jarig eind augustus

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door fafa, 27 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier doen we alles vóór de vakantie.

    Bij mijn kinderen in de klas zijn 14 kinderen jarig in juli en augustus. En ze vieren allemaal hun verjaardag op school vóór de vakantie (echt elke dag een feestje) en de meeste hun kinderfeestje ook.
    Op een of andere manier was dat het eerste jaar zo gegaan, en dan blijft het omdat ieder kind in elk schooljaar jarig wil zijn.

    Uitnodigingen doen we nooit via school. Alle kinderen brengen deze rond en vragen persoonlijk aan de deur of degene wil/kan komen op het feestje.
    Daarnaast hebben we een klas-app, daarin zitten sowieso telnr's van alle ouders.

    Traktaties op school plant de juf in, het lijkt me ook niet werkbaar als kinderen in de ochtend ineens verschijnen met traktaties zonder overleg?
     
    tuc vindt dit leuk.
  2. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Dat je daar nu al over nadenkt....
    Mijn ene dochter is begin augustus jarig. Op de eerste dag van het nieuwe schooljaar overlegde ik met de leerkracht wanneer het trakteren het best uitkwam. En het feestje organiseerde ik gewoon een paar weken daarna.
     
  3. manoontje

    manoontje Bekend lid

    13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Mijn zoontje is van 17 augustus. Trakteren doen wij aan het begin van het schooljaar. Dit namelijk eens gedaan, en dan blijft het zo aangezien je bij ons niet 2x per jaar mag trakteren. Ik overleg dit meestal in de eerste week met de nieuwe juf/meester, en trakteer dan de week erna.
    Feestje doen we net hoe het uitkomt. Heb het een keer voor de zomervakantie gedaan, maar afgelopen keer was het eind september. Dit jaar doen we het denk weer voor de zomervakantie. Ligt er ook aan of we al iets weten, anders gebruiken we de zomervakantie om er over na te denken...;)
     
  4. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Mijn oudste is eind juli jarig. Trakteren is hier normaal gesproken voor de vakantie voor alle kinderen die in de vakantie jarig zijn. Kinderfeestje hebben we tot nu toe (op een keertje na) ook altijd voor de vakantie gedaan.
    De jongste is begin september jarig (al twee keer in de eerste week na de vakantie), haar feestje doen we vaak een paar weken later en trakteren wel op de dag zelf, maar dat overleg ik dan wel met de juf (er zijn in haar klas veel kinderen in september jarig).
    Uitnodigingen zou ik gewoon in de vakantie rondbrengen, op school geven is hier sowieso niet de bedoeling.
     
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    Hiee ook een augustuskind. Trakteren in overleg met leerkracht na de vakantie. Kinderfeestje na 3/4 weken
     
  6. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier ook 2 aug kinderen. Het school feestje is net voor de vak anders zijn ze dit jaar in de klas niet jarig geweest. Kinderfeestje komt net erna. Ook omdat het met mijn werk niet goed uitkomt in juni en ze in de een na laatste week jarig zijn. Vorig jaar ook net na de vak.

    Owja: uitnodigingen deed ik op begin van vak rondbrengen met dochters.
     
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Nog niet van toepassing maar: Mijn jongste dochter is van eind augustus, mijn jongste zoon van half juli. De laatste zal ergens in juni/juli een feestje krijgen als ie naar school gaat en dan trakteren, mijn dochter in september.
    Heb het nu al met de oudste 2: de een viert het voor de mei vakantie, de andere erna. Er zit nl 3 weken tussen de verjaardagen en 2 feestjes, verjaardagen en traktaties maken in 1 maand is een beetje teveel, dan word ik gek.;)

    Ik zie het ook al 3 keer feest: 1 keer je echte verjaardag, 1 keer trakteren en 1 keer kinderfeestje :thumup:
     
  8. Jenala

    Jenala Fanatiek lid

    16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn zoontje is 7 augustus jarig. Dit jaar trakteert hij voor de zomervakantie, omdat hij van de groep af gaat naar de kleuterschool. En het lijkt me ook niet handig om in het nieuwe schooljaar, op een nieuwe school gelijk te gaan trakteren.
    Ik weet dat mijn buurjongen ook altijd voor de vakantie trakteert en die is toevallig ook 7 augustus jarig.
     
  9. Nicki88

    Nicki88 Nieuw lid

    15 mei 2018
    1
    0
    1
    Vrouw
    Heey,

    Ik las een bericht van je van al lang geleden over een hormoonloze creme uit turkije.. weet je misschien nog hoe die heette? En was die toevallig doorzichtig? Ik heb creme gehad van iemand ook uit turkije maar ik weet de naam er niet van.. me schoon broertje gaat a.s zaterdag naar Turkije en die wilt hem graag meenemen voor mij..

    Groetjes nicki
     
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dit deed ik ook. Of in overleg juist erna, maar dat is geloof ik maar 1 keer gebeurd.
     
  11. wendyw80

    wendyw80 Fanatiek lid

    8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Oudste is 10 Augustus jarig,andere jaren was het feestje en het trakteren na de vakantie.
    Dit jaar doen we het voor de vakantie omdat ze na de vakantie op een andere school gaat starten.
    Vakantie valt vroeg hier dus eind Juni al het feestje/trakteren.
    Feestje thuis vieren we wel rond haar verjaardag.
     

Deel Deze Pagina