Vloeken!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Er moet even wat van mijn hart.

    Het valt me op dat er op dit forum (en vast ongetwijfeld op meerdere forums) vaak gevloekt word.

    Ik wil even zeggen dat ik dat best vervelend vind.

    Vaak word de naam van Jezus gebruikt en ik vind dat gewoon niet nodig!

    Kan hier rekening mee gehouden worden?
     
  2. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Ben het helemaal met je eens!
    Vind het niet netjes en respectloos.
     
  3. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.467
    1.654
    113
    Brabant
    het valt meniet erg op, hier op het forum. Wel in het gewone leven, en ik vind het ook niet fijn. Jezus is voor mij niet zomaar een naam die je even roept, het is voor mij een naam waar mijn hele leven aan vast hangt.
     
  4. Dora en Boots

    Dora en Boots Niet meer actief

    Misschien lees ik in de verkeerde topics maar valt mij nou niet echt op....
    Ik doe het zelf in ieder geval niet:D
     
  5. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik vind het hier op het forum wel meevallen. Ik hoor het juist meer gewoon buiten op straat.

    Tja het woord Jezus, denk dat dit altijd en overal een knelpunt blijft. Denk niet dat hier erg veel aan te doen is. Wat voor de een een overtuiging of levenswijze is, ligt voor de ander lekker in de mond. Ben wel van mening dat men rekening met elkaar moet houden.
     
  6. Female

    Female Niet meer actief

    Ik vind het erg overdreven, volgens mij gebeurd het hier nauwelijks op het forum
     
  7. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nou, vind het eigenlijk ook erg meevallen. Ik hou er zelf redelijk rekening mee, zal hier ook echt niet snel *gvd* gaan 'roepen'.. Maar woorden zoals 'jezus' gebruik ik wel, is voor mij niet eens zozeer een vloekwoord maar meer een ehm.. hoe zeg je zoiets?;) Nouja, zoals Elvira zei 'ligt lekker in de mond'.
    Moet eerlijk zeggen dat ik dat soort woorden ook gewoon blijf gebruiken, ik vind hier ook wel eens bepaalde dingen respectloos maar net zoals met veel dingen op dit forum, ene oog in en het andere weer uit:)
     
  8. penelopea

    penelopea Bekend lid

    31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik vind ook helemaal niet zo veel gevloek hier? Het valt me erg mee.
     
  9. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ik vind het hier best meevallen op zich.
    Maar ik heb een manager!!!
    Die vloekt dus bij elke zin , dan denk ik wel eens, van denk je wel na wat je zegt:S
     
  10. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Was me niet opgevallen en zit nu te denken of ik dat misschien ook wel eens doe, maar denk het niet. In het dagenlijks leven wel...maar ben toch geneigt om sneller "jeeetje" te zeggen (potjandorie, potverdikkie, driedubbeltjes, etc.)
    Vind het trouwens ook niet echt vloeken. Meer een aanroep (voor hulp/steun oid?). Net als dat sommigen "godtegod" zeggen als er wat ergs gebeurt is bvb. Is heel wat anders als gvd bijvoorbeeld.(als je begrijpt wat ik probeer te zeggen. En excusses als je aanstoot neemt aan de woorden die ik nu gebruik maar op n andere manier is t niet uit te leggen.)
     
  11. Mime28

    Mime28 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Het valt mij eigenlijk ook niet zo op hier. Maar goed denk ook niet dat het echt nodig is om wel te vloeken
     
  12. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    We zitten op een openbaar forum, niet in 'n kerk.

    Alle respect voor alle geloven en overtuigingen en ik vind het gevloek hier ook erg meevallen, maar idd, wat voor de één iets met 'n overtuiging van doen heeft, is voor de ander een woord dat toevallig lekker bekt.

    Open een topic voor christelijke mamma's bijvoorbeeld en lees de rest niet of probeer een iets hardere huid te kweken.
     
  13. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Ik las net in een reactie van iemand 3x het woord Jezus in 1 zin. Hoewel ikzelf totaal niet gelovig ben en ook regelmatig vloek (binnensmonds als de kids erbij zijn;)), vond ik dit toch wel wat ver gaan. Iedereen mag zeggen wat hij wil, begrijp me niet verkeerd, maar een klein beetje rekening houden met mensen voor wie Jezus of God meer betekenen dan een vloekwoord, is toch niet zoveel moeite?
     
