Kinderbed of peuterbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MvLiam, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvLiam

    MvLiam Fanatiek lid

    10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Wij willen vandaag of morgen voor ons zoontje een nieuw bed kopen. Hij klimt al een tijdje uit zijn ledikant en een ander bed lijkt ons dus wel zo verstandig.

    Nu laten we er een speciaal voor hem maken en kunnen we kiezen of het een peuterbed of een kinderbed moet worden.
    Mijn vriend zegt: Doe maar een kinderbed dan groeit hij er ook niet zo snel uit. Maar hoelang doet een peuter met een peuterbed? Mijn vriend denkt namelijk dat we dan als hij 4 is weer een nieuw bed moeten kopen omdat het bed te klein is.
    Zo'n kinderbed is toch een gewoon 1 persoonsbed, dat lijkt mij wel erg groot voor zo'n klein ventje!

    De afmetingen van de latenbodem zijn:
    Peuterbed 150 bij 70 cm
    Kinderbed 200 bij 90 cm.
    Best wel een groot verschil dus.

    Wat hebben jullie gekozen? Een peuterbed of een kinderbed? En hoe lang denken jullie dat jullie kindje in een peuterbed past?
     
  2. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    In een peuterbed passen ze meestal tot een jaar of zes. Je hebt er nog zo`n jaar of vier plezier van.

    Wij hebben een peuterbed gekocht voor dochter toen ze 2 jaar was, omdat ik een bed van 2 meter veel te groot vond voor haar.
     
  3. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ik vind gevoelsmatig een peuterbed ook fijner, omdat ze wat knusser zijn. Maar als het nieuwe bed voor jullie zoontje ontzettend duur wordt en heel bijzonder, zou ik daar denk ik toch langer plezier van willen hebben. En dus voor een eenpersoonsbed gaan. Denk ik... ;)
     
  4. MvLiam

    MvLiam Fanatiek lid

    10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Nee het valt op zich wel mee hoor. En ik verwacht dat we als hij 6 is ook al lang een nieuw bed voor hem gekocht hebben :). We willen namelijk na mijn studie graag een ander huis gaan kopen en dan zal hij hoogstwaarschijnlijk een helemaal nieuwe kamer gaan krijgen.

    Maar ik had geen flauw idee hoe lang je ongeveer met een peuterbed kunt doen. ;) Tot 6 jaar had ik in ieder geval niet verwacht! Dan gaan we zeker voor een peuterbed.
    Zie alleen net dat veel dekbedovertrekken toch de afmetingen van een kinderbed hebben en de Ikea heeft al helemaal vreemde afmetingen!
     
  5. Jaimy en remco

    Jaimy en remco Bekend lid

    14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Ik zou ook een peuterbedje nemen idiaal en wat die andere meiden al zeggen this nog een beetje knus, een 1 persoons vindt ik persoonlijk wel in een keer heel goed. Ik zou lekker juniorbedje nemen
     
  6. novmama

    novmama Fanatiek lid

    6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Wij hebben ook een peuterbedje .. Vind het toch wat knusser en nou hebben we ook een kleine meisje die denk ik nog wel heeeeel lang in haar peuterbedje past .. Al krijgt ze volgend jaar een andere of nou ja "nieuwe" kamer en een 1 pers. bed ...
     
  7. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Hier een peuterbed omdat hij pas 2 is en ik vind een peuterbedje al 'groot'. Het staat ook leuker in zijn kamer. Wij kunnen dit beetje gewoon weer doorgeven aan ons dochtertje dus we maken er wel economisch gebruik van.
    Wel vind ik het irritant dat voor juniorbedjes (peuter) de dekbedovertrekken OF verschrikkelijk lelijk zijn OF verschrikkelijk duur!
     
  8. MvLiam

    MvLiam Fanatiek lid

    10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ja dat veel knussere idee had ik ook al. Zo'n kinderbed is meteen wel heel groot na zijn kleine ledikant.
    Wij bestellen dus ook gewoon eerst een peuterbed hebben we net besloten. Toch fijn zo'n forum :D
     
  9. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij gaan juist wel voor een 'gewoon' eenpersoonsbed. Het is wel een laag bed (hoogte 20 cm ongeveer) zodat ze er makkelijk zelf in en uit kan. Maar het ook wel de bedoeling dat het zeker een jaar of 10 meegaat. Ons uitgangspunt is dus totaal anders. Wel slaapt ze al een tijdje in een ledikantje/peuterbed (ledikant waar je een zijkant eraf kunt halen). Maar omdat de tweede op komst is schuiven haar kamertje door naar de jongste. In jouw situatie had ik waarschijnlijk ook de keuze gemaakt voor een peuterbedje. Waarom niet als je toch regelmatig nieuwe meubelen aanschaft?
     
  10. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    De ikeabedden hebben inderdaad afwijkende maten. Om die reden hebben wij zoonliefs peuterbed ergens anders gekocht (online).

