juniorbed, meegroeibed of gewoon bed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door twinsmam, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinsmam

    twinsmam Lid

    22 aug 2008
    93
    0
    0
    brabant
    Hallo,

    Onze meiden slapen nog steeds in hun ledikantje, maar ik wil binnenkort over naar een "gewoon bed". Ik weet alleen niet wat ik nou moet kiezen.
    Vriendinnen hebben veelal een meegroeibed of een juniorbed, maar ik vraag me dan af of dat slim is omdat je dan op termijn weer een ander matras, dekbed of zelfs heel bed moet kopen.
    Vroeger kregen we allemaal een gewoon 1-persoonsbed.

    Wat hebben jullie voor jullie peuter en waarom??

    Alvast bedankt!
    Twinsmam
     
  2. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Bij ons is het nog niet zo ver, maar als de tijd daar is gaan wij gewoon voor een 1-persoonsbed. Een meegroeibed vind ik persoonlijk nogal onzin. Je moet dan elke keer een nieuw matras kopen enzo, lekker duur grapje. En net wat je zegt, vroeger ging je allemaal gelijk naar een 1-persoonsbed en dat voldeed prima. Eventueel kan je het bed ook kort opmaken zodat ze niet ineens zo'n heel stuk leeg matras onder zich hebben.
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Voor een meegroeibed koop je niet steeds een nieuw matras maar 1 matras wat uit 1 lang deel bestaat en 2 kleine delen waarmee je hem mee kunt laten groeien ;), dus qua aanschafsprijs maakt het helemaal niet uit, gewoon een eenpersoonsdekbed erbij + dekbedovertrekken, klaar.

    Wij hebben een meegroeibedje voor de oudste en een juniorbedje voor de jongste. Mag hij over een paar jaar een stapelbed ofzo.
    Hij slaapt nu al in zijn juniorbed en daar is hij de komende jaren nog niet uit. Maar net wat je zelf wil.
     
  4. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Oh echt waar?! Nou dat wist ik dus niet, zo leer je nog eens wat ;). Nou ja, dan slaat mijn bericht natuurlijk nergens meer op, hahahaha.

    Maar goed, maakt voor mijn conclusie uiteindelijk niks uit, want ik zou nog steeds voor een 1-persoonsbed gaan.
     
  5. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mag ik dan gelijk inbreken met een aanvullende vraag: waarop base(e)r(d)en jullie de beslissing om naar een groter bed te gaan? Ik zit er wel eens over te denken wanneer we voor een meegroei- of junior-bed zouden moeten gaan kijken, maar ik heb eigenlijk (nog) helemaal geen aanleiding om van het ledikant af te willen :) Merk je op een bepaald moment dat je kind het ontgroeit? Heeft het met lengte te maken of meer met ontwikkeling? Vind je het zelf gewoon 'makkelijker' als je kind zelf uit bed kan?
     
  6. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij ons is het ook nog niet zover, maar wij gaan ook voor een 1-persoonsbed. "Vroeger" ;) waren er ook alleen 1-persoonsbedden. Wij vinden een peuterbedje zelf ook een beetje onzin (persoonlijke mening he, geen aanval!). Maar ik denk ook dat net wat de anderen zeggen, je moet doen waar jij je het prettigste bij voelt.
     
  7. twinsmam

    twinsmam Lid

    22 aug 2008
    93
    0
    0
    brabant
    Oh, dat van dat meegroeimatras was mij ook onbekend, hahaha! Vandaar mijn vraagtekens!

    En wanneer? Mijn meiden worden in juni al drie en liggen dus nog steeds in hun ledikant. Op zich heel handig, want ze kunnen dus niet uit hun bed, maar ik vind het nu wel echt tijd worden om "groot te worden" als je begrijpt wat ik bedoel.
     
  8. QMerelQ

    QMerelQ Fanatiek lid

    9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hi!

