Jollein deken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door pientje1, 14 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pientje1

    pientje1 Niet meer actief

  2. Anne1988

    Anne1988 Actief lid

    20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Wij hebben ook een dekentje van Jollein, in fuchsia. Tot nu toe is 'ie warm genoeg, maar wij hebben ook een heel warm huis.
    Het is nog niet uitgewassen geweest (word toch niet snel vies zoiets), maar tot nu toe is de kwaliteit gewoon naar wens.
     
  3. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb een jolein wiegdeken. Die ligt dubbel omdat hij te groot is voor de wieg, dubbel is hij nu overdag beneden (19 graden ) warm genoeg. Voor boven (17 graden ) zou ik twijfelen of er niet nog een dekentje bij moet. Hij is heerlijk zacht, nog niet gewassen idd.
     
  4. Aislyn

    Aislyn Fanatiek lid

    16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik heb ook dekentjes van Jollein, ik heb er twee, zodat je ze dubbel kunt doen als het heel koud is. Maar ik heb ook een slaapzakje, en dat kun je natuurlijk ook combineren met een deken als het heel koud is.
     
  5. anouk79

    anouk79 Fanatiek lid

    13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Wij hebben ook jolein dekentjes. Toen ze net geboren was vouwde ik hem dubbel en nu als het straks kouder word leg ik er 2 op elkaar. Na het wassen blijven ze erg mooi.
     
  6. MMM74

    MMM74 Fanatiek lid

    18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik heb ook Jollein maar ik vind ze na het wassen wel stugger worden. Die van de HEMA bijvoorbeeld blijven heerlijk zacht (wij hebben geen droger). Maar ik vind dat stugge niet erg, hierdoor kan ik lekker strak toedekken. Qua warmte vind ik het prima. Je kan er idd nog een slaapzakje onderdoen als dat nodig is. Ze zijn m.i niet kouder of warmer dan andere dekens. Ik heb er ook een van prenatal maar die is even dik. Die wordt trouwens ook wat stugger na het wassen.
     
  7. pientje1

    pientje1 Niet meer actief

    Dan ga ik hem bestellen, want jullie zijn tevreden zo te lezen. Bedankt voor de reacties! :)
     
  8. sarahtj3

    sarahtj3 Fanatiek lid

    8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ik heb hem ook sinds vorige week in huis.. de lichroze... hijs heel lekker! Maar de ervaring moet nog even wachten...tot maart ;)
     
  9. Theebeeb

    Theebeeb Niet meer actief

    Ik wil dit dekentje ook graag maar dan de donkerblauwe.
    Die verkopen ze bij bol.com ( beetje gek ;) )
    Maar hij kost daar 30,99 echt heel raar. Dan geen verzendkosten.
     
  10. sarahtj3

    sarahtj3 Fanatiek lid

    8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ah jammer... want bij babydump is het bij besteding van 20 of 25 ook gratis verzending...
     
  11. KilleLove

    KilleLove Nieuw lid

    14 okt 2012
    2
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb ook de jollein dekentjes van baby-dump
    Heb ook het volledig pakketje voor het ledikantje.

    Nu lees ik dat jullie het afraden het al te wassen?
    Geld dit voor alle beddengoed? Want hier zit iedereen maar te vertellen dat alles maar ook alles al gewassen moet zijn voor dat de baby het aan mag doen.

    Enige raad hierover ?
     
  12. lies276

    lies276 Niet meer actief

    op zich moet/ mag je alles uitwassen wat direct met het babyhuidje in aanraking komt.
    bij de productie van textiel wordt er vaak een soort stijfsel gebruikt wat ervoor zorgt dat het er in de winkel netjes bij ligt/ hangt.
    baby's kunnen hier alleen allergisch op reageren.
    vandaar het advies om alles van tevoren uit te wassen.
    een dekentje,een boxkleed, enz. hoeft dus niet persé uitgewassen te worden.
    kleding, hydrofiele luiers, lakentjes ed was je dan weer wél uit.
    de spulletjes worden er tenslotte niet mooier van.
     
  13. KilleLove

    KilleLove Nieuw lid

    14 okt 2012
    2
    0
    0
    Middelburg
    Ah oke dankje voor de snelle reactie ik ben nu vollop aan het wassen begonnen
     
  14. Lady7

    Lady7 Niet meer actief

    ik heb ze uitgewassen en zien er nog prima uit! tijdens gebruik was ik ze neit zo heel vaak, zit toch een lakentje overheen :)
     
  15. Theebeeb

    Theebeeb Niet meer actief

    Ik kom net uit de babyzaak en ben lichtelijk wat in de war. Ik zou een jollein ledikantdeken kopen van katoen.
    Nu zei die mevrouw dat babys altijd in het begin 2 dekens over moeten in het ledikant. En dan het liefs een combi van een katoenen en bijv een wol. Of ipv wol een fleece deken.
    Ik weet het niet wat ik nu moet doen met die dekentjes allemaal.
    Ik dacht echt dat 1 deken wel genoeg was. Ik wil er een tweede bij als reserve.het dekentje wat ik al heb is van babys only en is van katoen.
    Wat zouden jullie doen?
     
  16. prachtigwonder

    prachtigwonder Niet meer actief

    nee hoor op het begin kan je het dekentje van jolein gewoon nog dubbel doen;) dan zijn het er eigenlijk ook 2;)
    de kleine heeft altijd nog een warm kruikje. en de verwarming staat als het goed is ook aan.
    fleece zou ik zeker niet doen want dat ademt niet.
    de joleindekens zijn echt dik genoeg met een lakentje hoor.
    gewoon als de kleine net is geboren dubbel doen. de dekens zijn best groot dus kan makkelijk:)
    de mensen in de winkel willen jou gewoon graag verkopen;)
     
  17. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
    Ik heb de jolein duo deken besteld. Dit zijn er twee die je dmv klittenband aan elkaar kunt maken. In de zomer pak je de enkele variant :). Zo hoef je hem niet dubbel te doen en hij is nu in de aanbieding van €29,95 voor €14,95!

    Jollein Duo Deken Ecru 60 x 80 cm | Dekens | Baby-Dump

    P.s. Bij ons hadden ze m niet in de winkel (keken me erg dom aan toen ik de aanbieding van de site op mn iphone liet zien) dus hem m online besteld
     
  18. prachtigwonder

    prachtigwonder Niet meer actief

    kan idd ook alleen hebben ze die alleen in het creme.
    als ze dat oke vind is het opgelost:)
     
  19. pientje1

    pientje1 Niet meer actief

    Ik heb hem binnen en hij is lekker zacht! Inderdaad niet zo heel dik, maar in het begin leg ik hem dubbel.

    @ Lady7: Blijft hij zacht na het wassen? Heb je hem in de droger gedaan?
     
  20. Lady7

    Lady7 Niet meer actief

    Bij mij issie nog heerlijk zacht, heb m niet in de droger gedaan, gewassen op 30 graden en gecentrifugeert en daarna over een rek gehangen. (geen knijpers gebruiken!)
    Heb ook geen wasverzachter gebruikt.
     

Deel Deze Pagina