  14. Monique4

    Monique4 Niet meer actief

    Ben het hier eigenlijk wel mee eens. Niet dat je hier ronduit moet lopen vloeken, maar come on, het is idd een openbaar forum met verschillende geloofsovertuigingen. Dan kun je niet verwachten dat iemand het woord'* gvd* of jezus niet zegt... alleen omdat er mensen zijn die in god geloven...
    Heb ook trouwens nog niemand zien vloeken ofzo op t forum...
    Niet da
     
  15. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    nou het was mij ook nog niet opgevallen hoor. ligt er misschien aan wat je precies onder vloeken verstaat. kijk als er bv staat dat je iets klote vind vind ik dat niet vloeken. en moet zeggen dat ik Jezus ook niet vaak voorbij zie komen. wel bv OMG maar dan wordt er op dat moment zeker geen gevloek meebedoeld. en echt gevloek zoals GVD? nou is mij nog nooit opgevallen.
     
  16. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    oja en wat misschien dan meer een idee is. spreek iemand er gewoon met een pb op aan. want volgens mij zijn het echt maar heeeel weinig mensen die misschien af en toe eens vloeken;)
    en waar ik me trouwens meer aan erger is dat expres ( lees dus ook expres) foute speling zoals fff, w8te en al die andere onleesbare straattaal
     
  17. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

    ben ik het wel mee eens, trouwens ik heb een zwaar gelovige vriendin en die roept om de haverklap jesus of omg (oh my god) en die zit toch echt elke week in de kerken ziet daar niets mis mee...

    Gelovige amerikaanse kennissen zitten ook altijd met hun gejesus ik zie daar niet echt iets verkeerds in.

    Ik zou ook kunnen zeggen dat ik het woord "kankeren" heel vervelend vind maar het is toch een "normaal" nederlands woord inmiddels (al vind ik het niet kunnen)

    En ja soms omschrijft "he wat rot voor jullie" niet maar is het "shit wat klote voor jullie zeg" dat is naar mijn mening geen schelden maar dan volstaat "rot vinden" gewoon niet..

    Ik denk idd dat je dan naar een forum moet gaan waarbij geloof voorop staat, kijk elkaar uitschelden ben ik ook niet zo van maar ik denk echt dat er een beetje overdreven word... volgens mij zijn de mods ook zo streng hier dat alles wat op schelden lijkt zoiezo verwijderd word (waar ik dan van baal want ik heb liever een oprecht stukje met een klein vloekwoordje erin als een fake stukje met nette woorden... das allemaal zo leeg en oppervlakkig soms..
     
  18. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Het zal wel aan mij liggen maar dat heb ik hier nou nog nooit gelezen..:(
     
  19. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wahahaha wel erg grappig want heb toevallig vanmorgen een pb gekregen van een medeforum gebruiker over 1 topic van mij waarin ik vaak het woord jezus heb grbuikt!
    Het eerste en het enige denk ik want gebruik het zelden of nooit! Het is me in die zin ook niet opgevallen dat ik gewoon stom verbaasd was in dat topic.
    Ik vind overigens dat heir bar weinig gescholden wordt.
    Overigens had ik beetje tjeetje/jeetjes.tsezus kunnen schrijven want dat was hetzelfde geweest....

    Denk overigens dat als je het echt bond maakt je het ook wel te horen krijgt van moderators.
    En ik ben idd van mening; kweek een wat hardere huid! We leven in 2009 en niet in 1800 waarvoor je voor schelden gestraft zou kunnen worden ;)
     
  20. elmo28

    elmo28 Fanatiek lid

    11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Ik vind het ook niet nodig om 3 keer jezus in 1 zin te zeggen ( komt hier weleens voor in zo'n ruzie topic.)
    Maar ja...
    Ik geloof zelf ook maar vind niet dat ik anderen daarmee lastig moet vallen.
    Als je het niet wilt lezen dan ga je gewoon een ander topic lezen.
    Je kunt niet verwachtten dat iedereen gelovig is.
     

Deel Deze Pagina