Karakter baby in buik, & na geboorte?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ickuzz, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ickuzz

    Ickuzz Actief lid

    8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Hoi hoi,

    Ik vraag me al een klein tijdje af, hoe het is met een baby als ze geboren zijn. Ons kindje is heel rustig, en bij 2 echo's waar hij of zij duidelijk te zien was, lag 't te slapen.. Nu heb ik met 'n kennisje gesproken die 6 dagen korter zwanger is, en zij heeft een ukkie die heel druk is en altijd beweegt.

    Hoe zit dat nou na de geboorte?
    Een kind heeft direct in de buik een eigen persoonlijkheid en eigen karakter..
    Maar houd het in, dat een rustige baby in de buik ook rustig zal zijn buiten de buik?
    En als 't druk is in de buik, ook buiten de buik is?

    Of is het net de omgekeerde wereld?
    In de buik druk, buiten de buik rustig en andersom..

    Rare vraag misschien, ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden..
     
  2. AnkeM

    AnkeM Fanatiek lid

    21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Mijn oudste was in mijn buik heel druk, en ze is nu, bijna 2, nog steeds heel veel bezig. Niet echt heel druk qua karakter, maar veel aan het bewegen. Ze kan ook wel rustig op de bank een boekje lezen etc maar meestal toch spelen spelen en overal op klimmen.
     
  3. lievemama19

    lievemama19 Fanatiek lid

    12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Ik wist 8 jaar geleden al dat het babytje in mijn buik een voetballertje was..
    Het geslacht wist ik dan niet, maar schoppen deed het veel...
    Het is een jongen geworden, en nu 8 jaar later voetbal hij al 2 jaar :D
     
  4. Nora1983

    Nora1983 Fanatiek lid

    21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi!
    heb er nog geen ervaring mee, maar ik vraag me hetzelfde af!
    Ons kindje is heel erg druk. 20 weken echo was ie zo druk dat echoscopiste moeite had met alle metingen en controles. Kleine wou ook niet laten zien wat ie is. Dus het is een grote verassing of we een J of M krijgen.
    Kleine voel ik hele dag door, hoewel die wel zijn/haar vaste tijden heeft. Vooral smorgens vroeg ligt ie zo 2u te gymnastieken, haha! Maar ik merk wel dat als ik beetje gestresst ben(piekeren, druk bezig), dat ie zich dan koest houdt. Vanmorgen lag ik te piekeren en heb ik kleine dus helemaal niet gevoeld. Moet ik echt beetje mee oppassen, stresshormonen zijn niet erg goed. Maar toen ik vanmiddag lekker op de bank lag te lezen, kwam kleine weer even spelen.
    Ik ben ook erg benieuwd of hij/zij een drukke baby is straks!
     
  5. Luja

    Luja Niet meer actief

    Bij mijn tweeling was er letterlijk geen minuut rust in mijn buik, ik werd continu getrapt ;) en het zijn ook twee erg drukke meiden!
    Nu heb ik een super rustig jochie in mijn buik, ik voel hem eigenlijk alleen savonds als ik in bed lig, en soms even een druk halfuurtje tussendoor, maar verder? Zou ergens wel fijn zijn als hij echt zo rustig en makkelijk is :D ik kan het over niet al te lange tijd melden!
     
  6. Nora1983

    Nora1983 Fanatiek lid

    21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Positief druk dus! Hoop dat onze ook zo is, en niet 1 die zichzelf in de weg zit en de hele boel bij elkaar huilt, schopt enz.
     
  7. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier zei het niets.. Oudste heel druk in de buik, is ook doening. Middelste stuk rustiger in de buik, maar ook doenig (wel minder als de oudste, maar weer meer klim en klauter). En de jongste verreweg het rustigste, maar tot nu toe weer veel beweeglijker als de andere twee.
     
  8. Nora1983

    Nora1983 Fanatiek lid

    21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Lijkt me irritant als de ene net opgehouden is met schoppen en dan de ander begint...Of waren ze met elkaar aan het spelen?:D
     
  9. XoXo

    XoXo Niet meer actief

    Mijn zoontje was altijd heel rustig in mijn buik en was ook een rustige relaxe baby. Tot hij ging kruipen/lopen toen werd het een druk baasje.
     
  10. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Rustig in de buik. Overdag wat aktie in de nacht nooit iets gevoeld. Nu overdag een echte wervelwind hij is altijd bezig met iets sinds 11 maand ook nog maar een uurtje slaap per dag.
    Daarin tegen slaapt hij de meeste nachten van 20.00 tot 8.00.

    Groetjes paula
     
  11. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier de eerste extreem rustig in de buik en na de geboorte super druk nog steeds een bezigerbij de hele dag,

    De tweede normaal rustig als baby en makkelijk.