    Ons zoontje van 27 maanden is gisteren over gegaan op een tienerbed 90x200 cm, omdat er een 2e op komst is.
    Onze reden: wij wilden hem op tijd laten wennen aan een groter bed, zonder dat hij het idee krijgt dat we zijn bed voor iemand anders nodig hebben. Hij krijgt ook een nieuwe kamer over 2 mnd dus dan is hij in ieder geval al bekend met 'het grote bed'.
    Geen peuterbed gekozen vanwege bedtextiel enz wat je dan extra moet aanschaffen. Meegroeibed niet over nagedacht, puur omdat ik nog geen leuk model ben tegengekomen....:(
    De overgang is wel groot, zo'n kleine hummel in zo'n gigantisch bed=.
    Maar hier spreekt een hele trotse mama die kan vertellen dat zoonlief zonder gemekker is gaan slapen gisteravond en heeft doorgeslapen tot 9:30 uur vanmorgen!! (nieuwe tijd, dus eigenlijk 8:30 uur, maar da's ook erg knap, normal is het klokslag 7 uur)
    Dus ik zou zeggen: hups in een groot bed!
    Stoere zusjes kunnen dat makkelijk!;)
     
  9. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Mijn zoontje is met net 2 jaar over gegaan naar een peuterbed. Wij hebben nog een kind dus dat bedje wordt twee keer gebruikt. Daarbij was hij nog zo jong dat ik het wel heel veel bed vond als hij naar een gewoon (90x200) was gegaan. Daarbij is een juniorbed lager dan een regulier bed.
    Een meegroeibed is hier nooit een optie geweest.. Matrasdelen lijkt me zelf vreselijk en dus doe ik mijn kindje dat ook niet aan.

    Ik had zoonlief graag wat langer in zijn ledikant gehouden maar hij klom er helaas uit (en kon er dan niet zelf meer in...) Hopelijk blijft dochterlief veel langer in het ledikant!
     
  10. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    onze dochter is overgegaan naar het grote bed toen ze continu uit haar ledikant klom..
    En we zijn gelijk voor een groot bed gegaan, ze was net 2, omdat wij persoonlijk een peuterbed onzin vonden.
    Gewoon een extra uitgave..
    Heb nog wel even over een meegroeibed nagedacht, maar die vond ik minder mooi..
    (die ik zag in ieder geval)

    lijkt wel schattig hoor.. zo'n klein meiske in zo'n groot bed
     
  11. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    Mijn zoon is met 15 maand naar een 1 persoonsbed gegaan.

    dit omdat er een zusje onderweg was en omdat het echt drama was in zijn ledikant,

    ik moest er bij in liggen, een uur liedjes zingen in zijn ledikant voor hij ging slapen, wanneer je de trap op liep met hem raakte hij al helemaal in paniek

    omdat mijn buik dikker en dikker werd hebben we gekozen voor een 1 persoonsbed zodat ik er met mijn dikke buik bij in zou kunnen liggen, alleen was het niet meer nodig, meneer vond het heerlijk dat grote bed voor hem alleen.

    toch vonden we het nog wel eng.... dus hebben we een bedhek gekocht bij babypark, deze is 1,25 lang en zo kan hij er dus niet uitrollen.
     
  12. Nischa

    Nischa Bekend lid

    19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje is 2 en we dachten dat hij toe was aan een groter bed. en dat hebben we gedaan, we hebben een peuterbed voor hem. Eerst wilde ik eigenlijk gewoon gelijk een 1 persoonsbed. maar ik zag een kamertje waar ik eigenlijk gelijk verliefd op was en dat was met een peuter bed (lengte 1.90) meegroeibed vond ik niet echt mooie bijzitten. + een peuterbedje is lekker laag.
     
  13. Mama sinds 2009

    Mama sinds 2009 Fanatiek lid

    1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Hier moeten we ook nog overstappen. Voel het meest voor een peuterbed. Zo is er ook nog extra ruimte over om te spelen. Tja, wat beteft extra kosten is het wel zo. Maar als het peuterbed ook een paar jaar voor een tweede gebruikt kan worden valt het wel mee.
     
