overdag wil ik haar ook in de zomer zonder broek laten lopen.

    Zou het voor J misschien helpen als je eerst met hem afspreekt dat hij een cadeautje krijgt als hij bijvoorbeel een x aantal keer per dag gedurende een week naar de wc is geweest ongeacht of hij iets gedaan heeft? Zodat hij het effect ziet? En dat je daarna met hem afspreekt dat het bij zoveel keer plassen/poepen weer een cadeautje is.
     
  7. Me88

    Me88 Bekend lid

    5 apr 2013
    574
    23
    18
    Noord-Holland
    Ik snap dat jullie nu even wachten.
    Hopelijk kunnen jullie straks iets met de uitslag en is het niets erfelijks.

    Wat goed dat I. 's nachts al droog is.
    Ik denk dat het idee wat jij noemt nog te lastig is. Hij is momenteel heel erg bezig met gisteren, vanochtend, morgen etc. Maar merk dat het nog wel moeilijk is.

    Wie weet ga ik van de zomer van 2 kids in de luiers naar allebei zonder... zou fijn zijn haha
     
  8. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ah ja snap ik! Voor je het weet is het zomer en dan gaat het vast lukken :). Zou wel helemaal ideaal zijn als je ze allebei zindelijk krijgt in de zomer. :D leuke uitdaging ;)
     
  9. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    @Bailief: lekkere gang van zaken daar bij het Radboud ook weer zeg (miscommunicatie?). Niet te geloven.. zo frustrerend om steeds van voor af aan alles uit te moeten leggen en het idee te hebben dat ze toch maar met een half oor luisteren en hun eigen conclusie al lang klaar hebben. Klinkt me helaas maar al te bekend in de oren.
    Maar wat goed dat die arts uiteindelijk toch heeft overlegd met een andere arts en er besloten is een genetisch onderzoek te doen! Hopelijk krijgen jullie over een paar maanden dan eindelijk antwoorden op jullie vragen.

    @Me88: Ja echt hè? Ik kan het ook nauwelijks geloven dat de tijd zo snel voorbij is gegaan. Soms wou ik wel even terug in de tijd. Gelukkig heb ik vrij veel foto's gemaakt de afgelopen jaren en ik haal dan ook met enige regelmaat de albums erbij om door te bladeren. Z vindt het ook leuk om zichzelf te zien :) Hij vraagt me wel vaak waar ik "toen" was als hij alleen zichzelf op een foto ziet :D

    Wat betreft het droogblijven; misschien is het inderdaad makkelijker te wachten totdat het zomer is, maar je zou ook een tijdje op gezette tijden met hem naar de wc kunnen gaan zodat er even aandacht is/ herinnering is van het naar de wc moeten gaan en dan kijken of dat helpt.
     
  10. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Zigzag, heel frustrerend ja.
    Ze vragen ook altijd vanaf wanneer ik het idee had dat er iets aan de hand was met I. Mijn antwoord is vanaf dat ze één jaar was ongeveer. Vervolgens vragen ze waarom ik dat toen al dacht. Daar zeg ik dan op dat het een gevoel was. Ik had toen nog geen duidelijke aanwijzingen. Nou ik kan je vertellen dat ik mening wenkbrauw omhoog heb zien gaan bij dit antwoord. Maar ik kan er ook niks aan doen ;)

    Ik zal jullie op de hoogte houden! 9 oktober hebben we een telefonische afspraak staan voor de uitslag.

    Hoe is het nu met jou?
     
  11. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    @Bailief op naar oktober dan. Jullie wachten al zo lang maar nu lijkt het einde van dat wachten eindelijk in zicht. Wel fijn dat ze ook gelijk een datum hebben gegeven i.p.v. iets vaags van "in het najaar" o.i.d.