    Deze baby is extreem druk ben benieuwd wat dat gaat brengen
     
  12. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    883
    113
    Hier een drukte maker in de buik, veel draaien/woelen en duwen/schoppen. Eenmaal geboren heb ik het een rustige zoon die het motorisch gezien op z'n gemakje doet..nu hij bijna 17mnd is wordt hij wat 'drukker'. Maar slaapt nog steeds klokje rond..
     
  13. Bertha

    Bertha Bekend lid

    13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    heel druk kind in de buik, en heel onrustig de eerste 4 maanden.

    Nu een rustig kind in de buik... heb goede hoop haha!!
     
  14. Saffira29

    Saffira29 Fanatiek lid

    23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Hier zei het ook niets..
    Mijn dochter schopte er altijd flink op los in mijn buik, je zag van alles bewegen en ik voelde haar elke dag.
    Als baby was ze juist heerlijk rustig, de nachten doorslapen.. Soms pas half 10 wakker worden!!! :-D
    Nu een beginnende puber, maar nog geen drukte maker..

    Deze kleine hebben we bij de laatste 2 echo's alleen maar zien chillen! ;)
    Handjes bij het hoofd en lekker liggen,, af en toe een klein schopje,maar meer niet..
    Dus ben heel benieuwd. Maar denk persoonlijk dat het weinig zegt over hoe je baby is buiten je buik.....
    Maar weer een makkelijke en rustige baby lijkt me natuurlijk wel heerlijk! Haha..
     
  15. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik weet niet of het echt een vaste 'regel' is, maar ons kereltje was echt een bewegelijke druktemaker in de buik. En buiten de buik nog steeds.
     
  16. Vicki1991

    Vicki1991 Actief lid

    4 dec 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    Ik ben ook heel erg benieuwd wat voor kindje we krijgen. Momenteel hebben we een hele drukke kindje in mijn buikje, lijkt dat die nooit een goede plek kan vinden. Ook lijkt het een plaagbeestje nu al te zijn dus net als zijn/haar papa. Als ik lekker lig dan ligt die keihard te schoppen of bewegen tot ik niet meer lekker lig en moet weer omdraaien. Het vroeg me ook af of het zo was met in en uit de buik maar zo te zien zegt het bewegelijke buikje niks over het geboren kindje... ben benieuwd dus!
     
  17. Skyscrapper

    Skyscrapper Fanatiek lid

    11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    hier ook zo'n stuiterbal en de volgende is misschien nog een tikkie erger ;)

    maar het hoeft niet altijd wat te betekenen geloof ik.

    de oudste lijkt qua karakter erg op mij, hij is heel ondernemend en wil het liefst alles zelf uitproberen, dat laatste heb ik ook :)
     
  18. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Hier was de 1e heel rustig in mn buik. Op echo's ook vaak duim in dr mond.na geboorte was ze ook een rustige baby. En ze duimt nog steeds;)
    Vanaf dat ze ging lopen werd ze een stuk rustiger.

    Deze is ietsje drukker. Ben benieuwd.
     
  19. Juni83

    Juni83 Actief lid

    6 nov 2011
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons meisje ook heel rustig in de buik en buiten de buik nog steeds , was ook een erg relaxe baby.

    Nu zwanger van een een jongen en man o man wat een stuiterbal, ik ben benieuwd als hij er straks uit is!
     
  20. chantal6790

    chantal6790 Actief lid

    13 mei 2013
    368
    10
    18
    Mijn dochtertje was ook in de buik erg druk. regelmatig zag je armpjes en voetjes uitsteken, want ze schopte of wat ze ook eigelijk deed daar binnen behoorlijk hard. vooral als ik dacht,, aaaaah ff lekker relaxen dacht Lieke, daag mama dacht het niet. wakker worden, wakker worden, wakker worden.

    de nacht lieke is geboren is ze 1 keer om 3 uur geweest voor een voeding, de dag daarna ook. eenmaal thuis hebben we dr snachts 1 keer wakker gemaakt op aanraden van de kraamzorg.

    Lieke is nu bijna 2 druk. maar druk op een goede manier, speelt de hele dag. zodra het ook maar een klein zonnetje is komt ze als een "gek" de kamer inrennen met schoenen en een jas, mevrouw wil na buiten. ze slaapt gemakkelijk uit als we haar niet wakker maken tot een uur of 11 en ligt savonds gewoon 7 uur in bed :) dus ja, lieke was druk in de buik, maar is nu nog altijd druk in de weer met van alles en kan niet bepaald stil zitten hahaha (behalve met de tv natuurlijk want soms is dat voor jezelf ook prettig als je ff snel wil koken haha)
     

Deel Deze Pagina