Kinderen mee naar een luxe restaurant?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 28 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cryptonism

    Cryptonism Fanatiek lid

    6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan het wel begrijpen. Tja, er zijn kinderen maar je kunt niet altijd overal rekening mee houden. Ben het met Debby eens, regel oppas voor een keertje.

    Of ga niet mee als het je zo dwars zit. Ik zou er niet zo'n probleem van maken.
     
  2. Amfy

    Amfy Niet meer actief


    gewoon af wisselen met de telefoon met een kinderapp dan zijn ze echt een mooi poosje zoet
     
  3. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Bij een luxe/duur restaurant duurt het meestal ook lang. Er zijn meestal meer gangen en er zit meer tijd tussen de gangen. Je gaat bij zo'n restaurant ook niet alleen eten voor het eten, maar voor de ambiance. En daar horen luidruchtige kinderen een tafel ernaast niet echt bij...

    Mocht het ooit voorkomen dat wij dit toch gaan doen, dan zou ik het restaurant van tevoren inlichten dat we kleine kinderen meenemen, zodat zij rekening kunnen houden met aan welke tafel ze ons plaatsen.

    Helemaal met meerdere gangen. Dan heb je ze 1 gang aan tafel en dan hebben ze het al gehad.
     
  4. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dan zou ik het ook niet doen.
     
  5. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0

    Ik kan ook begrijpen dat we een keer met z'n allen naar een luxer restaurant gaan, maar vind het gewoon jammer dat het aan een verjaardag gekoppeld wordt. Ze zien de kleinkids al bijna nooit en als je dan ook nog voor zo'n soort restaurant kiest....
     
  6. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Een luxe restaurant niet maar elk willekeurig restaurant zonder speelhoek wel. iPad mee, stiften en kleurplaten mee en gaan. Wij zijn dit altijd blijven doen zodat ze er ook aan wennen.

    Maar misschien was het ook de bedoeling van schoonouders om alleen met de volwassenen te gaan? Mijn ouders willen de kids er altijd graag bij. Maar de ouders van een vriendin willen alleen met de volwassenen eten zodat ze weer een bij kunnen kletsen zonder de 6 kleinkinderen en dat vind ik logisch, wij passen dan op de kindjes van haar (niet alle 6 ze heeft ook een broer en zus). Eerlijk gezegd zou ik dat ook wel weer eens willen gezellig uiteten zonder de kids.
     
  7. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Inderdaad, daar hebben we ze ook weleens mee naartoe genomen, niet enorm vaak maar toch ;). Gewoon een normaal restaurant is niet wat voor mij valt onder luxe/duur idd.


    Eens, daarom lijkt me dat niets voor de kinderen maar ook niet voor de andere gasten.


    Mag ik eigenlijk vragen hoe oud jullie kinderen zijn? En hoe doen jullie het als je gewoon lekker een keer met ze buiten de deur gaat eten/uit eten gaat? Dan hoef je ook niet achter ze aan te hobbelen toch, ze kunnen vast een redelijke tijd netjes blijven zitten zoals dat thuis aan tafel ook gebeurt?

    Kan je anders niet vragen aan een oppas om mee te gaan als jij ze er toch graag bij wil hebben, maar niet degene wil zijn die ze 'vermaakt'?

    En anders zou ik ze idd gewoon lekker thuis laten, maar als je met de hele familie/gezin gaat vind ik eigenlijk dat ze er wel bij horen dus dan zou ik ze meenemen.
     
  8. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wij gaan praktisch nooit uiteten. Toevallig laatst een keer met z'n viertjes, maar ze zijn gewoon te jong (2 en 4 jaar) om lekker rustig te zitten. We zijn dan de hele tijd bezig om ze rustig te laten zitten en dat lijkt me niet de bedoeling van lekker uiteten gaan.

    Ik denk dat mijn schoonouders verwachten dat we ze gewoon meenemen! Maar ik heb daar geen zin in.
     
  9. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hey en niet ieder kind is hetzelfde. Die van ons houdt niet van kleuren en andere creatieve dingen. Die wil dingen doen! Bouwen, verstoppen, rennen. Hem hou je heel even bezig met wat autootjes op tafel, maar met een kleurboek of zelfs iPad zou hij niet langer dan een kwartier zoet zijn. En ik ga dat ook niet forceren.
     
  10. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Minny,
    Als ze daar echt gewoon het kind niet voor zijn, dan inderdaad niet doen! Daar hebben de kinderen totaal niets aan! Bespreek het anders nog eens een keer met je schoonouders en geef ook aan dat de kans groot is dat jullie de kinderen lekker thuis laten bij een oppas.

    En wat LadyXochi ook al zegt, ieder kind is anders, kijk naar jouw kind! Vandaar ook even mijn vragen hoe oud ze waren en hoe het andere keren gaat ;).
     