    Hier gaat alles zijn gangetje. Nog een weekje schoolvakantie en dan mag meneertje weer 2x per week naar de psz. Misschien is het erg dat ik het zeg, maar ik kijk echt wel uit naar even een uurtje voor mezelf. Z heeft weer een fase van grenzen opzoeken dus het is sommige dagen best vermoeiend. Hij is ook echt boos/ gefrustreerd als hij merkt dat ik voet bij stuk houdt. Hoort er allemaal bij ;) Gisteren lekker buiten geweest.. geef hem een blik en veger en hij vermaakt zich prima met blaadjes etc die hij tegenkomt. Grote hilariteit toen hij een slak vond. Heerlijk dat ze soms nog zo onbevangen en echt kind zijn. Het gaat allemaal veel te snel voor mij, ik probeer zoveel mogelijk te genieten.
    Ik kreeg afgelopen week uit het niets de vraag hoe baby'tjes gemaakt worden... Die had ik niet zien aankomen :D
     
  12. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Hoe is het met iedereen? :)
    Hier gaat het z'n gangetje. Ik heb even niks bijzonders te melden en dat is in ons geval vooral goed denk ik :p

    @zigzag absoluut niet erg dat je uitkeek naar de dagen dat Z weer naar de psz kon. Volkomen normaal ;). I is 4 dagen van 9 tot 2 weg en zelfs ik kan er soms naar uitkijken. Meestal niet hoor, maar als ze een weekje thuis is dan geniet ik zo van die eerste dag dat ze weer even naar school is :D
    Heerlijk hè hoe ze buiten kunnen spelen. I is altijd helemaal in haar element als ze buiten speelt.
    Hahaha die vraag, fijn :rolleyes: Wat heb je gezegd?

    Fijne moederdag allemaal morgen! :)
     
  13. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    @Bailief hier gaat alles ook zijn gangetje. Zijn een paar dagen weggeweest, hebben het heel fijn gehad maar sinds gister ben ik weer non-stop misselijk en draaierig.. Is meestal zo als ik een paar iets drukkere/intensievere dagen heb gehad dus ik had er al iets rekening mee gehouden. Hopen dat het snel weer weg is.

    Wat betreft zijn vraag.. nou.. het leek me geen goed idee om bij het begin te beginnen. Mijn dondersteen onthoudt alles en zou het dan zo maar, in detail, aan anderen kunnen gaan vertellen als het hem weer invalt.. in de supermarkt of op de psz.. of op straat aan vreemden. Ik heb dus gewoon gezegd dat baby's groeien in de buik en als ze groot genoeg zijn of geen zin meer hebben om nog langer in die buik te blijven ze eruit komen. Toen wou hij nog weten hoe ze dan in de buik komen.. ik heb er wat overheen gepraat en gezegd dat ze daar nu eenmaal groeien. Toen ben ik snel van onderwerp gewisseld. De verdere uitleg komt nog wel eens. Voor nu nam hij genoegen met mijn info :D

    @Saar22 @Me88 @Staffie84 @xDoo @Prutske Hoe is het met jullie?
     
  14. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ach wat vervelend @zigzag , naar dat je het zo moet bekopen. Gelukkig hebben jullie het wel fijn gehad!

    Haha verstandig dat je het bij deze info hebt gehouden. Dan kun je je voorbereiden voor de volgende keer :D
     
  15. Prutske

    Prutske Fanatiek lid

    9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Hoi hoi,

    Ik krijg ineens geen meldingen meer als iemand hier een bericht zet.
    Moet ook zeggen dat ik vrij druk ben op het moment.
    ben druk op het werk en met het organiseren van onze familie voor ongeveer 40 personen.

    In ons eigen gezinnetje gaat het heel goed. Maar zeker ook blij dat L 2 X Per week naar de psz gaat. Ook voor hem zelf. Hij word er goed uitgedaagd en leert netjes in de groep te zijn.

    bailief, fijn dat alles zijn gangetje gaat. Lijkt me een goed teken.

    Zigzag, wat balen dat je het gelijk moet bekopen als je een paar dagen weg bent. Beterschap.