    Qua dekbedovertrekken; wat cygnet zegt, ze zijn vaak ongelofelijk duur. Maar als de prijs geen groot issue is (ik geloof van niet ;)) dan zijn er online wel heel veel leuke dingen te vinden! Je moet alleen even goed zoeken ;)

    Wij hebben deze gekocht (met korting trouwens, die we kregen voor de aanschaf van het bed): kidZwarenhuis baby-en kinderkamers, accessoires, textiel en nog meer! :: bedtextiel :: voor peuterbed (70 x 150) :: dekbedovertrek :: Little Tulip Dekbedovertrek Peuterbed Sailboat Blue
    Erg mooie kwaliteit :) (het ziet er een beetje gehaakt uit, maar dat is het ook niet... lastig te zeggen ;))
    Ze hebben op die website nog een aantal andere leuke vind ik.
     
  11. MvLiam

    MvLiam Fanatiek lid

    10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Oh super! Dat is precies het soort dekbedovertrek wat we zochten :$:D Ik heb hem al besteld hihi. Je bent geweldig! :D

    Echt enorm vervelend lijkt mij dat als je dan alles bij Ikea gekocht hebt. Een vriendin van mij had ook haar dekbed en kussens daar gekocht en zit nu dus ook vast aan Ikea dekbedovertrekken.
    Overigens vonden wij de bedden bij de Ikea ook een beetje saai :) dus die zouden we sowieso niet gekocht hebben.
     
  12. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Wij hebben een meegroeibedje gekocht. Uit pure noodzaak trouwens, want zowel een peuterbed als een normaal bed, passen niet op haar kamertje, (ja, als we haar klerenkast en de commode uit haar kamer zouden halen).

    We hebben 'm gescoord via marktplaats, maar ;t is er eentje van de Ikea: een bed met een opklapbaar hoofd- en voeteneinde: die staan nu beiden omhoog en kunnen naar beneden als ze groeit. Nu is het bedje 1.30 lang. Hoofeinde en voeteneinde zijn beiden nog 35 cm, dus uiteindelijk heeft ze hier een normaal een-persoonsbed aan, (alhoewel wel iets minder breed: 80 cm. Breder dus wel dan een peuterbedje). Maar vandaar dus ook de rare maten bij de Ikea ;)
     
  13. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik heb trouwens wel een normaal peuterdekbedje gekocht bij de Hema, had idd niet zo'n zin in die afwijkende maten verder....
     
  14. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Haha, ben blij dat je wat aan de link had! :D En hij is in het echt nog mooier :)
     
  15. flippy

    flippy Actief lid

    16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    wij hebben een peuterbed gekocht toen hij 2,5 was. Wel een van babysuperstore, Ikea heeft van die afwijkende maten.Wij vonden het knusser en een kleinere overstap van een ledikant!Ik was bang dat hij eruit zou vallen! Maar dat is dus nooit gebeurd,gelukkig. En ik heb een peuterdekbed bij v&d gekocht.
     
  16. yinte

    yinte Fanatiek lid

    28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn oudste 2 zijn gewoon meteen op een groot bed gegaan. ik heb daar toen eigenlijk nooit over nagedacht. het ging ook prima eigenlijk. tegenwoordig zie je overal van die schattige peuterbedjes staan. ( toen was dat ook veel minder) ik ben er zelf ook nog niet uit.
    de afmeting van het kinderbed die jij geeft zijn inderdaad afmetingen van een gewoon bed.
     
  17. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Geweldig! Dit is het dekbedovertrekje wat ik ook zo mooi vond maar nog duurder dan de anderen die ik ook mooi vond dus toch maar niet. Hij zal er maar 2-3 jaar mee doen (dan moet de kleine dame in het bedje). Dus dan maar overtrekjes van Cottonbaby.. ook erg leuk
     
  18. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Hier ook een eenpersoonsbed.. Gewoon omdat die zo leuk was :D
     
  19. tulip

    tulip Niet meer actief

    Hier een meegroeibed. Het bed wel van ikea en het meegroeimatras, de rest van de hema, dat zijn wel normale maten. We kunnen het bed nog uitschuiven tot peuterbed en dan tot 1 persoonsbed. Wanneer we toe zijn aan het eenpersoonsgedeelte gaat er ook een 1 persoonsmatras is, is een afwijkende maat (85 breed) maar voor een leuk prijsje kun je hier in de buurt een tonelli matras op maat laten maken. Ik heb er trouwens nu al een 1 persoonsdekbed in liggen, maar dan ver ingestopt, gaat prima.
     
  20. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Hier een peuterbed, nog van manlief van vroeger, dus heel speciaal.
    Anders had er al een éénpersoons bed gestaan, met opberglades eronder.
    Dochter van 2,5 jaar ligt het liefst in ons bed: hoog en 2,40 x 2,30 m groot! Niks knus en gezellig. Ik moet haar altijd zoeken als ze erin ligt ;)
     

Deel Deze Pagina