Jullie huis, onze regels. SBS6

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Chocolat, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    #21 DastyQueen, 4 mrt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mrt 2018
    Ik ben nu aan het kijken. Het eerste wat mij opvalt is dat de Friese ouders (en dochters) behoorlijk wereldvreem zijn en best veroordelend over alles wat ze niet kennen. Alles wat voor hun niet normaal is noemen ze "stads".
    De moeder uit Utrecht heb ik tot nu toe nog niet echt een mening over.
    edit, maar wel weer beide gezinnen erg respectvol naar elkaar toe.
    Eigenlijk is dit de nette en fijne versie van jouw vrouw mijn vrouw.
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik vind het van het Friese gezin leuk dat ze zoveel samen doen. Maar ik vind het altijd best raar dat je je kinderen zo enorm veel mee laat werken in jouw keuzes. Zoals alle dieren elke ochtend, ik vind dat nogal wat. Geen drugs oke; maar geen drank vind ik wel een beetje zeurderig vooral op die leeftijd.
    Aan tafel eten zonder telefoon vind ik wel erg goed.
    Nagellak hoerenlak, komop hoor. Sommige mensen besteden graag iets meer aandacht aan hunzelf dan alleen wassen (want meer dan douchen doet dat gezin niet qua verzorging)

    Het andere gezin.
    Ik vind een vriendin relatie met je kind niet oke. Je hoort toch wel grensen te stellen en je kind echt op te voeden. Dat doe je niet door samen wiet te blowen en te zuipen.
    Wel vind ik dat er ruimte moet zijn voor experimenteren, liever onder mn eigen dak dan in de goot denk ik dan maar.
    Wel jammer dat ze zo vroeg al een kindje heeft, heel heftig om al zo'n jeugd te hebben en dan ook zo jong een kind.

    Maar, ik vond het een leuke aflevering. Ze gingen leuk met elkaar om.
     
    Loesje86 en DastyQueen vinden dit leuk.
  3. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.770
    4.733
    113
    Vrouw
    Echt twee uiterste..

    Bij het Friese gezin dacht ik: kom op, kan toch wel wat losser..

    En bij het andere gezin dacht ik juist dat iets van regels geen kwaad zou kunnen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  4. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik was wel onder de indruk. Ik vond dat Friese gezin heel fijn om te zien. Die meiden leken zo tevreden met hun leventje en de rust en die ouders ook zo gelukkig en gezellig met elkaar.

    De tweede aflevering was wel wat interessanter. Merkte dat ik de muzikantenfamilie erg fascinerend vond, waanzinnig jaloers op het educatieve/muzikale gehalte, maar ik schrok van het geloof... Die puberdochter van het 'losse' gezin zei: "Wat is dat voor heksenketel?" en die pa begon te lachen "Haha een hekselketel, absurd! En het is ook niet iets uit Harry Potter"-zoiets en ik vond het wel grappig, want zo absurd is een doopbekken nu eenmaal voor iemand zonder geloof :roflmao: Echt wel dezelfde klasse absurditeit als een heksenketel.
     
  5. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Friesland werd weer lekker vertegenwoordigt... Tjonge jonge, hoe wereldvreemd kun je zijn?
     
    Thea23, Robijn89 en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. pnirmal

    pnirmal Lid

    2 mrt 2018
    26
    51
    13
    Vrouw
    Gezien met een half oog was wel even interessant ! Aflevering van zondag gezien. De nuchtere Friese en het stadse.
     
  7. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Ik vind hoerenlak wel heel wat om te roepen. Heeft ze vast van haar moeder. Wat een tutten. Hoe komen die ooit aan een man:roflmao::roflmao: ja of net zo wereldvreemd.

    De dochter uit Utrecht is een puber met een kind. Maar ze werkt wel en daarnaast een studie :thumup:
     
    DastyQueen en Chocolat vinden dit leuk.
  8. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Nou dat hoerenlak sloeg nergens op :confused:, was juist een heel beschaafd kleurtje.
     
