Juffen en meesterdag

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door panda86, 14 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Dinsdag heeft ons zoontje op school een juffen en meesterdag. Ze vieren dan de verjaardagen. Nu is dit voor ons de eerste keer. Ben je verplicht iets te geven? Hij heeft namelijk 4 juffen. Wat geef je ze dan? Wil er ook niet teveel aan uitgeven aan gezien het ook 4 gaat.
     
  2. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.413
    4.734
    113
    Bij ons wordt er altijd geld ingezameld, dit regelen de klassenmoeders. Verder krijg ik van sommige leerlingen apart nog een cadeautje, maar dit is zeker niet verplicht.
     
  3. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.062
    113
    Vrouw
    Bij ons op school zamelen de klassenmoeders inderdaad altijd geld in, en kopen hier van een kado.
    Op die manier krijgen de juffen een kado waar ze echt iets aan hebben ipv veel prullaria.
    Overigens mag je bij ons op school sinds dit jaar helemaal geen losse kado's meer geven.
     
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier bij ons op school ook een gezamenlijk cadeau. Meestal leggen alle ouders iets bij. Denk aan 1-2 euro zoiets. De klassenouder koopt er een leuks van en maakt meestal ook met alle kinderen één knutsel. Denk aan dingen als een gieter of klok met alle namen erop.

    Een deel van de kinderen maakt daarnaast zelf nog een tekening. Of nemen een bloem mee ofzo. Ligt er ook een beetje aan wanneer het is. Bij ons is verjaardag van de juf vaak eerder in het schooljaar. En dan doet iedereen in de regel gewoon mee met het centrale cadeautje. Aan het einde van het schooljaar willen veel kinderen / ouders ook nog een afscheidscadeautje geven. Meestal laat ik onze zoons iets tekenen / knutselen waar hun foto op staat. En dan een doosje chocola of luxe nootjes ofzo erbij.
     
  5. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Doosje chocolade of luxe nootjes in 4 voud word me wel beetje te gek. Toch bedankt voor je idee☺️
     
  6. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Hier geen klassenmoeders, heb nog nooit van het woord gehoord. Zoontje zit op speciaal onderwijs. Bijna alle kinderen gaan met de taxi. Vind ook zonde om iets te geven wat nutteloos is om welke reden dan ook.
     
    belize vindt dit leuk.
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Natuurlijk ben je nergens toe verplicht.

    Als je geen cadeautje kunt/wilt geven, kun je altijd nog je zoontje vier tekeningen maken en/of vier kaartjes maken/schrijven. En als je ook dat niet wil, dan niet. :)
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Dan doe je het niet toch?
    Hier ook klassenouders die war organiseren en dan doe ik wel mee, maar anders niet hoor. Vind het een beetje flauwekul.
     
  9. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Misschien voor iedereen een pakje leuke zomerse servetjes, een kaartje/tekening erbij van je zoontje dan een leuk lintje erom en klaar is Kees :)
     
  10. mosterd

    mosterd Actief lid

    7 okt 2013
    290
    86
    28
    Een zelf gemaakte knutsel of tekening is toch ook heel leuk. De juffen hier willen ook niet dat er iets gekocht wordt.

    Wij hebben samen in lege jampotten wat zaadjes en potgrond gedaan. Folie eromheen en klaar.

    Ook kun je van strijkkralen hele leuke dingen maken, of van zoutdeeg iets maken en dit dan afbakken in de oven.

    Bak samen koekjes.

    Ideeën genoeg zoals je merkt
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier maakt dochter zelf iets, bv mooie tekening of een knutselwerkje.
     
  12. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.139
    4.360
    113
    Home
    Je bent niet verplicht om iets te geven maar de meesten doen het hier wel op juffendag
    Mijn zoontje heeft 2 juffen en 1 gaat ook weg
    Op pinterest staan soms wel leuke ideeën
     
  13. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier verkopen ze bijv bij de jumbo leuke potjes met wat chocolaadjes of snoep met een leuke tekst erop als bedankje voor de juf. Iets van €2,50 per stuk.
    Geen geld maar wel een leuke attentie voor een jaar zorgen.
     
  14. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Bedankt voor de reacties. Ik voelde me een soort van verplicht iets te kopen. Vind ook jammer als ze daar niks mee kunnen. Ik ga ons zoontje aan het kleuren zetten. Vind hij gelukkig niet erg.
     
  15. palmie37

    palmie37 VIP lid

    8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Wij doen per kind 1 euro bij elkaar en kopen een leuke bon!
    Verder knutselen de kinderen meestal nog iets appart voor juf of meester.
     
  16. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.658
    1.188
    113
    Hier geven we iets zelfgemaakt. Dit keer een mok. Daarop is getekend met porseleinstiften.
    Natuurlijk is het niet verplicht. De kinderen vinden het altijd leuk.
     
  17. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zie dat juffendag vandaag al is,maar je bent zeker niet verplicht iets te geven hoor. Of laat hem een leuke tekening maken. Zijn de juffen net zo blij mee.
    Ik ben zelf klassenmoeder en zamel meestal geld in bij alle ouders waarmee we klassikaal een juffendagcadeau of afscheidscadeau kopen.
     
  18. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Hier vieren ze ook juffendag. Einde van het schooljaar en de verjaardagen. De klassenmoeder regelt geld voor een cadeau vaak een bon. En daarnaast een gezamenlijke knutsel.

    Verder komt ieder kind met een cadeau. Meestal chocolade of drop of thee. En veel winkels hebben speciale cadeautjes zoals de Hema. Sommige ouders pakken groter uit. Ik zie complete cadeaupakketten en geschenksets voorbij komen! Zeker als de juf iets extra's voor een kind heeft gedaan.

    Je kind met lege handen sturen is erg sneu. En iets dat juf kan gebruiken is toch geen rommel?
     

Deel Deze Pagina