Kadotips bijna 16 jarige

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door DastyQueen, 21 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Een sfeerlampje, zodat ze lekker het licht kan dimmen en er een warmere sfeer ontstaat. Vloerkleed wat hier werd genoemd vind ik ook een goeie, geeft ook meteen een warmere sfeer.
    Een leuke deken voor op haar bed maar die ze ook kan gebruiken als ze op de bank zit.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  2. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik vind het gewoon heel belangrijk dat ze weet en nog belangrijker dat ze voelt, dat wij er altijd voor haar zullen zijn ondanks wat er gebeurt en hoe dit af gaat lopen. Dat wij haar nooit zullen laten vallen. Ik hoop dat ze daarmee een stukje vertrouwen in de medemens terug krijgt.
     
    Adje, sleutelbloem en Madelie vinden dit leuk.
  3. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    en wat dacht je van die elektrische geurdingen? te koop bij de intratuin met verschillende soorten geurdruppels?

    ok het is wel een duur cadeautje, maar zo kan ze een fijne sfeer op haar kamer brengen?
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  4. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Prijs maakt niets uit, denk je dat een meisje van bijna 16 zoiets leuk zal vinden?
     
  5. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    ja dat weet ik dus niet.....mijn kinderen zijn wél gek van geurtjes, die zijn nog heel jong. Ik zou dat eens aan je zus vragen. Ik geloof dat ik het op die leeftijd wel heel leuk had gevonden, jij zelf dan?
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  6. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Ik had het leuk gevonden toen ik 16 was.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  7. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Geurding op het lijstje check!

    Ik ga morgen op pad voor alles, een mand zal niet gaan passen dan maar heel veel losse dingen om uit te pakken!
     
  8. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    heel toevallig zie ik onder dit topic iets staan over de rituals diffuser....nu weet ik niet zeker of dat het was bij intratuin, maar het schijnt dat ie extreem vaak aan de lader moet...Wel even iets om naar te kijken
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  9. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Oh en weet je wat ik ook een mooi symbolisch cadeau vind; zo’n klein beschermengel beeldje.
    Ik kreeg hem vroeger van mijn zus toen ze uit huis ging. En vorig jaar van een tante na mijn buitenbaarmoedelijke zwangerschap.
    Ik ben niet gelovig, maar vond het zo lief om te krijgen.
     
    suus1983 en DastyQueen vinden dit leuk.
  10. Mamalon

    Mamalon Actief lid

    27 feb 2015
    217
    50
    28
    Misschien een boekje voor handlettering met pennen, of een kleurboek met potloden.
    Of een soort doe het zelf knutsel pakketje
     
    jolien 1986 en DastyQueen vinden dit leuk.
  11. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Oh en misschien lekkere sloffen en een badjas / huispak / onesie om in te chillen? :)
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  12. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ze is heel ijdel dus denk niet dat ze dat zal dragen daar. Ze woont zowat in haar leren jasje die we vorig jaar voor haar verjaardag hebben gegeven.
     
  13. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Het is al genoemd, maar muziek.. Ik ben op mijn zestiende uit huis geplaatst en muziek was echt mijn uitlaatklep. Iets van een tegoedkaart van ITunes of vergelijkbaar iets? En een koptelefoon.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  14. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ja zoiets dacht ik ook aan. Tijd terug workshop gehad. Erg leuk en ontspannend om te doen. Zo creatief bezig komt de spreuk helemaal binnen.
    Tip:
    Lever er alvast paar leuke mooie spreuken bij. (vond ze zelf lastig te bedenken)
    Via de action kaarten en enveloppen erbij zodat je af en toe berichtje naar elkaar kan sturen.
     
    Mamalon en DastyQueen vinden dit leuk.
  15. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik weet dat ze haar telefoon niet mag houden dus weet niet of ze iets heeft om muziek op te luisteren, ik ga dat navragen want ik kan zelf ook mijn emoties goed kwijt in muziek. Goede tip!
     
  16. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    maar even wat anders: wat triest dat het meisje een poos bij je zus uit huis moet, zelfs al is het in haar eigen belang.....:cry: hoe staat ze er zelf tegenover? En woont ze al lang bij je zus?
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  17. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    Ik zou eerst eens heel goed na gaan vragen wát ze allemaal mee mág nemen. Ik weet niet waar ze heengaat en of het een gedwongen opname is of een gesloten setting? Dan verschilt het heel erg met wat mee naar binnen mag. Soms mag je zelfs geen shampoo, luchtjes ed mee naar binnen omdat daar spullen in kunnen zitten die niet mogen (lees drugs) Ja, ook in instellingen voor minderjarigen. Het zou toch zonde zijn van alle moeite als ze zich daar meldt en er mag niets mee naar binnen.
    Ik zeg het omdat ik ook al ergens las dat jullie niet op de lijst staan? Vandaar mijn vraag ihkv gedwongen/vrijwillig/open/gesloten.
    Zoveel instellingen in Nederland!
    Ik neem aan dat je de naam vd instelling niet wil noemen, vandaar mijn advies. Wel heel lief van jullie!
     
  18. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Bijna een jaar nu. Ze vind het verschrikkelijk ze wil niet weg voelt zich voor het eerst in lange tijd thuis. Volgens haar is er ook niets mis met haar.
    Mijn zus heeft alles in werking gesteld dat er eindelijk psychische hulp kwam voor haar hechtingsstoornis. Maar dat blijkt nu na alle onderzoeken zo ernstig en niet het enige te zijn dat dit de enige optie is. Ze moet worden "afgebroken" naar nul om opnieuw op te kunnen bouwen. Ze weet en kent zo goef als geen gevoelens. De enige gevoelens die ze voelt en kan uiten zijn woede en vluchten. Voor de rest kan ze het niet plaatsen en word ze snel bang als ze zo een onbekend gevoel voelt. Maar als ze dit niet leert zal ze nooit een gezonde relatie op kunnen bouwen met iemand. Dus het moet en is in haar belang. We hopen nu dat ze deze 6 maanden de basis gaan leggen maar er zullen nog jaren therapie voor haar volgen en ook gezamelijk met mijn zus en haar gezin.
     
  19. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ze gaat gedwongen gesloten, dit is door de rechter uitgesproken. Maandag moet ze daarheen gebracht worden. Wij nemen zondag afscheid. Mijn zus en haar gezin en de voogd zijn de enige die op de lijst komen. Haar eigen familie mag haar ook niet opzoeken.
     
  20. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Wat ongelofelijk triest om te lezen dat een 16 jarige, in feite nog maar een kind, zó beschadigd is....:cry: Ik hoop met heel mijn hart dat het haar helpt en dat ze over 6 mnd weer bij je zus kan wonen. Heeft ze een veilige plek gevonden (ga ik dan vanuit) en moet ze verplicht weer weg....tijdelijk dan, maar toch.

    arm meisje :cry: En lief dat je dit voor haar doet. Het is heel belangrijk om te weten dat er mensen zijn die van je houden en om je geven, zeker voor zo'n jong meisje.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina