Kamerplanten

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 12 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Hihi, ik probeer dat altijd met de patat en kroketten..
     
    Kristientje vindt dit leuk.
  2. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector

    Hahaha, heel herkenbaar!!!
     
  3. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Pilea heb ik even gegoogled, die vind ik wel gaaf!
    Monstera ook! Die is wel lekker wild en groen, hou ik ook wel van.

    Hoe krijg je het nou voor elkaar dat cactussen dood gaan? Best knap :D
     
  4. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    :D
     
  5. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik hou echt van planten in huis, vroegahh had ik ze nooit omdat ik ook alles dood laat gaan.

    Inmiddels hebben wij in huis
    Monstera
    Spathiphyllum
    Hedra
    Kalanchoe
    Vetplantjes waarvan ik het soort niet weet
    Varen

    De kalanchoe kan ik continue stekken, doen het erg goed. Komen alleen geen bloemetjes in Haha.

    Binnenkort komen er een olijfboompje en bananenplant bij, hopelijk doen die het ook heel goed.
     
  6. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Zijn deze planten ook katproof? Ik heb 3 cactusjes van de Ikea en zelfs die vreten ze op.
     
  7. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik vind deze leuk. Geen idee hoe het heet. Er zit ook nog - ter decoratie - wat stroachtig groen spul bovenin de pot.

    En hoe ik ook m'n best doe: hij gaat niet dood!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Een blauwvaren.
     
  9. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Ik kan het beste worden met Orchideeën. Die krijg ik niet dood. LOL. Ik heb er dan ook een aantal verschillende soorten van de in de woonkamer staan. Soms zijn ze uitgebloeid. Dan zijn ze even kaal, verwaarloos ik ze en dan plots....Een nieuw takje waar weer bloemen uitkomen. Verder zijn vetplanten (bijvoorbeeld de Kalanchoe welke ook mooie bloemetjes heeft) ook makkelijk.
     
  10. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Vind ik stofhappers (sorry). Wij hebben deze ook (inmiddels al vrij groot) op kantoor en mijn schoonmoeder heeft deze ook. Inderdaad mooi om te zien en makkelijk in onderhoud, maar vangt vrij gauw stof en ideaal voor spinnenwebjes.
     
  11. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Gewoon vaker schoonmaken :p

    Whahaha geintje ;)
    Maar elke plant kan stof happen. Ik heb deze sinds een paar maanden en het ziet er nog fris uit ;)
     
  12. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    hier afgescheurde delen van de enorme sanseveria's van mijn moeder bij elkaar gezet in 2 potten
    en ik krijg alles dood maar die niet. heerlijk voor het grote raam in de kamer.
     
  13. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik denk te weinig of juist teveel water? Geen idee... Haha
    1 was opeens ontploft en 1 was helemaal leeggelopen en slap, zo bizar. Geen cactussen meer hier :D
     
  14. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Ik vind planten altijd heel mooi in huis, zelf was ik de gene die zij tegen mijn vriend toen we gingen samenwonen " nee geen nep planten ik kan heel goed voor echte planten zorgen ze gaan echt niet dood"
    Nou, die ge-wel-dige cactussen zijn me toch mooi dood gegaan.:rolleyes: En de plant die mijn moeder had gegeven die o zo weinig water nodig had, tja die uhm staat uitgedroogd/dood in de slaapkamer. Oohja zelfs het kattengras heeft geen overlevingskans, want dat groeit met mijn geweldig groene vingers niet eens uit tot gras.:|

    Ik zou zeggen ga voor de nep planten die blijven -als het goed is- lang mooi.:roflmao:
     
  15. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Ik heb kunstplanten, ze zien er groen uit, blijven dat ook, de kat blijft er eindelijk af (echte eet ze kaal). Af en toe zet ik ze onder de douche. :thumup:
     
  16. tessa321

    tessa321 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    1.007
    157
    63
    Gelderland
    hier hebben we aardig wat orchideeën. Met potten van aquaforweeks. Super uitvinding. Nu hoef je alleen eens in de zoveel tijd de pot met water bijvullen en de plant pakt wat het nodig heeft. Ideaal :thumup:
     
  17. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Hier gaat alles dood. Heb afgelopen weekend een nepboom gekocht bij de intratuin:roflmao:
     
  18. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dankzij jullie wat inspiratie opgedaan en 2 orchideen aangeschaft, 2 mini cactussen, een mini varen en 2 vetplanten. Ben heel benieuwd haha!
     

Deel Deze Pagina