Jennifer Lopez zou IVF nooit overwegen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Umm85, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Jennifer Lopez zou IVF nooit overwegen

    AMSTERDAM – Zangeres en actrice Jennifer Lopez zou als ze geen kinderen had kunnen krijgen, nooit IVF overwegen. “Ik heb het gevoel dat je niet moet knoeien met dat soort dingen.”

    Dit zegt de actrice in een interview met de Elle, zo meldt de Britse krant de Daily Mail. Ze noemt zichzelf erg ‘traditioneel’. “Zo ben ik opgevoed.”
    Lopez zegt het geaccepteerd te hebben als ze geen kinderen had kunnen krijgen. “Ik geloof in God. Als het gebeurt, dan gebeurt het. Zo niet, dan niet.”

    De zangeres had echter geluk, want ze beviel in 2008 van de tweeling Max en Emme. Ze kreeg de kinderen samen met haar man Marc Anthony.

    nu.nl
    ----------------------------------------------------------------

    Vind dit zoiets.. grrrr.. altijd makkelijk praten wanneer je niet in hetzelfde schuitje zit als al die moeders die wel afhankelijk zijn van ivf of andere behandelingen.
     
  2. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo veel van, omdat ik er altijd vanuit ben gegaan dat ze zelf ivf heeft gehad. Nergens op gebaseerd hoor, maar toch. Vind het ondoordachte uitspraken maar ik verwacht ook niet anders van deze ééncellige ;)
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk dat er genoeg vrouwen zo denken hoor. En natuurlijk is het 'gemakkelijk' om dat te zeggen als je 2 kinderen hebt, maar dat geld voor iedereen.
    Ik denk dat er veel mensen zijn die zeggen iets 'nooit' te doen, totdat ze in een situatie zitten, waarin het ineens de enige optie is.
    Ik vind deze uitspraken dan ook niet aanstootgevend.
     
  4. Mimi85

    Mimi85 Actief lid

    13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik blijf me verbazen over celebs.
    Nou wordt IVF in verband gebracht met traditioneel zijn en geloven in God. Genoeg mensen die geloven in God en toch IVF-en.

    Ach ieder zn ding heh....:D
     
  5. s1980

    s1980 Fanatiek lid

    24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    zij heeft makkelijk praten......
     
  6. kleintjevoorons

    kleintjevoorons Fanatiek lid

    9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik zag het stukje net op nu.nl en wou het hier gaan posten. maar dus meer oplettende ZP-ers.

    Ik vind zo'n uitspraak echt niet kunnen. Ze heeft geen idee wat voor impact het op iemands leven heeft om geen kinderen te kunnen krijgen via de natuurlijk weg. En zeker als je zelf al gezegend ben met 2 gezonde kinderen kan je zo'n mening beter voor jezelf houden. Conclusie: BELACHELIJK
     
  7. Truus21

    Truus21 Niet meer actief

    Belachelijke uitspraak..
     
  8. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Waarom zou je dit niet als mening mogen hebben?
    Natuurlijk weet je niet wat het is tot het je over komt maar dat geld voor duizend en een dingen waar iedereen toch ook hun eigen mening over heeft.
    Vind het juist een beetje kort door de bocht om te zeggen dat iemand deze mening niet mag hebben omdat ze niet weet wat het is.
    Dan zou bvb iemand ook geen mening mogen hebben over verkracht zijn of mishandelt zijn tot ze daar zelf mee te maken hebben (gehad).
    Daar heb ik wel mee te maken gehad maar ga ook niet zeggen dat iemands mening er over niet kan omdat ze zelf niet in het zelfde schuitje zitten.
    En geloof me de meningen van sommigen hier over doen behoorlijk pijn met tijd en wijle!
    Bvb dat het mn eigen schuld is dan had ik maar bij mn ex weg moeten gaan.
    Tja.. idd als ik weg gegaan was was ik niet (meer) geslagen..
     
  9. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat dacht ik dus ook, dat ze zwanger is geworden via ivf. Ook geen idee waar ik dat gehaald heb...

    Ik ken nog mensen die IVF niet zien zitten. Niet uit geloofsovertuiging, maar omdat het mentaal ook niet te onderschatten is.
     
