kinderen in tuin versus geluid

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door hollandsenieuwe, 14 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.030
    962
    113
    Vrouw
    Oh aha zie dit topic nu pas weer.
    Ja ik ga wel gelijk naar buiten ja, vind f erg vervelend als mijn kinderen veel lawaai maken. We hebben aan 2 kanten kinderen naast ons, maar de ene kant spelen de kinderen nooit buiten eigenlijk...
    Mijn kinderen mogen we gewoon speel geluiden maken, maar geschreeuw brr zo irritant. Dit jaar voor t eerst dat ik er niet zo bovenop zit, dus ben benieuwd.
     
  2. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik heb echt een hekel aan geschreeuw en gegil. Misschien heb ik overgevoelige oren ofzo, maar dat gegil tijdens het spelen trek ik slecht. Hier mogen ze best flink lachen of wat harder praten, maar schreeuwen of gillen (vooral dochter kan er wat van :eek:) dat wil ik echt niet hebben. Zeker niet als ik zelf ook in de tuin zit, ik zit daar ook voor mijn ontspanning :D.
     
  3. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Wij hadden buren met 3 kinderen die AL-TIJD aan het janken waren. Vooral als moeder met ze thuis was werd daar niks van gezegd. Nou echt hoor, hoe irritant is dat als je daar de hele zomer naar moet luisteren. Ik kon zelf amper fatsoenlijk in de tuin zitten omdat elke keer die kinderen zaten te janken. Ook echt om niks vaak, zo vervelend.

    Zijn gelukkig verhuisd. Nu hele aardige, fijne en rustige buren die vaak ook de hort op zijn.
     
  4. jupke

    jupke Niet meer actief

    Het was niet mijn bedoeling je te beledigen ofzo hoor.

    En idd over andere kinderen die in je tuin spelen heb je niet altijd invloed.

    Maar dat kinderen schelden /vloeken bij gamen, ja dat vind ik raar.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Scheld en vloekwoorden bij 6-9 jarigen:eek:
    Ja dat vind ik op zn zachtst gezegd verschrikkelijk raar.

    Ik ben eerlijk gezegd stomverbaasd dat jij het normaal lijkt te vinden.
     
    julia80, Caithy, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Nou ik vind het dus niet goed, want het mag dus niet bij ons. Maar er komen wel vaak kinderen over de vloer hier die ik daaraan moet herinneren.
    Dus in die zin is die praktijk hier "normaal".
    Blijkbaar als je de poep en plasfase hebt gehad moet je met ziekten en andere krachttermen gaan strooien. Ik zie het hier bij heel veel jongetjes helaas.
     
  7. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Hier geen geschreeuw in de tuin behalve als ik een wesp zie maar dat is dan een stille help ik krijg geen adem schreeuw. :cool:
    Met huilen ga ik onmiddellijk kijken want hij huilt niet snel. Dan heeft hij dus pijn en nood aan een knuffel.
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Vreselijk, zulke achterburen had ik. Op een gegeven moment waren ze om 6 uur ‘s ochtends al buiten aan het voetballen in de steeg (bam, bam tegen de schuurtjes). Toen ik dezelfde dag naar de ouders ging en vroeg of ze hun kinderen gewoon om zo’n tijdstip binnen konden houden, hadden ze niet eens door dat ze rond die tijd naar buiten waren gegaan.

    Ik had eens een vriend op visite en die dacht dat er een school ofzo achter ons zat toen we in de tuin zaten. Eh nee, gewoon 3 jongetjes die de hele dag schreeuwen. Dag in dag uit, meerdere buren werden er gek van.
    De ouders gaven opvoedcursussen overigens :rolleyes:.
     
