Kind van bijna 15 maanden loopt nog niet en zegt nog niks !?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tulpje, 24 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YouBri

    YouBri Actief lid

    28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap die opmerking van 'mijn kind is de beste' niet zo goed hoor. Ik hoor die wel vaker voorbij komen. Want waarom moet het gelijk opscheppen heten als je kind snel is?
    Het is niet dat je als moeder invloed hebt op hoe snel je kind kan lopen of praten...

    Maargoed, hier kropen ze zal snel, liepen ze normaal en beginnen ze wat later met praten. De jongste snapt heel veel,maar zegt eigenlijk alleen nog maar mama. Hij heeft wel een woordje voor poes, maar dat is nogal onverstaanbaar. Alles op zn tijd hoor..
     
  2. Elfje22

    Elfje22 Actief lid

    16 feb 2011
    349
    0
    0
    Denk niet dat je je zorgen moet maken hoor! Hier is de jongste bijna 15 maanden en loopt ook nog niet. Ze was echt heel vroeg met kruipen waardoor ik er stiekem een beetje van uit ging dat ze ook wel snel zou gaan lopen,..... Maar niet dus haha ze doen het allemaal in hun eigen tempo. Praten doet ze ook nog niet echt, wel klanken na doen en papa en mama natuurlijk. O en de hele dag die die dieeeeeeee roepen! Ja zo krijgt ze ook haar zin;)
     
  3. Tulpje

    Tulpje Actief lid

    30 mrt 2011
    166
    0
    16
    Vrouw
    Jullie berichtjes stellen mij gerust.. en zal idd gewoon vertrouwen en geduld moeten hebben..

    In ieder geval bedankt xx
     
  4. Elegance

    Elegance VIP lid

    13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Jee, laat het los laat het los!
    Zo kun je toch helemaal niet genieten van je kindje?
    Gemiddld loopt n kind met 18 mnd.. dat betekend ook dat er kindjes langer dan 18 mnr over doen...
    Hij kan staan, fysik is het niet. Hij moet gewoon nog wat meer oefenen zodat hij zekerder van zichzelf wordt.
    Mijn dochter loopt sinds twee weken pas een beetje aan een hand.. en met wat spelen laat ze de bank wel eens los.. woordjes doet ze ook nog niet echt.. mama, papa, bah en joehoe ;) ze snapt wel wat ik bedoel. Bv als ik zeg kiekeboo doet ze de handjes voor de ogen of als ik begin te zingen gaat ze klappen..
    Ik maak me totaal geen zorgen. Mijn zoontje was super snel, hem frustreerde ales als het niet lukte. Nu nog overigens ;). En ik moet zeggen, dan voeld ik me hel trots dat hij het al kon, maar daarnaast had ik liever minder frustratie gezien.
    Mijn vriendn haar kindjenis evenoud als mijn dochtertje en hij liep al met 7,5 goed los.. dat was toen ook een giga verschil. Volgens mij teigerde ze toen nog geeneens..

    Gewoon genieten... lopen en praten doen ze nog lang genoeg.. het babyachtige duurt maar heel even ;)
     
  5. Elegance

    Elegance VIP lid

    13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Srry voor de spelfouten!
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Ik zou me echt nog geen zorgen maken. D. (bijna 15 maanden) loopt wel tussen meubelstukken, maar ze zegt alleen nog maar 'mama' en 'pppp' (= poes). De oudste deed op die leeftijd volgens mij precies hetzelfde.
     
  7. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hij is helemaal niet zo laat hoor :) Hij gaat enkel iets later dan het gemiddelde. Nouja, dat doen een heleboel kinderen ;)

    Lopen: dat gaan ze echt pas doen als ze het durven. Kun je oefenen tot je een ons weegt, maar dat helpt allemaal niets. Lekker zelf laten gaan dus :)

    Praten: wat al gezegd wordt: voorlezen. Om te kunnen praten, heb je wel woordenkennis nodig, en in het dagelijks gebruik val je als ouder toch vaak terug op dezelfde dingen. Boekjes 'lezen', plaatjes kijken, vertellen wat je ziet, vragen aan hem of hij dingen aan kan wijzen, 9zie jij de auto? Waar is de auto, wijs de auto eens aan?).

    Maar geen zorgen maken, ik zou hem nog niet eens in de categorie 'laat' plaatsen hoor! :) Komt echt vanzelf!
     
  8. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Sjonge, alsof het gros van de moeders die zeggen dat hun kind snel is, opschept? ;) :x
    Als TS nou toevallig tussen moeders en kindjes zit die snel zijn, dan is dat toch gewoon zo? Vervelend voor haar, maar goed dat ze dan even checkt of haar vergelijkingsmateriaal wel gemiddeld is, of toevallig gewoon erg eenzijdig.

    Hier twee snelle dames. Tja, zegt uiteindelijk nog weinig over hun motorische vaardigheden, want hoe snel de oudste ook was, ze is nu toch echt een hark, net als haar papa en mama :D
    Mijn neefje was heel laat met z'n motorische ontwikkeling, maar binnen een half jaar nadat ie los ging lopen, klom ie wel de schutting op, met 2,5 jaar... Dat doet onze oudste nu nog steeds niet hoor, vindt ze veel te eng ;)
     
  9. mawaikee

    mawaikee Bekend lid

    16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Ach, mn neefje liep pas met 22 maanden. Daarna kon hij dan ook binnen een week rennen, beetje springen enzovoorts. Had er gewoon geen zin in ofzo. Ieder kind doet t in zn eigen tijd
     
  10. Emmarijn

    Emmarijn Fanatiek lid

    21 jun 2011
    2.548
    1
    0
    Stop met vergelijken! En laat hem lekker. Het komt echt wel. Sommige kindjes hebben inderdaad meer zekerheid nodig voor ze iets durven.

    Ik denk dat je het CB verkeerd hebt begrepen, minimaal 4 woorden met 12/13 maanden is geen CB richtlijn. Met 14 maanden consult vragen ze of je kindje al woordjes kan, maar als dit niet zo is, is dat ook niet erg. CB richtlijnen zijn vrij ruim hoor, en betreffen gemiddelden, geen minimumeisen.
     
  11. Emmarijn

    Emmarijn Fanatiek lid

    21 jun 2011
    2.548
    1
    0
    En ter vergelijking (ook al zou je niet moeten vergelijken):
    Onze jongste is van 28-02-2012 en tijgert. Kan nog niet kruipen. Sinds kort trekt ze zich op en staat ze aan de tafel, loopt er niet langs. Aan 2 handen lopen vindt ze wel heel leuk, aan 1 niet.

    Zolang je maar ziet dat er vooruitgang in de ontwikkeling zit is het goed.
     
  12. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik denk dat het vanzelf op zijn eigen tempo goed komt. Ene kindje is nou eenmaal sneller dan het andere.

    Ons kleine meid bijna 14 mnd loopt sinds een weekje los en zegt ook nauwelijks iets behalve papa/mama.
     

Deel Deze Pagina