  14. Yvon81

    Yvon81 Actief lid

    22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Tim is met 2 jaar en 4 maanden overgegaan naar een groot bed. Dit omdat er over een paar weken een zusje bijkomt!!
    Het is vanaf het 1e moment heel erg goed gegaan. Moet wel zeggen dat hij altijd een goede slaper is geweest. Wij hebben ook gekozen voor een gewoon 1 persoonsbed.
     
  15. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    Wij gaan gewoon voor een 1 persoons bed voor onze dochter.
    Vind een meegroei bedje gewoon wat onzin om aan te schaffen :)
     
  16. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    wij hebben alle 3 de keren een gewoon een persoonbed gekocht. ik vind die meegroeidingen onzin. leuk voor de fabrikant die extra geld verdiend maar niet echt nodig.
     
  17. sweetamber

    sweetamber Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    hij slaapt er nog niet in (staat al wel kant klaar op zijn kamer), maar we hebben een peuterbedje gekocht.
    voelde er eerst ook niet veel voor, maar bij de Prenatal zeiden ze dat kindjes er gemiddeld tot ongever 6-7 jaar in kunnen slapen.
    dat vind ik persoonlijk wel een hele tijd en aangezien dit bedje "maar" 60 euro kostte ben ik overstag gegaan.
    als hij dan over een paar jaar over gaat in een groter bed kan hij zelf helpen met kiezen, hahaha...
    maar goed, hij staat er nu nog alleen maar, zijn ledikant moet nog uit elkaar en wij hebben nu geen haast, laat 'm maar even wennen aan zijn grote bed en dan kan hij er over een tijdje wel in...
     
  18. Bri

    Bri Niet meer actief

    Onze oudste ging naar een gewoon bed (90x200) toen hij 2 jaar oud was. Zijn zusje sliep toen nog in de wieg, maar zou binnen 2 mnd daarna in het ledikantje moeten komen. Dat was voor ons het moment om hem naar een groot bed te verhuizen.

    Een tussenmaatje vonden wij onzin en zonde van het geld. Met zijn huidige bed kan hij een hele tijd vooruit. Tegen het uitrollen hebben we een hekje geplaatst, zodat hij er wel zelf uit kan klimmen, maar niet per ongeluk uit kan rollen.
    In het begin maakte ik het bed heel kort op, eerst met laken en deken, daarna met een dekbed (overdwars). Zo viel het ook wel mee dat hij zo'n klein ukkie in zo'n heel groot bed was. Nu stop ik een stuk dekbed onder het matras, maar hij ligt nu wel vrij hoog. Er is aan zijn hoofdeinde nog wat ruimte voor speeltjes (hij wil altijd wat mee in bed).
     
  19. Juud74

    Juud74 Fanatiek lid

    15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    hier ook meteen een 1persoons bed. de kura van ikea.
    Ze wil er overigens nog niet in, hahaha... dit weekend is ze overgegaan naar haar "grote meisjes" kamer, maar uiteindleijk hebben we haar maar weer in haar ledikantje gelegd. Ze vindt het toch nog een beetje spannend.
     
  20. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    hier ook een jongen die er uitklom nog voor zijn 2e jaar en dus naar een meegroeibed is gegaan die ik via via kon overnemen. Dit bed is inderdaad lager en ik gebruik hem nu in de kleinste stand waarbij hij geen last heeft van het matras wat dan verdeeld is want de 2 kleine stukken laat je dan weg of zet je rechtop tegen hoofd en voeteneinde en het niet gelijk heel groot is (ook fijn in een wat kleinere kamer en met kou)
    overigens als zoontje echt stuk groter zou worden zou ik wel gaan voor of een groter bed of geheel matras omdat dit matras relatief toch wat minder stevig is en idd mij lijkt slapen op 3 onderdelen van matras ook iets minder prettig. Maar dat duurt nog wel een tijdje :p
     

Deel Deze Pagina