kat poept in eigen tuin, wat te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaSon, 8 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. penelopea

    penelopea Bekend lid

    31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    ooh ik moest hier wel een beetje om lachen hoor. Help, de kat schijt in mijn eigen tuin, en nu wil ik graag dat hij weer bij de buren gaat zitten.
    jij hebt toch een kat, dan moet je ook zorgen dat dat beest zijn behoefte bij jullie kwijt kan.
    Wij hebben geen katten, en ik ben er zeker ook niet weg van, maar in de buurt lopen er wel een aantal, en die schijten ook regelmatig in mijn tuin.
    daar word ik zo boos van, als ik met mijn hond loop ruim ik het ook netjes op, eigenlijk moest ik het gewoon bij die kattenbezitters in de tuin begraven :D
     
  2. danip

    danip Niet meer actief

    Ik vat het ook op als: zolang andere mensen er last van hebben en wij zelf niet, is het prima. :(

    Wij hebben ook een buurkat die altijd in onze tuin poept. Nou lekker hoor, kan ik de zooi weer opruimen! Vind het een beetje aso eigenlijk. Vraag me af wat ze er van zouden vinden als ik onze hond in hun achtertuin zet na een flinke maaltijd. :rolleyes:

    ik zeg de oplossing is een kattenbak!
     
  3. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mee eens! En als je een kattenbak vies vindt, had je misschien niet aan een kat moeten beginnen...? Je weet nu eenmaal dat het erbij hoort!
    Net zoals mensen die een hond nemen ook weten dat ze de poep (zouden) moeten opruimen, hoe smerig ze 't misschien ook vinden...

    En ja, ik heb zelf twee katten, en nee, ze komen niet buiten, dus ik mag elke week 2 bakken schoonmaken. Niet mijn hobby, maar een logisch gevolg, en een kleinigheidje als je nagaat hoe blij ik verder met mijn beestjes ben!
     
  4. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Pfff wat een gezeur allemaal weer...
    Ten eerste hebben wij wel een kattenbak geprobeerd maar die staat op zolder stof te happen omdat onze kat er niet op wil.
    Ten tweede wonen wij in een wijk met een grote groenzoom achter onze tuin waar honden mogen poepen. Dus ik neem aan dat hij daar alles doet (deed). Dus vanwaar nou weer al die aannames dat mijn kat bij andere mensen in de tuin zit? Het beessie is te oud om over al die schuttingen heen te klimmen.
    Begrijp hier weer niks van hoor, niveau van dit forum daalt weer eens tot haar dieptepunt.
    Blijkbaar hebben jullie nogal lange tenen, want de harde taal die jullie gelijk uitslaan klinkt nogal gefrustreerd.

    @anderen: bedankt voor de tips. Ik ga toch maar eens koffiedik en kiezels proberen. Hij doet het meestal op stukken open grond, dus misschien moet ik het ook wat dikker laten begroeien.
     
  5. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Moet ie dan maar bij de buren in de tuin schijten? Ik zou hen toch echt leren dat hij het op de bak doet, zo ben je niemand anders tot last. Of het accepteren dat hij het bij jullie in de tuin doet en opruimen.

    Wij hebben ook 3 katten, maar die komen gelukkig niet buiten. Zijn ze ook niemand tot "last" (en ik weet dat ze hier veilig zitten)
     
  6. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Koffiedik werkte hier trouwens wel, de kat van de buren gebruikte onze voortuin als grote kattenbak (grint)
    Peper strooien zou ook kunnen helpen (kriebelt zo he :) )

    Of sambal, dan brandt de poes zijn poes...
     
  7. Gijsje

    Gijsje Fanatiek lid

    29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Denk je nou echt dat een kat zijn behoefte gaat doen op een HONDEN uitlaatplek?(dat beest durft daar waarschijnlijk niet eens te komen).
    Maar hoe zou jij het vinden als wij onze huisdieren,honden,konijnen,cavia's etc. buiten en bij jou in de tuin zouden laten poepen,wat dat ie bij anderen(wel eens)in de tuin poep is wel 99,9% zeker.
     
  8. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Ik val hier zowat stijl achterover van mijn stoel...

    Het niveau gaat bij anderen omlaag zeg je?!? Nou ik vind dat jouw niveau knap omlaag gaat als het erom gaat "rekening houden met je medemens"...

    Meid jij wilt een kat... dus draag je de consequenties ook maar...
    Niet in eigen tuin, maar wel in die van de buren.. dat kan je niet schelen! Overal mag behalve bij je zelf in de tuin...
    En dan ook nog open en bloot durven vragen om tips?!? My god.... waar heb jij je verstand!?!

    Wat je eraan moet doen: OPRUIMEN!

    Sorrie hoor... maar ik vind dit het toppunt van asociaal...

    Sorrie dat ik nogal boos reageer maar dit gaat echt mijn verstand te boven....!

    Ik heb zelf ook een kat en die blijft binnen en doet alles keurig netjes op de kattenbak... en ja... Ik moet altijd die kattenbak schoonmaken! Gemeen he?!?!? ;)
     
  9. Stacey88

    Stacey88 Bekend lid

    28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Lekker makkelijk, laat die maar bij iemand anders in de tuin schijten dan heb jij er geen last van. Dat vind ik niet netjes.

    Jij wil het ook niet in je tuin en het is je eigen kat, dan zitten andere mensen er helemaal niet op te wachten.