  9. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik ben een zeikerd (ik zeg het zelf maar alvast). Ik ben opgegroeid op een boerderij en echt geen lawaai gewend, vandaar dat ik snel last heb van burenrumoer. Ik ben echt van mening dat kinderen buiten moeten kunnen spelen en ik weet dat dit niet geluidloos kan. Zou ook niet moeten want dan wordt er niet gespeeld. Maar oh, wat heb ik een hekel aan dat gebrul, geschreeuw, gekwetter! Onze buren hebben drie drukke jongens en die gaan ontzettend tekeer als ze buiten zijn. Zo erg dat we elkaar bijna niet kunnen verstaan als we buiten zitten en als ik binnen ben wil ik de ramen dicht doen. Nu zijn zij wel echt heel druk maar ik merk wel dat ik snel last heb van luidruchtig spelende kinderen. Ook die van mezelf overigens en van te hard staande radio’s in de tuinen van de buren en luidruchtige gesprekken. Dus dat kinderen buiten spelen en daarbij geluid produceren is prima, het probleem ligt gedeeltelijk bij mij. Maar ik vind ook dat als je in een woonwijk woont, ook de kinderen rekening moeten houden met de buren. Van overdreven schreeuwen, gillen en huilen mag best wat gezegd worden.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  10. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wij hebben vanwege het gegil iedere keer de trampoline weg gedaan. Ik werd er al gillend gek van dus laat staan de buren.
    Natuurlijk veroorzaakt buitenspelen meer geluid dan binnen, maar wel binnen het normale. Gillen, schreeuwen ed wil ik niet hebben en daar zeg ik ook wat van.
    Als het te vaak gebeurt komen ze even binnen of als ik zelf buiten ben komen ze even bij me zitten.
    Hier hebben we weinig luidruchtige kinderen in onze directe omgeving. Wel een speeltuin tegenover ons.
    Bij ons vorige huis waren er veel meer buren met kinderen direct om ons heen. Ook idd mensen die hun kinderen op zondag al om 7.00 in de tuin lieten en dat ging vaak gepaard met een hoop geschreeuw en gegil.
    Van de zomer moeten we nog wat meer rekening houden met het geluid want we hebben nu een baby buurjongetje en die slaapt aan de achterkant. Tegen die tijd even met de buurvrouw overleggen wanneer hij slaapt zodat wij daar rekening mee kunnen houden.
    Ik vind dat niet meer dan normaal. (Doen onze buren ook met klussen ed en als het niet anders kan melden ze dat even)
     
  11. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dan ben ik ook een zeikerd, haha. :roflmao: Natuurlijk zeg ik er pas wat van als het de spuigaten uitloopt hoor, maar als het lekker de hele dag stil zou zijn, zou ik het niet erg vinden. Gelukkig spelen ze hier in de wijk, en mijn dochter ook, gewoon schappelijk qua geluid.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik vind het ook idioot. Ik hoor het wel eens op het voetbalveldje achter ons huis, maar dat zijn oudere jongens (jaar of 14-15).
    Ik heb heel vaak meerdere jongens van een jaar of 10-11 over de vloer, is altijd supergezellig en als ze een spelletje spelen is het wel rumoerig, maar er wordt niet gescholden. Zou ik ook niet accepteren trouwens, is het gelijk afgelopen.
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Zo herkenbaar. Mijn jongste kan echt zoveel lawaai maken als hij plezier heeft, wat natuurlijk heerlijk is, maar ik word er soms knetter van, dat constante getetter om je heen.
     
  14. jupke

    jupke Niet meer actief

    Dat is natuurlijk wel een groot deel opvoeding.

    Mijn oudste is bijna 9. Die vloekt en scheld echt niet hoor. Dat soort woorden gebruiken wij thuis ook niet.

    Fijn dat jou eigen zoon dit niet doet ondanks dat zijn vriendjes dit wel doen.
     
  15. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Waar jij bij bent misschien niet maar, dat wil niet zeggen dat het ook echt niet gebeurd. Ik hoorde mijn dochter zich van de week nog zichzelf corrigeren, verd... even nadenken... verdorie! Ik denk dat ze eigenlijk wat anders wilde zeggen. Ook een jaar of wat geleden, toen stonden we voor het eerst zelf op de camping, renden de kinderen achter elkaar aan.... k*th**r! Paar keer gehoord ook dat broertjes/zusjes elkaar verlinkten bij ouders.
    Die van mij zegt dat niet is voor mij hetzelfde als die van mij doet dat niet. We weten niet wat ze zeggen/ doen als wij er niet bij zijn. Mijn oudste weet heel goed welke woorden ze wel en niet mag zeggen, maar ik kan niet zeggen dat ze de woorden die ze niet mag zeggen ook niet gebruikt waar ik niet bij ben. Een ze hoeven scheldwoorden ook niet thuis te horen om ze te leren.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  16. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    ik ben ook erg gevoelig voor geluid. gewoon speelgeluid vind ik niet erg, maar bij ons hebben de buren 2 kinderen die voortdurend gillen en huilen. Het ergste is dus dat ze de kinderen niet corrigeren. Dus als kind 1 gaat gillen duurt dit makkelijk een paar minuten en vaak begint halverwege kind 2 bij te vallen.

