"Vreemde" hobby's

Discussie in 'De lounge' gestart door Nora1983, 23 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

    Nora1983 Fanatiek lid

    21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wie o wie heeft er een hobby die anderen een beetje vreemd vinden?!:(;) en dan heb ik het niet over wandelen, zwemmen, creatief zijn, maar over echt hele "vreemde" hobby's zoals slangen houden, miniatuur-smurfen sparen, of noem maar wat:D

    Mijn hobby zijn konijnen:D Mijn hele leven heb ik al konijnen, het begon met 1(van mn ouders, die was er al voor ik geboren was). Toen die op 11-jarige leeftijd overleed kreeg ik mijn eigen nijn, nou ja, zo is het balletje gaan rollen...ben nu 29 en heb er inmiddels 10 "versleten". Heb op dit moment 6 konijnen; 2 duitse hangoren(broer & zus), 1 kruising, 1 Thrianta(oranje NL konijnenras) met 2 jongen van 5 week oud. Ik fok er niet mee, behalve dan 1x met de Thrianta. Hoop met de 2 jongen wel naar de keuring(en mss daarna naar de show)te gaan. Heb al mijn konijnen buiten, behalve de kruising, da's ons huiskonijn.
    Naast mijn ko's heb ik nog een hamster, kippen & haan(alleen voor de eieren)en een hond. We hebben een melkveebedrijf, dus ook nog koeien.
    Ben van kinds af aan een dierenliefhebber, door opleidingen in de dieren met veel verschillende dieren gewerkt; kleine knagers, geiten, paarden, vissen, vogels, neushoorns, giraffen en alles er tussenin. Mijn favoriete dieren zijn dus konijnen, maar ook hamsters, paarden, honden, katten en koeien.
    Waarom ik zoveel van dieren hou? ze zijn zoals ze zijn; eerlijk, ze verbergen niets voor je, je weet waar je aan toe bent. Het is alles of niks. Bij mensen gaat dat vaak niet op.

    Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met opmerkelijke hobby's!!:D
     
  2. Mily

    Mily Fanatiek lid

    2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Hier ga ik weer beginnen aan mijn hobby's binnenkort weer kipjes aanschaffen en gisteren een aquarium gekocht vanavond even een inrichting aanschaffen voor de aquarium en dan een paar weekjes wachten tot alle waardes in orde zijn en dan kunnen de visjes erin.:D

    Geloof niet dat het alledaagse hobby's zijn:D
     
  3. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    zeeaquarium..
     
  4. Vrouwenmantel82

    Vrouwenmantel82 Actief lid

    11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    1 van mijn hobbies is sokken breien. Telt die ook als rare hobbie?
     
  5. Marjolente

    Marjolente Bekend lid

    13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Is het niet zo dat elke hobby raar kan zijn voor de ander?
    Konijnen vind ik niets aan, wordt dus niets voor mij
    kippen en aquarium deels wel, deels niet.
    zeeaquarium mooi om naar te kijken, maar maak ik geen tijd voor om te onderhouden.
    Sokken breien, kan netaan recht toe recht aan breien en dan nog met steekjes die ik laat vallen, dus dat is niet helemaal geschikt voor mij.

    Ik daarentegen vind het bouwen van websites wel leuk, pergamano is ook een hobby en nu wil ik me op het bouwen van een iphone app gaan storten, althans kijken of me dat gaat lukken. Maar dit is voor een ander waarschijnlijk weer een stel vreemde hobby's.
     
  6. linnepinneke

    linnepinneke Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik ben 25 en ik borduur heel graag, staan mensen ook vaak raar van te kijken!
     
  7. loesje1982

    loesje1982 Fanatiek lid

    4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik heb een tractor....
     
  8. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.918
    818
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Ik dans Lindy Hop,veel mensen kennen dat niet en ik spaar sneeuwpopjes :D
     
  9. LuckyMommy

    LuckyMommy Fanatiek lid

    17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik spaar elven:D (beeldjes)
     
  10. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief


    whaaaaaaaaaa lindy hop rullzzz. ik ben fan!!
     
  11. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    schoonmaken :D en verzamelen van Efteling beelden & bepaalde Nintendo en Playstation merchandise. al vind ik het niet vreemd, mijn omgeving wel haha :p
     
  12. glimworm

    glimworm Niet meer actief

    ik ben erg druk met forums, als moderator of lessenschrijfster voor Paintshop lesjes.
    voor mensen die wel eens op een forum komen is dit niet raar, maar
    iemand die weinig computert zal hier wel vreemd tegenaan kijken.
     
  13. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ik ben gek op pretparken en ga het liefst eenmaal per week. Heb tijdlang abonnement gehad op de efteling in mijn studietijd en ging toen 3-4 x per maand.
    Nu met kindjes doen we het voor mijn doen rustig aan, ik bezoek nu ongeveer 4x per jaar een park.
     
  14. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik spaar nendoroids.. :)
    Gelukkig doet m'n vriend net zo hard mee met figures verzamelen, en de mensen om wie ik echt geef accepteren het, dus ik vind het wel prima zo. :D
     
  15. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Die is leuk!!
     
  16. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.918
    818
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Yes!Toch nog een fan!:D
    Dans je het zelf ook?
    Ik ben net begonnen als absolute beginner>love it!
    Dat hele sfeertje erom heen ook en de kledingstijl...geweldig!!:)
     
  17. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Wij hebben meerdere poppenhuizen, dus echt miniatuur 1:12, ik heb ze alleen niet allemaal staan, ivm ruimtegebrek. Zelfs mijn man heeft er 1 hahaha, die vind het net zo leuk! Overigens spaart mijn man lemax van die kersthuisjes en helaas voor hem vind ik die dus ook helemaal leuk. Eigenlijk hebben wij dus gezamelijke hobby's. Het leuke daarvan is wel dat als ik naar een poppenbeurs wil en hij voor lemax gaat wij altijd gezellig samen gaan. :)
     
  18. Yoshka

    Yoshka Lid

    4 apr 2012
    78
    0
    0
    Azie
    Ik weet niet of het vreemd is maar ik verzamel peper en zout stelletje. Kwam er een paar jaar geleden achter dan ik iets van 10 verschillende setjes had in diverse vormen. Vanaf toen ben ik ze bewust gaan kopen.
     
  19. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn

    Sluit naadloos aan bij mijn oudste. Die spaart de consoles en spelletjes. Alleen de oude troep geen WII ofzo ;)

    En ik ben vorig jaar eindelijk in de BJD hobby gestapt. Poppekleertjes haken, naaien en doen. En foto's maken. Je pop helemaal customisen zoals jij dat mooi vind. Dacht het bij eentje te houden maar ik ben nu toch aan het sparen voor een tweede (grotere).
    Een 39 jarige die met poppen speelt dus.
    Kan dan ook erg jaloers zijn op Mamabri want mijn man vind het absulute onzin. (al kwam hij zaterdag wel aan met iets voor mijn pop...:p)
    Verder heb ik geen vreemde hobbies denk ik.... haken, tekenen, schilderen, webdesign,photoshop...zijn ondertussen niet zo vreemd meer of omdat ik eindelijk die leeftijd heb of omdat het meer normaal gevonden wordt ondertussen.
     
  20. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    hihi toevallig :D idd meer de collector editions en allerlei andere exclusieve oude meuk haha. heb hier ook veel consoles liggen uit de oertijd en een stuk of 200 spellen :p
     

Deel Deze Pagina