    En ik vind dat een kat moet schijten in een kattenbak. Als je een kat neemt weet je dat dat erbij hoort. ;)
     
  10. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    In je eerste bericht zei je alleen maar dat je de bak vies vindt, dus logisch dat dat verontwaardiging oproept!
    Omdat katten nou eenmaal in tuinen hun behoefte doen!
    er zijn zat tuinen zonder schuttingen (met een heg bijvoorbeeld, waar je kat makkelijk onderdoor kan...)
    Tja, de meesten hier hebben last van mensen die hun katten in andermans tuinen laten poepen, en dus dat hun kinderen niet in de tuin kunnen spelen: precies hetzelfde als waar jij nu mee zit, alleen gaat het bij jou om je eigen kat. Oftewel: JIJ hebt er zelf voor gekozen....
     
  11. Breg

    Breg Nieuw lid

    6 mrt 2009
    4
    0
    0
    Brabant
    Hoi weet je wat wel werkt een stukje in je tuin maken met lekker rul zand zoals bestratingszand of zo maar dan op een plek waar de kleintjes niet makkelijk bij kunnen zoals helemaal achter n je tuin achter een grote plant of zo. Een soort kattenbak maar dan buiten. Zo voorkom je dat de kat in een andere tuin poept en hebbne je kinderen er ook geen last van.

    bij mij werkt het in elk geval wel.
     
  12. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Kijk, dat zijn nou tips waar ik wat mee kan!
    Een hele goede deze, dit zou wel eens heel goed kunnen gaan werken, bedankt.
     
  13. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Zo, lekker aso! En ik in de zomer lekker tuinieren tussen de drollen van jouw kat!
     
  14. beebie82

    beebie82 Bekend lid

    27 mei 2008
    521
    0
    0
    ik lees ff mee..
    wij hebben zelf ook een kat maar die blijft binnen! onder het mom van ik wil niet dat mijn buren last hebben van mijn dieren maar nu hier het volgende..
    heb deze week ondekt dat we een katten schijt! plaats hebben in onze tuin grrrrr ik baal hier zo van vorig jaar net een nieuwe tuin aangelegt. de hond eidelijk zover dat ie niet meer stiekem zijn poot optrekt in onze nieuwe tuin. een kat die we binnen houden en dat gaat perfect. wat moet ik hier nu mee was vandeweek echt in staat om de buurt in telopen en de katten eigenaren aan te spreken toch maar niet gedaan eerst maar eens even zelf wat proberen de hele tuin staat hier nu vol met sate prikkers en mijn moeder is koffie dik aan het sparen .. of het helpt weet ik nog niet maar ik hoop het..
    vind het echt aso.. van katten eigenaren om de kat maar naar buiten te sturen zovan schijt maar lekker bij iemand anders in de tuin...
     
  15. Gijsje

    Gijsje Fanatiek lid

    29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Als je weet van wie de kat is zou ik er zeker wel wat van zeggen,gewoon op een vriendelijk manier want je wil ook geen ruzie met de buren ofzo.

    Mischien dat je aan deze link wat hebt maar denk dat het moeilijk is ze uit de tuin te houden als hun baasje niet mewerkt.

    http://www.weetjesoverkatten.nl/uitdetuin.htm
     
  16. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Jullie blijven er maar vanuit gaan dat mijn kat bij de buren in de tuin poept en plast. Dat is dus niet zo. Van het hele rijtje huizen hier ben ik de enige met een rode kater, dus behoorlijk herkenbaar. Toen wij hier kwamen wonen heb ik gezegd tegen de buren dat ze mij moeten inlichten als mijn kat bij hun in de tuin zit. Dit heeft hij een paar keer geprobeerd en heeft van mijn buurvrouw water op z'n kop gekregen met een waterpistooltje. Prima, daarna is hij er niet meer geweest. Bij de andere buren is hij nooit geweest. Zoiets bespreken met je buren is heel normaal in mijn ogen.
    Achter ons huis is een uitlaatplaats en daar zijn diverse bosjes en haagjes. Daar struint onze kat rond en daar doet hij, net als de hondjes op het grasveld, zijn behoefte. Als honden het daar mogen, dan mag mijn kat dat ook lijkt mij. Dus ik zie het probleem niet.
    Een kat binnenhouden vind ik nou weer zielig. Het zijn buitendieren die lekker buiten moeten rondstruinen en dat kan hij hier.
    Hij wordt alleen wel wat ouder en wat meer lui, dus ik merk dat hij eerder in onze tuin plast en poept dan dat hij de moeite neemt over de schutting te klimmen naar het groengebied. En ik ben er niet de hele dag om de tuindeur open te doen voor meneer.
    Dus....als ik hem kan motiveren om toch zijn behoefte achter de tuin te doen dmv tips die ik hier hoopte te krijgen, dan graag. Mocht hij echt te oud zijn om er nog overheen te klimmen dan moet ik iets van een gat in de schutting voor hem gaan maken ofzo.
    Maar, de tip van Breg vind ik ook wel wat.

    Ik ga dit topic laten sluiten, want ook al probeer ik het uit te leggen, het wordt toch niet gelezen en er komen steeds weer dezelfde reacties.
    Daar heb ik geen behoefte aan. Ik heb een aantal bruikbare tips gekregen en daar ga ik mee aan de slag.
     

Deel Deze Pagina