    Ik snap dat kinderen geluid maken hoor, maar mijn kinderen zodra die maar aanstalten maken om te gillen dan druk ik het al de kop in. speelgeluid totaal geen problemen mee, maar gillen zonder reden vind ik totaal overbodig.

    Maar goed ondanks dat ik mij kapot irriteer. Soms in de zomer de ramen dicht doe zodat ik nog heel even verder kan slapen zondag om half 9 laat ik de buren maar in hun waarde. Het is blijkbaar hun manier van opvoeden. En ik weet ik geloof best dat wij ook geluiden produceren die anderen misschien niet prettig vinden.
     
  17. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Raar vind ik het niet. Hoor het hier ook regelmatig. Maar dat wil niet zeggen dat het mag van mij.
    Grappig genoeg corrigeert oudste zijn vriendjes als er 'foute woorden' worden gezegd.

    Lawaai maken in de tuin. Tja.... Ik heb een luidruchtige zoon, die graag voetbalt en zwaardgevechten speelt in de tuin. En dat lukt echt niet om zachtjes te doen.

    Alleen bij echt vervelend en hard gillen grijp ik in.

    Gelukkig hier ook huren met kinderen die graag speelden. En nu de leeftijd hebben dat ze in de tuin hangen met muziek aan. Ik heb er nooit wat van gezegd. Al ben ik wel stiekem blij als ze op vakantie zijn.
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik hoor dat hier bij geen enkel kind wat hier over de vloer komt. Op die leeftijd vind ik dat echt heel raar. Zijn kinderen van groep 4 of 5 of jonger.
    Als een kind hier thuis 1 keer zo'n woord gebruikt dan is het 1 waarschuwing en daarna hoeft die hier niet meer te komen als het nog eens gebeurd.

    En ja ik ben er 100% zeker van dat mijn kinderen die woorden niet gebruiken, niet buiten,niet op school en niet bij anderen.
     
  19. jupke

    jupke Niet meer actief

    Hier hetzelfde.
    Ik hoor die woorden echt niet bij kinderen van die leeftijd.
    Zo wel, dan zijn het niet de juiste vrienden voor mijn zoon. En dat kan ik hem prima uitleggen.

    Ik ben er ook echt van overtuigd dat mijn kinderen dat niet doen.
    Ook niet als ik er niet bij ben.
    Ken mijn kind toch goed genoeg om daar mijn handen voor in het vuur te steken.
     
    tuc vindt dit leuk.
  20. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Buiten spelen, helemaal leuk en prima natuurlijk. Maar niet gillen/schreeuwen of anderszins "lawaai" maken. Wij wonen in een tussenwoning en ik vind daarom dat er best regels mogen zijn. Je mag best rekening houden met de buren. Als ik buiten zit heb ik ook geen zin in schreeuwende kinderen of lawaai uit andere tuinen in de buurt. Opvoeding vindt, m.i., niet alleen binnenshuis plaats, ook buitenshuis. Is lekker makkelijk, je kinderen in de tuin laten spelen terwijl jij binnen je eigen gang gaat zodat er geen "toezicht" is op de kinderen. Zeker bij jonge kinderen.
    Je hoeft toch geen politieagent te spelen, je kunt van tevoren aangeven aan je kinderen dat ze bij schreeuwen/gillen of anderszins lawaai maken, één waarschuwing krijgen en daarna is het afgelopen en moeten ze naar binnen.
    Klinkt streng, maar ik hou van duidelijkheid en grenzen stellen. Niet dat het bij mijn dochter heel erg nodig is nog, maar toch.
     

Deel Deze Pagina