  10. kleintjevoorons

    kleintjevoorons Fanatiek lid

    9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Misschien mag ze de mening wel hebben maar zo publiekelijk uitten vind ik niet helemaal correct. Maarja je weet ook pas hoe pijnlijk het is als je eenmaal met IVF te maken krijgt of het van dicht bij mee maakt. Mensen denken volgens mij te snel van.... dan doe je toch IVF....... niet realiserende dat 50% van de stellen na drie behandelingen zonder kindje of zwangerschap naar huis gestuurd worden.
     
  11. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik heb vrij gemakkelijk twee gezonde kinderen kunnen krijgen, gelukkig, maar als ik soms de lijdensweg zie die sommige mensen moeten doorstaan, vraag ik me af of ik zo'n zelfde weg verkozen zou hebben... Het lijkt me mentaal en fysiek zo ontiegelijk zwaar...
    Misschien zou ik dan ook wel denken 'dan heeft het niet zo moeten zijn'..Ik denk het wel, als ik mijzelf goed inschat, maar zeker weten doe ik 't niet natuurlijk, want ik zit goddank niet in die situatie.

    Er zijn iig genoeg mensen die zeggen 'zo zal god 't wel bedoeld hebben' en zich erbij neerleggen.. Dat vind ik niets zeggen over of anderen die keuze wel of niet zouden moeten maken... Ik denk dat zowel de ene als de andere keuze heel zwaar is..

    Maar ik denk ook dat 't te gemakkelijk is te zeggen 'ik zou zeker weten dit of dat doen' als je zonder problemen kinderen hebt gekregen..
     
  12. kleintjevoorons

    kleintjevoorons Fanatiek lid

    9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Soms is de wens een biologisch kind te krijgen sterker dan je eigen pijn grens...........
     
  13. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Ten eerste heeft ze makkelijk te praten omdat het gewoon lukt (of niet, maar dan beweerd ze dat).

    Ten 2de zijn er zat gelovigen die kinderloos door het leven gaan omdat je van God niet mag ingrijpen in de natuur. Evengoed zijn er daardoor ook weer veel erg grote gezinnen.

    Van mij hoeft deze dame geen ivf te doen als ze het niet wilt of zoals zij het beweert het niet nodig heeft. Maar zoals zij het omschrijft klinkt ivf eerder als iets vies/raars dan als middel om mensen toch hun langverwachte kindje te kunnen geven. En daar gaat deze dame aan voorbij.
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het een vrij normale uitspraak hoor. Iemand kan toch gewoon zo denken? Ik ken ook iemand die niet zwanger kon raken en geen ivf wilde. Ik kan het mezelf moeilijk voorstellen, want ik zou er alles voor over hebben, maar niet iedereen denkt zo! Voor iedereen ligt die grens ergens anders.
     
  15. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.808
    113
    Provincie Groningen
    Als ik eerlijk ben....het intereseert mij geen bal wat Jennifer Lopez hier van denkt.
     
  16. Het bijzondere vind ik wel dat ik een paar jaar terug telkens in bladen las dat ze zei dat ze wel bij IVF klinieken is geweest met Marc, maar uiteindelijk toch spontaan zwanger is geworden (yeah right). En dan nu ineens zo'n uitspraak? :D
     
  17. Aura

    Aura Niet meer actief

    Tja weet niet wat nou zo erg is aan deze mening?
    Ze heeft geluk idd...
    maar wij hebben ook lang moeten doen over een zwangerschap, en als het niet natuurlijk was gelukt hadden wij geen medische hulp ingeschakeld (niet om het geloof ofzo hoor) maar dan waren wij voor een adoptie traject gegaan.
    Vind dat iedereen het voorzich mag bepalen het wel of het niet, met de bijbehorende reden.
     
  18. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Uhn jennifer lopez is door ivf zwanger geraakt jeetje wat kletst die uit haar nek!
     
  19. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Natuurlijk kan je zo'n mening hebben.. maar vind het raar dat ze erg traditioneel is en zo is opgevoed en dat ze daarom geen ivf zou hebben toegepast. Hoe zijn mensen dan opgevoed die wel voor ivf kiezen? Totaal niet traditioneel?
    En verder vind ik het gewoon makkelijk gezegd wanneer je al 2 kindjes hebt.
     
  20. Trees

    Trees Niet meer actief

    Nooit moeder worden is voor vele koppels mentaal nog zwaarder dan het ondergaan van IVF.

    Voor velen is dit de enige optie om moeder te worden. Voor degene die zich verdiept hebben in adoptie, weten dat dit voor veel mensen in Nederland geen optie is.
     

Deel Deze Pagina