    Fijne vraag idd. Hier vooral nog bij de oudste dit soort vragen. Die weet al heel goed waar de baby groeit en waar die uitkomt. Gelukkig nog niet de vraag gehad hoe die erin komt.

    Ik ga het weer proberen bij te houden
     
  16. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ik tegenstelling tot wat ik eerder schreef over het wachten.. ik ben zwanger! Volgens mijn berekening morgen 4 weken dus nog heel pril. Maar ik ben mijn nod al voorbij, dat voelt toch fijn.
    We hebben een ronde gewacht maar kwamen daarna tot de conclusie dat langer wachten eigenlijk onzin is. Wat er ook met I is, het is niet iets wat veel voorkomt anders zouden we al wat antwoorden hebben. Overal waar we komen wordt de vraag steeds groter. De hulp voor haar loopt al een hele tijd en het gaat goed met haar. Ik ben heel blij dat ze in februari een broertje of zusje zal krijgen als alles goed mag gaan :)

    Prutske, wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie. Volgens mij ben jij altijd druk ;)

    Zigzag, hoe is het met jou?
     
  17. Prutske

    Prutske Fanatiek lid

    9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Wauw, Bailief gefeliciteerd!!! Wat een super goed nieuws!!

    Ik ben idd nogal een bezige bij.
    Ik ben heel graag met vanalles bezig. Ik vind ook alles leuk behalve poetsen
    Daardoor pak ik ook regelmatig net iets te veel gelijk aan en dan gaat het wel eens even mis.
    In het begin van het jaar en in oktober en november werk ik meestal wat minder. Maar dan ga ik thuis inhalen. Verven enzo. Maar ook lekker leuke dingen doen met de mannen.
    En het is nu eenmaal zo dat mijn man in de horeca werkt en ik er dus s avonds meestal alleen voor sta.
    En dat met 2 keer per week zwemles betekent dat ik lekker door kan.
    Gelukkig mag L dan naar oma kan ik lekker even uitrusten in de kantine van het zwembad.
    We zijn nu een jaar bezig met F zijn zwemles en met een beetje mazzel mag hij 1 juli afzwemmen voor zijn c diploma.

    Als ze eenmaal naar school gaan begint het getij. Afspreken, halen en brengen, feestjes, zwemles, sport clubjes enz.

    Maar ik geniet ook echt wel heel erg van mij mannen hoor.
     
  18. Staffie84

    Staffie84 Fanatiek lid

    10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Bailief
    Gefeliciteerd!!!!


    Meiden, ik was jullie helemaal kwijt!
    Wat is het hier veranderd zeg
    Ik zoek me gek...vooral op mobiel en daarmee zit ik toch het meeste op internet

    Maar goed...wellicht als ik weer wat actiever wordt het me hier ook wat makkelijker afgaat.

    Met N. Gaat het super! Echt een dame aan het worden, zo wijs en begin toch wel te merken dat ze toe is aan meer uitdaging. Ze gaat nu een extra ochtend naar het kdv naar de peutergroep en dat doet d'r echt goed.
    Spelen met d'r zus kan ze gelukkig ook steeds meer en dat gaat gelukkig ook zonder ruzie haha

    E. Is afgelopen donderdag 1 jaar geworden ook al echt baby af. Het gaat zo bizar snel!!

    Ik ga is proberen of ik een foto kan plaatsen


    En daarnaast....Als alles goed blijft gaan..kan ik opnieuw met @Bailief in een groepje
     
  19. Staffie84

    Staffie84 Fanatiek lid

    10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Kijken of het lukt
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Prutske, pfoe wat heb jij een vol programma! En dat zal nog lang niet minder worden. Je hoeft je in ieder geval nooit te vervelen :D

    Staffie, gefeliciteerd met E! 1 jaar alweer, wat vliegt de tijd. En begrijp ik het goed dat ik je mag feliciteren met je zwangerschap? Dat zou wel leuk zijn, samen in een groepje :D.
    Wat heb je prachtige meiden zeg! En wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie!

    Bedankt meiden!!
     

Deel Deze Pagina