  11. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Zo zijn onze kids dus ook!! Die willen gewoon echt spelen!!
     
  12. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.830
    164
    63

    Ik zou geen kleine kinderen meenemen naar een duur en luxe restaurant, rekening houdende met de andere gasten. Dochter hebben we wel meerdere keren meegenomen naar restaurants, maar dan gewoon de Italiaan of Griek. En toen was ze nog een stuk kleiner, en had d'r eigen wil nog niet zo ontdekt als nu :p

    Maaruh, je schoonouders willen in een duur restaurant eten, en het is een cadeau van de kinderen. Oftewel, zij hebben besloten op jullie kosten in een luxe tent te willen eten, en daarmee jullie onwijs op kosten te jagen (doordat jullie dan mee 'moeten')? Weird hoor! Ik zou zeggen, koop samen met eventuele broers/zussen een bon van betreffend restaurant en laat ze lekker met z'n 2en gaan. Of ga naar een iets 'normaler' restaurant, zodat de kids lekker mee kunnen, en het niet "aanstootgevend" is als die wat rondlopen enzo ;)
     
  13. woezeltje1

    woezeltje1 Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    Nee wij gaan niet naar luxe restaurant's.
    Wij gaan alleen uit eten met de kinderen als ik zelf weet dat ze daar een kinder hoek hebben om te spelen.
    Onze zoon heeft Adhd en die kan ik echt niet aan doen om hele tijd stil te laten zitten
     
  14. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier blijven de kinderen lang aan tafel inzitten, we hebben wel van alles mee (auto's, kleurboekjes,boekjes etc) ze zijn niet anders gewend en vinden het wel interessant. maar als er kinderen aan tafel die wel steeds van de stoel mogen dan isdt wel moeilijker maar meestal kan ik wel zo praten dat ze toch blijven zitten.ook thuis zitten we soms lang te tafelen vinden wij erg gezellig en de kinderen genieten ook

    ik denk dat je goed naar je eigen kind moet kijken en wat je gewend bent, vb als ze thuis ook steeds van tafel mogen dan blijven ze nu ook echt niet zitten, en als ze anders ook weinig geduld hebben met zitten kun jre dit ook niiet van hun verwachten.
     
  15. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0

    Ja ik vind dat dus ook raar! We zijn zo 75 euro kwijt!
     
  16. prettymum

    prettymum Niet meer actief

    Eigenlijk gaat dit topic dus over het vragen van een ongepast groot cadeau. Dat vind ik ook niet zo netjes. Ik zou dit dan ook bespreekbaar maken. Prima dat zij een cadeau vragen maar de gever is altijd vrij zelf te bepalen of hij het wil geven. Cadeaus geven en krijgen hoort onvoorwaardelijk te zijn.

    De gever geeft iets waarmee de ontvanger blij is maar een ontvanger mag geen buitensporige eisen stellen aan het cadeau. Dan is het geen cadeau maar een soort vergoeding of zoiets. Ik ken iemand van wie de ouders alleen maar tevreden zijn met geld
    als cadeau en krijgen ze iets anders zeggen ze dat ze liever het gel hadden gehad. Echt onbeschoft vindt ik dat.

    Maar TS als dit is wat je werkelijk dwars zit zou ik gewoon eerlijk voor mijn gevoelens uitkomen en laten weten waar mijn grenzen liggen. Succes!
     
  17. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Naar een echt luxe restaurant met 300 gangen gaan ze niet mee, maar daar gaan we zelf ook niet naartoe.
    Al die liflafjes, dat is niks voor ons.

    Maar naar en restaurant waar ze geen kind voorzieningen hebben, daar gaan we met regelmaat heen hoor.
    Telefoon of tablet mee, wat autootjes en een kleurboek, dan hoor je ze niet.
    En we gaan meestal tussen 17 en 18 uur.
    Als mensen dan nog 'last' hebben van kinderen, dan gaan ze maar in een hutje op de hei wonen.
     
  18. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja ze hadden een keer aangegeven daar wel te willen eten en wilden eerst zelf betalen. Maar toen hadden de andere kinderen bedacht dat we het wel als kado kunnen geven!!!
     
  19. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.894
    13.067
    113
    Vrouw
    Naar een normaal restaurant nemen we mijn zoontje af en toe wel mee. Gister ook bijna 2 uur zitten lunchen wel eens waar, maar meneertje vermaakt zich prima met kijken naar dingen en mensen. Pas toen we op de rekening moesten wachten moest de Iphone even op tafel komen.

    Naar een echt sterrenrestaurant neem ik hem niet mee. Weet dat mijn ouders mij pas rond een jaar of 10 meenamen naar dat soort restaurants en dat ik het altijd dodelijk saai vond!
     
  20. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Per persoon of in totaal?
     

Deel Deze Pagina