Kamperen Noorwegen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Casara, 23 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    We zijn echte Francofielen, maar misschien is een keer naar Noorwegen ook wel gaaf. We kamperen het liefst op eenvoudige campings, die zijn er genoeg. Maar waar moeten we heen. Houden van natuur. Steden is niet ons ding. Wat kost overtocht met de boot. Ik weet niet waar ik het zoeken moet. Alle tips zijn welkom!
     
  2. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.471
    2.163
    113
    Noorwegen is prachtig en de fjorden zijn het allermooist vinden wij. Wij kamperen niet, dus daarvoor geen tips. Het is al een hele tijd geleden dat wij zijn geweest, volgens mij 13 jaar, dus geen idee wat de overtocht toen heeft gekost. Dat ligt er natuurlijk ook erg aan welke overtocht je neemt. Wij zijn vanuit Hirtshal in Denemarken via Stavanger naar Bergen gevaren. Dat was toen een reis van ongeveer 24 uur: vertrek ‘s ochtens en aankomst de volgende dag ‘s ochtends. Maar ik zag laatst ergens dat je nu ‘s avonds vertrekt en de volgende dag halverwege de dag aankomt. Geen idee waarom het korter is, mogelijk hebben wij ‘s nachts niet de hele nacht gevaren? Maar je kunt natuurlijk ook vanuit Hirtshals naar Kristiansand, dat is veel korter. Of Kiel - Oslo.

    Maar wij hebben de westkust dus vanaf Bergen naar boven tot Ålesund gereden. Dat is een erg mooi stuk. Daarna door het binnenland ruchting Oslo. Het binnenland vonden wij minder, maar de hoogvlaktes hebben natuurlijk ook hun charmes. Het is ook maar net wat je zoekt.

    Misschien moeten we ook maar weer eens terug want het is een prachtig land.
     

Deel Deze Pagina