  9. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Weer een mooie aflevering.
     
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Nou dat gezin uit Krommenie kon ik echt niks in vinden. U tegen je ouders zeggen vind ik verschrikkelijk en afstandelijk. En steeds over netheid praten in huis maar hun huis zag er niet uit wat een zooi. Stonk er naar kattenstront. Nee dat gezin vind ik niks. Wij kregen de kriebels van die vrouw brrr
     
    lovewinnie, 2littlemonkeys en Chocolat vinden dit leuk.
  11. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Wat een verschil hè. Nee netjes vond ik het er echt niet alles in de douche moet blinken maar buiten een zooi en volgens mij lagen de matrassen op de grond op zolder. En dan die katten boven br.
    Vooral de regel deur op slot als ze te laat zijn met eten.
    Hier zijn de kinderen nog jong de oudste is 7 maar ze weet om 5 uur thuis als ze in de buurt is en ze is later dan wachten wij niet ze mag gewoon later komen aanschuiven alleen wachten wij niet als we klaar zijn zijn we klaar kan zij verder eten.
     
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Ik heb het nu voor het eerst gekeken, maar superleuk programma. Mijn twee oudsten (beide puber) keken mee en achteraf kreeg ik zo maar uit het niets een grote knuffel van mijn dochter haha. Ik geloof dat ze nu zag dat het hier zo slecht nog niet was.
    Met name vanwege dat ‘regels’-gezin. Wat een suffe regels. Douche afdrogen, geen schoenen op de trap anders moet je hem stofzuigen en telefoon mocht helemaal niet in de woonkamer en anders ging hij het aquarium in... En vooral dat buitensluiten bij het te laat thuis zijn :eek: Volgens mij ook totaal onnodig, want het leken mij hele lieve jongens.
    Maar wel mooi om te zien hoe respectvol het programma in elkaar is gezet.
     
  13. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93

    Dat van die schoenen op de trap ga ik ook invoeren Hoevaak ik wel niet modder op m'n trap heb door sportschoenen/buitengespeeld enz
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  14. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Oh maar ik laat ze wel hun modder opruimen. Maar als ze met schone schoenen de trap oplopen en dan toch moeten stofzuigen, vind ik nergens opslaan ;)
     
    Mamaa6 vindt dit leuk.
  15. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Bij ons is het sowieso geen schoenen aan in huis.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  16. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93
    Bij ons ook niet maar ze moeten toch hun schoenen opruimen als ze bijvoorbeeld andere schoenen aantrekken of gesport hebben en die loop je natuurlijk als je wat groter bent niet meteen weg
    Nee die zet je op de trap met de mededeling "ja mam zo " haha
     
  17. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Wij doen onze schoenen uit in huis wat dacht je daar van.

    Die regel met de knip is ook erg, tegen mishandeling aan gewoon :eek:
    En geen mobiels beneden kom op zeg. Vervolgens zitten die jongens wel onder de tatoo's dat mag dan wel weer? Nee dit rammelt aan alle kanten.
     
  18. Manque

    Manque Niet meer actief

    Oei, wat een ouderschap van het 'strenge' gezin. Krijg het idee dat het regels zijn puur om duidelijk te maken wie de baas is (ouders) en dat het voor de rest niet echt een functie heeft.
     
    Chocolat vindt dit leuk.
  19. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dat idee kreeg ik dus ook!
    Vooral omdat zij zo op netheid gesteld is, maar dat huis 1 grote verzameling van troep is. Dan kun je die regels toch niet serieus nemen :rolleyes:

    Je eigen was doen; prima! Maar dan op eigen kosten als je “stinkkleding” hebt... doe toch normaal man.
     
    Manque, DastyQueen en Chocolat vinden dit leuk.
  20. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Die was vond ik echt idioot en dan buiten tot je onderbroek uitkleden om de rooklucht sorry hoor die hebben volgens mij een steekje los.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina